Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea löytää lyhyempää mekkoa kesään

Vierailija
25.05.2025 |

Midihelma vaikuttaa nyt trendaavan vahvasti. Kaipaisin hieman lyhyempää mekkoa, jonka helma jäisi juuri polven yläpuolelle, ja pääntie olisi hitusen avarampi kuin nyt suositut kiilpikonnat, savupiiput ja ahtaat o-pääntiet. Laadukas luonnonmateriaali ja vastuullinen valmistusprosessi olisivat plussaa. Jos vielä saisi mekon ilman frillaa, niin ai että! En vastusta röyhelöä kategorisesti, mutta sitä löytyy vaatekaapista riittämiin. 

Saa suositella!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit kokoa XXXXL?

Vierailija
2/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit kokoa XXXXL?

Mistä tämä tuli mieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu. Sakset käteen ja leikkaa lyhyemmäksi, ompele helma.

Vierailija
4/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppoja on niin järjetön määrä että varmasti jostain löytyy.

Vierailija
5/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandossa on yli 4 000 polvipituista mekkoa ihan kaikenlaisilla kaula-aukoilla. Kumma jos ei löydy.

Vierailija
6/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä miettinyt, mutta olemassaolevat mekkoni ovat hyviä aika lailla nykyisessä pituudessaan. Voisin käydä vaatekaapin vielä läpi. 

Uutta on vähän tylsä ostaa vain muokkausaikeissa. Toiveella on kiva ribbimekko lyhythihaisena, mutta siinäkin on kilpikonnakaulus ja midihelma. Tuntuisi höpsöltä tilata se saksittavaksi. 

Vierailija
7/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on hankalaa löytää kivaa mekkoa jonka helma on tarpeeksi pitkä eikä pääty polviin tai ennen niitä. 

Vierailija
8/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalandossa on yli 4 000 polvipituista mekkoa ihan kaikenlaisilla kaula-aukoilla. Kumma jos ei löydy.

Minulle ne polvipituiset olisivat minihameita. AP unohti mainita, minkä pituinen hän itse on. 

Vierailija
9/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muu auta, katson varmaan lopulta Zalandoa. Vältän pikamuotia. 

Ostaisin nyt mieluimmin uuden mekon. Olen käyttänyt loppuun lyhyemmät kesämekkoni. Ehkä kirpparit verkossakin menevät kuitekin vielä Zalandon edelle. 

Vierailija
10/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kun se mekko on liian pieni

-AP

Vierailija
11/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee itse? Tai muokkaa valmista. Ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
12/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on hankalaa löytää kivaa mekkoa jonka helma on tarpeeksi pitkä eikä pääty polviin tai ennen niitä. 

Mistä katselet? Minä löydän lähinnä midiä ja maksipituutta. Pidän molemmista, mutta nyt etsin lyhyempää. Olen mekkoihmisiä, ja erityisesti midipituisia, käyttökelpoisia ja kauniita mekkoja on vaatekaapissani aivan riittämiin, kun niistä on paljon tarjontaa. 

Olen 167 cm pitkä. 

Ap

Vierailija
13/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kun se mekko on liian pieni

-AP

Mikä mekko? Minulla on aika monta, kaikki sopivan kokoisia :)

Oikea ap

Vierailija
14/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin nyt mieluimmin uuden mekon. Olen käyttänyt loppuun lyhyemmät kesämekkoni. Ehkä kirpparit verkossakin menevät kuitekin vielä Zalandon edelle. 

Tiedätkö edes mikä Zalando on? Se on kauppapaikka, jossa myydään hyvin monenlaisia vaatteita useilta eri merkeiltä. Saatavilla on myös esim. Klassisen mallisia 100 % pellavamekkoja enkä ihan hahmota miten ne ovat pikamuotia.

Vierailija
15/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä mekkoa tarvitset kesällä, Eevan asussa sinulla on vientiä myös mies maailmassa.

Vierailija
16/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö edes mikä Zalando on? Se on kauppapaikka, jossa myydään hyvin monenlaisia vaatteita useilta eri merkeiltä. Saatavilla on myös esim. Klassisen mallisia 100 % pellavamekkoja enkä ihan hahmota miten ne ovat pikamuotia.

Tiedän, mikä Zalando on. Siellä on valtavasti merkkejä, ja tuntemattomista täytyy selvittää laatu ja vastuullisuus erikseen. 

Olen tehnyt niin, että jos en löydä jotain haluamaani vastuulliselta merkiltä, jonka tuotanto on Euroopassa, katson Zalandosta. Aika harvoin on tarvinnut tehdä niin.

Viimeksi olen tilannut Zalandosta muutama vuosi sitten juuri lyhyehköjä, simppeleitä mekkoja, jotka sopivat esimerkiksi pitkän neuletakin, kimonotakin tai työtakin alle. Niissä on kaunis pääntie, joka jää sopivasti näkyviin. 

Laatu näissä on ystävällisesti sanottuna kohtuullinen, ja muutaman vuoden käytön jälkeen niitä voi vielä jonkin aikaa käyttää alusmekkoina, mutta ei juuri muuhun. 

Pellavaakin on monen laatuista. 

Otan edelleen mielelläni vastaan vinkkejä, jos joku osaa suositella tiettyä valmistajaa tai jopa tiettyä vaatetta. 

Oikea ap

(Kiitos myös kaikille ap:ta esittäneille, pidätte ketjua ylhäällä!)

Vierailija
17/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mikset tee itse? Tai muokkaa valmista. Ei se niin vaikeaa ole.

En omista ompelukonetta. Puutyöt ja muukin muun kuin tekstiilialan käsityö on enemmän omaa osaamistani. 

Jos päättäisin lyhennyttää mekon helmaa, veisin sen tutulle ompelijalle. 

ap

Vierailija
18/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsit kokoa XXXXL?

Mistä tämä tuli mieleen?

Tyyppi on itse XXXXL, jonka on mahdotonta löytää sopivia vaatteita, niin luulee, että kaikkien muidenkin on. No ei ole 😂Semmoista se on kun elää kellarissa.

Vierailija
19/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lyhyt, osta pitkä tunika. 

N 159 cm

Vierailija
20/43 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lyhyt, osta pitkä tunika. 

N 159 cm

Olen 167 cm pitkä, hyvin keskimittainen siis. Olen katsellut esimerkiksi Nakoan ylipitkää pellavapaitaa. Se olisi moniläyttöinen, ja ulottuu polviin 170 cm pitkällä mallilla. 

Etsin kuitenkin myös hieman mekkomaisempaa, lyhyehköä mekkoa.

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän