Miksi 40-55v pariskunnat oli kahdestaan ruokaostoksilla tukkimassa marketin käytäviä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Me käymme kaksistaa, koska ostamme kerralla paljon. Kassalla toinen nostelee tavarat hihnalle ja maksaa. Toinen pakkaa kasseihin. Sinne kassallehan muutoin syntuisi ruuhkaa. Ostaminenkin nopeutuu, kun molemmat hakevat tavaroita hyllyistä.
Meillä ei ole myöskään autoa ja koitamme käydä kaupassa mahdollisimman harvoin. Yksin ei jaksaisi kantaa.
Vierailija kirjoitti:
He ovat normaaleja - eivät koronahysteerisiä.
Pahoitteluni sinulle.
"“Potilas käännetään vatsalleen ja siinä hän sitten on 15–16 tuntia” – hoitaja kuvaa karusti teho-osaston koronapotilaiden arkea"
Ostaminen käy nopeammin, kun on kaksi nostelemassa ostoksia.
Minä en tosin käy mieheni, vaan tyttäreni (20v) kanssa. Hän on kotona kaiken aikaa (kirjoitti syksyllä ja hakee nyt opiskelemaan), ja välillä on vaan pakko käydä vähän ihmisten ilmoilla, ettei aivan ahdistu. Sori nyt, mutta kaikkien pääkoppa ei kestä 24/7 kotonaoloa kuukausitolkulla. Kavereiden kanssa toki on netissä, mutta silti.
Sitä paitsi emme me ainakaan seisoksi tien tukkeena, kumpikin väistää heti ja pitäå turvavälejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käymme kaksistaa, koska ostamme kerralla paljon. Kassalla toinen nostelee tavarat hihnalle ja maksaa. Toinen pakkaa kasseihin. Sinne kassallehan muutoin syntuisi ruuhkaa. Ostaminenkin nopeutuu, kun molemmat hakevat tavaroita hyllyistä.
Meillä ei ole myöskään autoa ja koitamme käydä kaupassa mahdollisimman harvoin. Yksin ei jaksaisi kantaa.
Aloituksen kaupassa 99% käy autolla.
Lähialepassa oli tänään joku mies kahden lapsen kanssa ja siinä sitten viihdyttiin karkkihyllyn edessä ja arvottiin mitä otetaan. Onko sinne kauppaan ihan pakko viedä ipanat mukaan, onko?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tosin käy mieheni, vaan tyttäreni (20v) kanssa. Hän on kotona kaiken aikaa (kirjoitti syksyllä ja hakee nyt opiskelemaan), ja välillä on vaan pakko käydä vähän ihmisten ilmoilla, ettei aivan ahdistu. Sori nyt, mutta kaikkien pääkoppa ei kestä 24/7 kotonaoloa kuukausitolkulla. Kavereiden kanssa toki on netissä, mutta silti.
Sitä paitsi emme me ainakaan seisoksi tien tukkeena, kumpikin väistää heti ja pitäå turvavälejä.
Mahdotonta pitää turvavälejä kun hypermarketin isotkin käytävät on tukittu tavaralavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin mekin tehdään, kauppareissu on silloin paljon lyhyempi. Minä nostan tavarat hihnalle niin hitaasti, että mies ehtii ne pakata ja sitten kun pitää maksaa, mies pääsee jo lähtemään kärryn kanssa ulos.
Eli miksi molempien tarvii olla myymälän puolella?
Minä otan yhtä ja mies toista. Kun kumpikin täyttää kärryä, niin se sujuu joutuisasti. Mies ei välttämättä muista pitääkö minun käyttämää juustoa ostaa enkä minä tiedä, tekeekö miehellä mieli piimää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni sinulle.
"“Potilas käännetään vatsalleen ja siinä hän sitten on 15–16 tuntia” – hoitaja kuvaa karusti teho-osaston koronapotilaiden arkea"
Niin?
Luepa se juttu. Ei teholla koronapotilaita huvikseen pidetä mahallaan tai siksi, ettei ehdittäisi käännellä. Se asento on keuhkohoidossa paras.
Ja muuten olen itse ollut vastaavassa tilanteessa verkkokalvon irtoamisen takia. Ei ole kivaa, mutta sen kestää.
Teholla keuhkokoneessa mahallaan olevat on lääkitty aika tokkuraan, tuskin nuo edes kauheasti huomaavat tuota asentoa.
Millä tietenkään en yhtään vähättele sitä sairauden kurjuutta. Minusta siinä tuntuu pahimmalta kuvausten perusteella se yksin olo, irrallaan omaisista.
