Tökkiikö postin kirjejakelu teillä? Vai onko minua juksattu?
Odotan Fb-kirppiskauppoihin liittyvää kirjettä. Se on tavallista kirjepostia, mutta sisältää pienen esineen. Mahtuu kuitenkin postilaatikosta.
Myyjä sanoi että on postittanut tuotteen 11 arkipäivää sitten. Ei ole näkynyt.
Onko minua huijattu, vai onko teillä muilla poikkeusajan takia postin jakelu hidastunut? Muu posti ja postin kautta kulkevat isot paketit ovat saapuneet normaalissa ajassa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olen postittanut maalis- huhtikuussa 5 kirjettä ja niiden keskimääräinen matkallaoloaika on ollut 14 vrk.
Kiitos vastauksesta! Arkipäiviä vai päivä yleensäkin? Tuo kirje on siis postitettu viime kuun puolella.
Ajattelin tänään tehdä rikosilmoituksen mutta pitäisikö sittenkin vielä odottaa...
Ap
Ei ole sen kummemmin tökkinyt kuin postin hommat yleensäkään.
Vieläkö joku luottaa Postiin? Mun kokemukset viimeisen 10 vuoden ajalta on vieneet siihen, että nykyään ennemmin tilaisin maskeja Tiina Jylhältä kuin lähettäisin mitään Postin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sen kummemmin tökkinyt kuin postin hommat yleensäkään.
Sitä juuri mietin, kun muu posti on mulle tullut ihan normaalissa aikataulussa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku luottaa Postiin? Mun kokemukset viimeisen 10 vuoden ajalta on vieneet siihen, että nykyään ennemmin tilaisin maskeja Tiina Jylhältä kuin lähettäisin mitään Postin kautta.
Minä kyllä luotan. Ainoastaan hyvä kokemuksia.
DHL ja UPS sen sijaan ovat itselläni tiukassa boikotissa, niin törkeää kohtelua ja palvelua etten ole missään kuunaan moiseen törmännyt.
Ap
Jos se on tavallisessa kirjekuoressa ja sisältää "pienen esineen", on se esine voinut rikkoa kuoren pahastikin.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tavallisessa kirjekuoressa ja sisältää "pienen esineen", on se esine voinut rikkoa kuoren pahastikin.
En tiedä yhtään millaisessa kirjekuoressa on. Mitä postissa mahdetaan tehdä jos näin käy? Jos kirjekuori hajoaa? Laittavatko johonkin uuteen kuoreen vai heittävätkö koko roskan mäkeen? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään millaisessa kirjekuoressa on. Mitä postissa mahdetaan tehdä jos näin käy? Jos kirjekuori hajoaa? Laittavatko johonkin uuteen kuoreen vai heittävätkö koko roskan mäkeen? :D
Ap
Jos osoitetiedot ovat säilyneet, niin lähetys laitetaan muovipussiin ja päälle liimataan tarra kertomaan lähetyksen rikkoutumisesta. Tämä tietysti viivyttää toimitusta.
Niitä "pieniä esineitä" ei kannata laittaa tavalliseen kuoreen, kuori hajoaa väistämättä.
Postin sivuilla lukeekin että kirjeposti kulkee normaalisti, paketeissa noin vuorokauden mittaista viivettä.
Rikosilmoitus siis. :( En jotenkin olisi uskonut, mutta ensivaikutelma pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos osoitetiedot ovat säilyneet, niin lähetys laitetaan muovipussiin ja päälle liimataan tarra kertomaan lähetyksen rikkoutumisesta. Tämä tietysti viivyttää toimitusta.
Niitä "pieniä esineitä" ei kannata laittaa tavalliseen kuoreen, kuori hajoaa väistämättä.
No minä en siihen ole voinut vaikuttaa miten lähetys on pakattu. Ja se olisi pitänyt tietysti lähettää kirjattuna.
Ap
Mä olen odotellut kirjettä, joka on lähetetty mulle maaliskuun viimeisenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen odotellut kirjettä, joka on lähetetty mulle maaliskuun viimeisenä päivänä.
Samana päivänä lähetetty tämä minunkin kirjeeni. Missä päin asut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No minä en siihen ole voinut vaikuttaa miten lähetys on pakattu. Ja se olisi pitänyt tietysti lähettää kirjattuna.
Ap
Ei se kirjattuna lähettäminen estä kuoren rikkoutumista.
Et tietenkään ole voinut vaikuttaa, miten lähetys on pakattu, kunhan kerroin, miksi lähetys saattaa viipyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei se kirjattuna lähettäminen estä kuoren rikkoutumista.
Et tietenkään ole voinut vaikuttaa, miten lähetys on pakattu, kunhan kerroin, miksi lähetys saattaa viipyä.
No ei, mutta myyjä voisi todistaa lähettäneensä. Tämä alkaa minun nenääni haista pahasti huijaukselle.
Ei kai paketti loputtomiin viivy vaikka kuori olisikin hajonnut?
Ap
Anna ku arvaan. Halusit kaikkein halvimman toimituksen? Kysy nyt hyvänen aika myyjältä ensin!
Itse lähetin kirjepostia pienessä kunnassa muutaman kilsan päähän ja vei yli viikon mennä perille. Nyt viivästyy postit.
Vierailija kirjoitti:
Anna ku arvaan. Halusit kaikkein halvimman toimituksen? Kysy nyt hyvänen aika myyjältä ensin!
Itse lähetin kirjepostia pienessä kunnassa muutaman kilsan päähän ja vei yli viikon mennä perille. Nyt viivästyy postit.
En halunnut yhtään mitään. Myyjä lähetti osan tavaraan jonka ostin aiemmin. Osa oli siis vahingossa jäänyt hänelle, ja sovittiin että postittaa.
En maksa tästä postituksesta itse sentin hyrrää kun ei ole minun virheestäni kyse.
Ap
Todella huonosti tulee kirjepostia nyt. Itsellekin tulossa muutama pieni (lattea) tavara, mutta ei ole näkynyt.
Kirjeposti on täälläkin tökkinyt, ei tosin noin pahasti. Kaksi kirjettä olivat molemmat 5 päivää matkalla.
Outoa kyllä, ulkomaan paketit ovat tulleet pikavauhtia Postiin, mutta kotimaan paketit etanan lailla.
Vierailija kirjoitti:
Todella huonosti tulee kirjepostia nyt. Itsellekin tulossa muutama pieni (lattea) tavara, mutta ei ole näkynyt.
Koska postitettu?
En enää tiedä mitä kannattaa tehdä. :D Tuntuu hölmöltä odottaa kärsivällisesti kuin naapurin koira, kun todennäköisesti mitään ei ole postitettu. Jos kaikki posti olisi myöhässä, niin hommassa ei olisi mitään epäselvyyksiä.
Mutta jos kuitenkin satunnaiset kirjelähetykset ovat myöhässä..
Ap
Olen postittanut maalis- huhtikuussa 5 kirjettä ja niiden keskimääräinen matkallaoloaika on ollut 14 vrk.