Parhaat markettishampoot ja -hoitoaineet?
Kertokaa mitä markettishampoita ja -hoitoaineita käytätte!
Miksi juuri ne on lempituotteesi?
(Kerro kaikki syyt, myös hiusten hoidon ulkopuolelta. esim tuoksu, hinta, kotimaisuus)
Ja millaiset hiukset ja päänahka sinulla on?
Kommentit (62)
Suositelkaa jotain oikeasti toimivaa hilsesampoota. Hilse kuivahkoa, ei mitään taliköhnää.
Garnierin oranssi hoitoaine selvittää ja suoristaa hyvin kuivan blondatun tukan. Hius näyttää paksummalta. Glissin hoitoaineet myös hyviä vaikka tuoksu mummomainen.
Vierailija kirjoitti:
LV on käytössä ohuilla suorilla hiuksilla. Ennen käytin Tresemmeä, mutta suosimani valmistus lopetettiin ja nyt olen parin erehdyksen kautta tyytyväinen tuohon. Ei kuivata eli hiuspohja ei vastareaktiona puske vuorokaudessa hillitöntä rasvamäärää.
Täytyykin ostaa tuota tyttärelle, jonka päänahka rasvottuu tosi herkästi.
Kotimaisen Linna-shampoon lasten shampoot. Aikuisille tarkoitettu on liian pesevä (päänahka alkaa kutista)lasten just hyvä. Ja tuoksuvatkin hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa jotain oikeasti toimivaa hilsesampoota. Hilse kuivahkoa, ei mitään taliköhnää.
Ootko kokeillut head&shouldersin supreme moisturea?
Se sinisessä pullossa oleva Erittöin hieno suomalainen shampoo. Pesee ja vaahtoaa hyvin, silikoniton.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteletko hiukset kunnolla pesun jälkeen? Monesti hilsettä aiheuttaa ihan se, että huuhtelu on huolimatonta.
Mulla on pitkät oman väriset laineen ja kiharan välimaastossa olevat paksuhkot hiukset ja varmaan aika normi hiuspohja. Käytän shampoona yleensä garnierin fructis -sarjaa vaihtelevasti, valitsen sen hetkisen mielialan mukaan ja pullon ulkonäkö vaikuttaa tähän enemmän kuin lupaukset etiketeissä. Hiuspohjani ei ole tästä moksiskaan.
Xz:n shampoita oon kokeillu myös paljon, mutta ne eivät ole mulle tarpeeksi peseviä ja uskon, että ne sopiikin paremmin hienolle ja suoralle tukalle.
Hoitiksen suhteen oon vaativampi. Haluan että se siloittaa ja tekee tukasta helpon käsitellä. Yleensä suosin, että olisi silikoneja, koska ne vaan silottaa mun hiukset parhaiten, mutta nyt oon löytänyt yhden silikonittoman lempparin eli lorealin extraordinary clayn. Sen tuoksu on miellyttävä ja purkin ulkonäkökin miellyttää.
Jostain syystä mulle on tärkeää purkkien ulkonäkö, haha!
Linna shampoot,
Lactolinen pesuneste
Joskus pesen hiukset LV palasaippualla
Vierailija kirjoitti:
Se sinisessä pullossa oleva Erittöin hieno suomalainen shampoo. Pesee ja vaahtoaa hyvin, silikoniton.
Haisee hirveälle. Käyttääkö sitä oikeasti joku! Pullo on nätti, moni kakku päältä kaunis.
XZ Kaura sopii näillekin paksuille luonnonkiharille.
Pitkät sileät hiukset
Shampoo garnier fructis, jättää hiukset ihanan pehmeiksi
Hoitoaine bodyshopin strawberry, aivan ihana ja se tuoksu 🥰
Garnier Respons Coconut Water & Aloe Vera Gel. Tykkään kosteuttavista mutta silikonittomista shampoista ja tämä on sellainen.
Lidlin cien luonnonkosmetiikan shampoo ja hoitoaine. Todella hyviä ovat herkälle päänahalle.
Käytän Linna-shampoota ja XZ-hoitoainetta (se sulfaatiton, olisiko auringonkukan kuva). Välillä kokeilin pestä myös XZ:lla mutta hiukset jäivät likaisen näköiseksi. Tuo yhdistelmä toimii. Hiukset pysyvät taipuisana, mutta eivät ole likaisen näköiset.
Aussiehan on niin järkyn hajuista ettei sitä voi käyttää. Aivan kauheaa. Kerran ostin Stockalta ja käyttämättä jäi. Onneksi ystäväni tykkäå siitä, niin ei mennyt hukkaan.
Linna shampoo. Mulla on tosi paksut, pitkät värjäämättömät hiukset ja helposti haiseva päänahka. Tämä shampoo pitää senkin kunnossa. Ja tukka on ilmava ja kiiltävä.
Hiuksiin jätettävä öljy lopuksi. Kuinkakohan monia shampoita olen käyttänyt ja tämä halpis iän vanha shampoo se on ykkönen. Lopetin 7 vuotta sitten värjäämiseen ja kaiken ylimääräisen tukan kiduttamisen. Nämä on helpot ja ennen kaikkea halvat.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin cien luonnonkosmetiikan shampoo ja hoitoaine. Todella hyviä ovat herkälle päänahalle.
Entä tuoksu?
Käytössä, ollut jo pidemmän aikaa, Schwarzkopf Gliss- shampoo+ hoitoainesuihke (tarkoitettu pitkille ja rasittuneille hiuksille). Näiden lisäksi käytän Garnier Respons hiusnaamiota. Kiva tuoksu tuossa hiusnaamiossa, ja käytön jälkeen hiukset myös mukavan pehmeän tuntuiset.