Ohis
Huolehdi ihan vaan omista asioista ja pysy kotona, jos ihmiset kaupassa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vielä pariskunnan, mutta en koko perhettä.
Selitätkö miksi 50v pariskunnasta molempien tarvii käydä ruokaostoksilla?
Että vois arpoo kaupassa mitä ruokaa tehtäis?
Katso aiemmat vastaukset.
Syy on tietysti itsekkyys.
Eikun pakko olla kateus. Sitähän kaikkeen syyksi tarjotaan vaikkei sopiskaan asiayhteyteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin mekin tehdään, kauppareissu on silloin paljon lyhyempi. Minä nostan tavarat hihnalle niin hitaasti, että mies ehtii ne pakata ja sitten kun pitää maksaa, mies pääsee jo lähtemään kärryn kanssa ulos.
Etkai kuvittele että noi oman tottelemattomuuden puolustajat osais mitään järkevää sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta pitää turvavälejä kun hypermarketin isotkin käytävät on tukittu tavaralavoilla.
Ei ole ollenkaan mahdotonta. En mene hyllyväliin, jos siinä on joku, odotan kauempana. Ja tarvittaessa käännän selän ohittajiin. Tavaralavoja ei tuossa lähiässässä ole käytävillä, siellä hyllytys toimii hyvin. Käytävien välit parimetriä.
Koska en köhi enkä syljekele, huohota tai puhu kohti, niin kyllä siinä hyvin pärjää, kun on malttia siis hiukan odottaa vuoroa ja kiertää.
Hätähousut ja minäminä-tyypit on pahin haitta.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi ihan vaan omista asioista ja pysy kotona, jos ihmiset kaupassa ahdistaa.
Jatkossa kyllä kysyn onko päässä aivoja lainkaan.
Retorinen kysymys tietysti.
Meillä näin: mies on kehno kaupassa kävijä, ostaa aina vääriä juttuja tai unohtaa jotain. Mulla taasen ei ole ajokorttia joten kuski ja apukantaja tarvitaan. Mutta huolehdin myös siitä että reissu hoituu nopsasti.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei osaa ostaa oikeita tuotteita eikä vaimo jaksa kantaa ostoksia. Näin ainakin meillä.
Sama. Lisäksi meillä mies kokkaa, joten ostaa ruuat, mutta ei osaa minulle sopivaa kosmetiikkaa vaikka pilkun tarkasti laitan, minä lisäksi myös leivon ja olen tarkka millaista kaakaota tai jauhoja pitää olla mihinkin. Helpompi että käydään kerran viikossa yhdessä. Mutta ei me käytävillä seisota, vaan liikutaan ripeäasti.
Vierailija kirjoitti:
Taas huomaa hyvin miksi Suomi on tässä jamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei osaa ostaa oikeita tuotteita eikä vaimo jaksa kantaa ostoksia. Näin ainakin meillä.
Sama. Lisäksi meillä mies kokkaa, joten ostaa ruuat, mutta ei osaa minulle sopivaa kosmetiikkaa vaikka pilkun tarkasti laitan, minä lisäksi myös leivon ja olen tarkka millaista kaakaota tai jauhoja pitää olla mihinkin. Helpompi että käydään kerran viikossa yhdessä. Mutta ei me käytävillä seisota, vaan liikutaan ripeäasti.
Ruokaostokset kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkai kuvittele että noi oman tottelemattomuuden puolustajat osais mitään järkevää sanoa?
Kumpi sinusta on pahempi altistus, kerran viikkoon puoli tuntia vai tunti? Me käydään riskiryhmäläisten aikaan eli ollaan aamulla kaupassa jo seitsemän jälkeen. Puoli kahdeksalta ollaan jo matkalla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni sinulle.
Niin?
Luepa se juttu. Ei teholla koronapotilaita huvikseen pidetä mahallaan tai siksi, ettei ehdittäisi käännellä. Se asento on keuhkohoidossa paras.
Ja muuten olen itse ollut vastaavassa tilanteessa verkkokalvon irtoamisen takia. Ei ole kivaa, mutta sen kestää.
Teholla keuhkokoneessa mahallaan olevat on lääkitty aika tokkuraan, tuskin nuo edes kauheasti huomaavat tuota asentoa.
Millä tietenkään en yhtään vähättele sitä sairauden kurjuutta. Minusta siinä tuntuu pahimmalta kuvausten perusteella se yksin olo, irrallaan omaisista.
Ohis
Eli miksi riskeerata turhaan ja lähteä palloileen kimpassa kauppaan?
Huomaa ettei alapeukuttajat ajattele kuin omaa napaa.