Miksi 40-55v pariskunnat oli kahdestaan ruokaostoksilla tukkimassa marketin käytäviä?
Kommentit (53)
Olivat ostamassa ruokaa.Varmaan käyvät kerran viikossa kuten mekin ettei tarvitse noita sinunlaisiasi ihme vouhkaajia katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käymme kaksistaa, koska ostamme kerralla paljon. Kassalla toinen nostelee tavarat hihnalle ja maksaa. Toinen pakkaa kasseihin. Sinne kassallehan muutoin syntuisi ruuhkaa. Ostaminenkin nopeutuu, kun molemmat hakevat tavaroita hyllyistä.
Noin mekin tehdään, kauppareissu on silloin paljon lyhyempi. Minä nostan tavarat hihnalle niin hitaasti, että mies ehtii ne pakata ja sitten kun pitää maksaa, mies pääsee jo lähtemään kärryn kanssa ulos.
Eli miksi molempien tarvii olla myymälän puolella?
Minä otan yhtä ja mies toista. Kun kumpikin täyttää kärryä, niin se sujuu joutuisasti. Mies ei välttämättä muista pitääkö minun käyttämää juustoa ostaa enkä minä tiedä, tekeekö miehellä mieli piimää.
Aikuiset ihmiset ei osaa kirjoittaa ostoslistaa?
Eikä nykyään ole tarkoitus jatkuvasti rampata kaupas, hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Olivat ostamassa ruokaa.Varmaan käyvät kerran viikossa kuten mekin ettei tarvitse noita sinunlaisiasi ihme vouhkaajia katsella.
Ei riittäny viikkoon kahel ne safkat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vielä pariskunnan, mutta en koko perhettä.
Miksi pariskunnat on eri asia?
Ei ne mitään siamilaisia ole?
Koska meillä on isot ostokset, viimeistään kassalla toisen apu on tärkeää.
Mulla ei ole ajokorttia ja mies kuskaa.
Tuntuu että en ehdi kassalta ajoissa pois jos olen yksin.
Meillä asuu vielä teinit kotona ja ruokaa menee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä on isot ostokset, viimeistään kassalla toisen apu on tärkeää.
Mulla ei ole ajokorttia ja mies kuskaa.
Tuntuu että en ehdi kassalta ajoissa pois jos olen yksin.
Meillä asuu vielä teinit kotona ja ruokaa menee paljon.
Eli mitään syytä molempien palloiluun myymälän puolella ei siis ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran turhaa liikkumista tulee välttää niin mitä SINÄ teit siellä??
Ai järkevien ihmisten pitäisi nääntyä nälkään kun aivottomat säheltää parvena ruokakaupassa?
Me käytiin yhdessä sen takia, että asutaan eri talouksissa ja tultiin samalla kyydillä. Meitä saattoi tietysti luulla pariskunnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Me käymme kaksistaa, koska ostamme kerralla paljon. Kassalla toinen nostelee tavarat hihnalle ja maksaa. Toinen pakkaa kasseihin. Sinne kassallehan muutoin syntuisi ruuhkaa. Ostaminenkin nopeutuu, kun molemmat hakevat tavaroita hyllyistä.
Toivottavasti annatte edellisen asiakkaan pakata ensin omansa ettekä mene kiireessänne siihen viereen pakkaamaan.
Sen takia kassoilta puuttuu välikapulat että pidetään kunnon väli edellä olevaan asiakkaaseen.
Joillekin muutokset vain ovat niin kovin vaikeita. Esimerkiksi appivanhempani käyvät kaupassa yhdessä ja kuskaavat mukanaan vielä joitain tuttavapiirin huonokuntoisia vanhuksia, jotka eivät omillaan kauppaan pääse. Heidän mielestään kaupassa käynti on heidän sosiaalisen elämänsä kulmakivi ja siksi sinne markettiin on mentävä joukolla haahuilemaan. Heistä se, että ovat vähentäneet kaupassakäymistä kerran viikkoon, on jo valtava myönnytys.
Nämä ovat kaikki yli 70-vuotiaita, eivätkä todellakaan perusterveitä. Jos tällaisille riskiryhmäläisille on mahdoton ajatus käyttää kaupan ruokatilauspalvelua, tai edes hoitaa ostoksia siten ettei aivan jokainen mummo tule sinne markettiin mukaan, en ihmettele viisikymppisistä löytyy niitä, jotka eivät malta jättää kauppareissuillaan puolisoaan kotiin.
Miksi siellä ei voisi käydä vaikka viidestään?
Mikä vamma niillä teidän ukoilla on kun eivät osaa yksin ostoksia tehdä?
Et vissiin sit hiffannu aloituksen ajankohdasta ettei aamukauppailusta ollut kyse?