Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ilkeät tai ystävälliset ihmiset yleensä näyttääkin siltä?

Vierailija
16.04.2020 |

Kohteleeko ympäristö tietyn näköisiä ihmisiä lapsesta asti jollain tavalla, mikä saa heidät käyttäytymäänkin niin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys tuli mieleeni kun luin tätä artikkelia https://www.mashed.com/93822/famous-chefs-jerks-real-life/

ja siinä selatessani ja kuvia katsellessani ajattelin että niinpä olin heistä arvellutkin, että eivät ole mukavia ihmisiä. Vaikka olen nähnyt heistä aiemminkin vain kuvia tai vähän videota. 

Ei kaikista tietty, esim Jamie Oliver yllätti ja Gordon Ramsaysta olin ajatellut että pohjimmiltaan hän on mukava tyyppi.

Mutta kauhean monesta noista pelkän kuvan perusteella ajattelisinkin, että pysyisin esim asiakaspalvelijana mahdollisimman kaukana.

AP

Mitä mieltä olet Ellen DeGeneresistä?

No hmm.. mietin että hänessä on ehkä jotain hämärää pohjalla, koska en esimerkiksi osaa kuvitella häntä hoitamassa jotain lemmikkiä tai villieläintä koko sydämestään. Siis jotain empatiaongelmaa.

AP

Itse en tykkää hänen tavastaan olla "hauska", minusta hän nolaa ja hermostuttaa vieraitaan. Se on kuitenkin niin kevyttä, että ei mene kiusaamiseksi, mutta en pidä semmoisesta kiusoittelustakaan. Voin kuvitella, että ilman kameroita hän saattaa viedä verbaalisen huumorin/kiusaamisen toiselle tasolle ja yli sen rajan.

Kuuleman mukaan hän on arjessa aika kamala ihmisille, joiden kanssa on tekemisissä, elitistinen ja kontrolloiva. En tiedä onko vain huhua, mutta helppo se on uskoa.

Vierailija
22/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärstäkerroin kerro tällaisia luonteenpiirteitä kovinkaan hyvin.

Kyllä sen ihmisen kanssa ainakin jonkin aikaa pitää olla tekemisissä, että ne alkavat paljastua.

Vierailija
24/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös presidentinrouva Koivisto valitellut kärsivänsä " nyreästä" ulkomuodostaan josta ihmiset päättelivät että hän olisi ollut kylmä ja kopea. Äänikin hänellä vähän kylmäkiskoisen kuuloinen jne.

Oikeasti mielestäni joillain on ilkeä katse eikä se riipu piirteistä.

Vierailija
25/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet, nätit/söpöt ja vaaleatukkaiset naiset saavat helpoiten miesseuraa.

Vierailija
26/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet on vuorovaikutusta. Eri ihmiset reagoivat samoihin ihmisiin eri lailla.

Vierailija
27/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
28/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kiva testata, katsella vain kasvokuvia ja klikata vaihtoehdoista minkälainen henkilö on kyseessä. 

AP

Vierailija
29/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöä. Noin ajatteleva ainoastaan paljastaa olevansa helposti ohjailtavissa ja luovansa käsitykset ihmisistä ulkonäön peristeella. Että vielä itse uskoo tällaiseen teoriaan? 🙄 Ei kai kukaan _ihan oikeasti_ kuvittele, että perinnölliset kasvonpiirteet kertovat luonteesta, eihän?!

Kuinkahan montaa ihmistä ovat herttaisen näköiset huijarit vedättäneet? Aivan. Aika montaa. Ja vastaavasti voi ymmärtää että tympeän näköiset ihmiset toisinaan kärsivät ennakkoasenteista. Ikävä kyllä.

Vierailija
30/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosiaan kiva testata, katsella vain kasvokuvia ja klikata vaihtoehdoista minkälainen henkilö on kyseessä. 

AP

Ja kenenköhän tulkinta sitten henkilöstä olisi totuus? ”Teija Mökköläinen. Mukava. Tiina Pitkonen. Ikävä ja katkera ihminen.”

Että sellainen peli. Toimii hullunkuriset perheet- tai vastaavissa lasten leikeissä, ei oikeassa elämässä.

