Moni opettaja on pois koulusta 13.5. jälkeen palkattomalla tai saikulla 2 viikkoa, jos koulut avataan!
Samoin on oppilaita lukuisia pois eri syistä, jos tuo järjetön avaaminen tapahtuu 13.5. Kukaan ei halua koronaa kesälomalle!!
Kommentit (30)
Varmaan opettajien joukkoon mahtuu muutama hysteerikko, mutta jollet ole huomannut yhteiskunta pyörii koko ajan, kaupat ym on auki. Ei sielläkään mitään työntekijöiden joukkopakoa ole.
Entä ensi syksynä ja koko ensi vuoden? Ei se virus ole minnekään häviämässä vielä pitkään aikaan.
Ehkäpä työttömien opettajien vertaistukiketjusta vihdoin päästään, kun työhaluiset opettajat pääsee vihdoin töihin.
Aikamoista itsekästä siipeilyä. Kun muu maa hankkiu yhdessä laumaimmuniteettia, nää minä minä ihmiset lymyää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Entä ensi syksynä ja koko ensi vuoden? Ei se virus ole minnekään häviämässä vielä pitkään aikaan.
Ehkäpä työttömien opettajien vertaistukiketjusta vihdoin päästään, kun työhaluiset opettajat pääsee vihdoin töihin.
Juuri näin. Toivottavasti koulut avataan, loppuu tämä naurettava pelleily.
Onko hallituksessa sellaista jo kaavailtu?
Vierailija kirjoitti:
Onko hallituksessa sellaista jo kaavailtu?
Mitä kaavailtu? Päättivät että koulut ovet suljettuina sinne 13.5 saakka ja tässähän me pohditaan liekkö aukeaa sitten! Ääliö
Toivottavasti lapseni opettaja saikuttaa. Teki sitä jo ennen koulujen sulkemista. Olisi saanut pysyä saikulla koko tämän etäkoulupelleilyn ajan myös.
Työsuhde katkeaa joka tapauksessa 30.5., kuten monella muullakin opettajalla. Työnantaja saa ihan vapaasti irtisanoa, jos en tule töihin kahdeksi viimeiseksi viikoksi. Itsehän pelleilevät määräaikaisten sopimusten kanssa.
Älä höpötä! Opettajat ovat tunnollista väkeä. Aloittavat työt kouluissa jos niin päätetään.
Luuletko, että niitä kouluja ei avata, jos oikein rupeat kiristämään ja uhkailemaan? :D
Mä uskon, että vapun jälkeen jo palaa nuorimmat kouluun. Mutta eihän kenenkään sinne kouluun ole pakko tulla.
Mitä ihmettä oikein höpötät? Jos kouluun palataan niin normaalisti siellä on opettajat töissä. Jäikö taas aamulääkkeet ottamatta kun tällaisia keksit?
Omia lapsia en todellakaan aio kouluun laittaa. Ja tiedän, että moni vanhempi lasteni luokilla on vieläkin tarkempi viruksen varomisessa mitä itse olen (esim tilaavat aivan kaiken kotiinkuljetuksella, eivät edes ruokakaupassa käy). Joten uskoisin, että lapsissa on myös melkoinen kato, jos koulut avataankin.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhde katkeaa joka tapauksessa 30.5., kuten monella muullakin opettajalla. Työnantaja saa ihan vapaasti irtisanoa, jos en tule töihin kahdeksi viimeiseksi viikoksi. Itsehän pelleilevät määräaikaisten sopimusten kanssa.
Kuvitteletko ettei tieto "omastalomasta" kulje eteenpäin?
"Hyvää mainetta ei kannata pilata viimeisenä työpäivänä",
Vierailija kirjoitti:
Omia lapsia en todellakaan aio kouluun laittaa. Ja tiedän, että moni vanhempi lasteni luokilla on vieläkin tarkempi viruksen varomisessa mitä itse olen (esim tilaavat aivan kaiken kotiinkuljetuksella, eivät edes ruokakaupassa käy). Joten uskoisin, että lapsissa on myös melkoinen kato, jos koulut avataankin.
Mikä siinä niin pelottaa? Lapsille tauti on naurettavan helppo. Italiassakaan ei ole kuollut yhtään kouluikäistä.
Mamma on lukenut taas liikaa iltapäivälehtiä;)
Joo, mutta lapsi voi tartuttaa keski-ikäisen vanhempansa, joka joutuu teholle. Kannattiko muutaman viikon takia? Mielummin nautin kesästä kun makaan teholla.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista itsekästä siipeilyä. Kun muu maa hankkiu yhdessä laumaimmuniteettia, nää minä minä ihmiset lymyää kotona.
Samoja, jotka jättävät rokotukset ottamatta, ja luottavat siihen, että toisten ottamat rokotukset suojaa myös heidät.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta lapsi voi tartuttaa keski-ikäisen vanhempansa, joka joutuu teholle. Kannattiko muutaman viikon takia? Mielummin nautin kesästä kun makaan teholla.
Anteeksi, ymmärsin että tässä oli huoli lasten terveydestä. Kätevästi vältät myös influenssan ja norot, kun pidät lapsesi neljän seinän sisällä :(
Maailmalla on lapsiakin kuollut tähän, valitettavasti. Aina sanotaan että ne ovat yksittäistapauksia, mutta se ei paljon lohduta jos pahin sattuu oman lapsen kohdalle. Kyseessä on uusi virus, jonka pitkäaikaisvaikutuksia ei vielä tunneta. Jotkut virukset laukaisevat autoimmuunisairauksia ihmisille. Minulla on terveet lapset, joiden terveyttä suojelen. En ehdoin tahdoin altista heille uudelle virukselle, joka on lyhyessä ajassa tappanut järkyttävän määrän ihmisiä maailmalla. Minun ei tarvitse olla yhtä tyhmä ja huoleton kuin joku muu, joka vähät välittää lastensa terveydestä.
Millä ihmeen saikulla? TYönantaja voi ilmoittaa, että tarjolla on kevyempää työtä eli kouluavustajana toimimista! Toiseksi palkatonta ei ole pakko myöntää. Jos ei tule töihin, katsotaan irtisanoutuneeksi ja syksyllä tilalla on joku toinen.