Vierailija
31/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tukeudut myös frenologiaan ihmistä arvostellessasi AP?

Vierailija
32/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kasvonpiirteillä on väliä. Joku voi luonnostaan näyttää esim. vihaiselta, surulliselta tai yltiöpositiiviselta sitä olematta. Tämä ohjaa ihmisen käyttäytymistä niin ettei sitä itse välttämättä ymmärrä. 

Jatkan: vihaisen näköiset saattavat ottaa mm. miellyttäjän roolia kompensoidakseen ensivaikutelmaansa. Aikamoni on tainnut myös huomata kuinka kauniit ihmiset saavat anteeksi monta luonteenpiirrettään. Ulkonäöllä on vaikutusta siihen miten ympäristö kohtelee.

Käyttäisin kauniin tilalla jotain muuta adjektiiviä. Miellyttävän ja mukavan näköinen ihminen hyötyy ulkonnäöstään monessa tilanteessa, kylmän kaunis tuskin muuten kuin parisuhdemarkkinoilla tai tietyissä pr tehtävissä..

Vierailija
33/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut myös sen, että iän myötä ainakin osalla ne ilmeet mitä on paljon käytetty elämän varrella ikäänkuin jämähtää osaksi kasvoja juonteiden ja ryppyjen muodossa. Ilkeä ihminen alkaa myös näyttää ilkeältä naamastaan. Ne tyytymättömyyden, tuomitsevaisuuden ja vahingonilon mikroilmeet oikeasti jää kasvoille.

Vierailija
34/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut myös sen, että iän myötä ainakin osalla ne ilmeet mitä on paljon käytetty elämän varrella ikäänkuin jämähtää osaksi kasvoja juonteiden ja ryppyjen muodossa. Ilkeä ihminen alkaa myös näyttää ilkeältä naamastaan. Ne tyytymättömyyden, tuomitsevaisuuden ja vahingonilon mikroilmeet oikeasti jää kasvoille.

Millä erotat mistä tunteesta ne otsarypyt tai roikkuvat suupielet johtuvat? Tuossahan vain ajan myötä kertautuu, miten ihmiset kaltoinkohtelevat toisia vain omien mielikuviensa pohjalta. Että paljon vastoinkäymisiä ja pahuutta kohdanneen ihmisen stressin kuluttamat kasvot ovat vain todiste hänen epämiellyttävyydestään.:(

Kauhein tietämäni ihminen on valloittavan suloinen ja hymyilevä, mutta sitten kun sen huomaa olevan vain esitystä, on jo liian myöhäistä. Hän hurmaa ja saa ihmiset luottamaan itseensä, jolloin hän pystyy sabotoimaan ja manipuloimaan toisten ihmissuhteita omaksi huvikseen jäämättä koskaan kiinni. Hymyn lumoamat ihailijat eivät huomaa, että iloisuuden syynä on yleensä pahantahtoisilla juoruilla hekumointi ja ihmisten vastoinkäymiset (jotka hän on aiheuttanut). Haluaisin uskoa johonkin oikeudenmukaisuuteen ja karmaan, mutta naururypyt tekevät hänestä luultavasti ihanan ja suloisen vanhan rouvan, jota kaikki rakastavat...

Vierailija
35/35 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys tuli mieleeni kun luin tätä artikkelia https://www.mashed.com/93822/famous-chefs-jerks-real-life/

ja siinä selatessani ja kuvia katsellessani ajattelin että niinpä olin heistä arvellutkin, että eivät ole mukavia ihmisiä. Vaikka olen nähnyt heistä aiemminkin vain kuvia tai vähän videota. 

Ei kaikista tietty, esim Jamie Oliver yllätti ja Gordon Ramsaysta olin ajatellut että pohjimmiltaan hän on mukava tyyppi.

Mutta kauhean monesta noista pelkän kuvan perusteella ajattelisinkin, että pysyisin esim asiakaspalvelijana mahdollisimman kaukana.

AP

Mitä mieltä olet Ellen DeGeneresistä?

Mun mielestä DeGeneres on psykopaattinen.