JUURI NYT! Suora lähetys kello 11: Valtiovarainministeriö kertoo, miten synkältä Suomen talous näyttää
Kommentit (100)
Tällä puhujalla on samanlainen pistävä katse kuin sannalla :(
Minä voin kertoa teille totuuden, jota hallitus ei uskalla: Suomi ajetaan syvempään lamaan kuin vuonna 1930. Koska omista ideologioista ei tingitä. Ei se yllätyksenä tule että ellei epidemiaa estä, mutta sen hillitsemisestä ei uskalla päästää irti, rajoituksia saa asettaa yhä uudelleen ja uudelleen. Täysin tietoista toimintaa. Kansatoteuttaa sen, kun ei ymmärrä mistään mitään. Pian on 2 vuotta mennyt ja laman pohjalla voidaan miettiä: "miten tässä näin pääsi käymään? Miten minä olin tähän osallisena?"
Aijaa. No pääasia että ansiosidonnaisen maksaminen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit hakeutuu tuollaisiin virkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laman ne meille aiheuttavat. "Huonosti menee - ja sitä jatketaan"
Ketkä ne? Olisko koronaviruksella kuitenkin jotain syytä?
En ymmärrä, mitä kysyt.
Ymmärtämättömyytesi ei taida olla sinulle kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kehitysapua ei silti leikata näinä vaikeina aikoina.
Ihana oli nähdä tänään uutisissa kun p4kolaisleiriltä nousi iloiset nuoret miehet koneeseen jotka matkaavat suomeen<3
Parta vissiin peitetty maskilla kun maskeista ei kuulemma ole mitään hyötyä STM: n mukaan.
Paras kun yks otti älypuhelimella selffien itsestään lentokoneen ovella. Ei tyttölapsia näkynyt.
Itse luullu kun lapsista puhuttu, että olisivat oikeita orpolapsia, siis kykenemättömiä huolehtimaan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. No pääasia että ansiosidonnaisen maksaminen jatkuu.
Kyllä ne vielä keksii jotain, ettei niiden tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Paljon seksikkäämpi kuin Sanna.
Vähän Famke Janssenin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä puhunut, kun söi vaan Buenoa...
Vierailija kirjoitti:
Minä voin kertoa teille totuuden, jota hallitus ei uskalla: Suomi ajetaan syvempään lamaan kuin vuonna 1930. Koska omista ideologioista ei tingitä. Ei se yllätyksenä tule että ellei epidemiaa estä, mutta sen hillitsemisestä ei uskalla päästää irti, rajoituksia saa asettaa yhä uudelleen ja uudelleen. Täysin tietoista toimintaa. Kansatoteuttaa sen, kun ei ymmärrä mistään mitään. Pian on 2 vuotta mennyt ja laman pohjalla voidaan miettiä: "miten tässä näin pääsi käymään? Miten minä olin tähän osallisena?"
Tuo tulee olemaan kyllä mielenkiintoinen pointti. Esim. jos 90-luvun lamasta lukee wikipediasta, siellä on "laman syyt" tms. kohta.
Miettikää vuonna 2030 kun luemme tämän laman syitä, lukeeko siellä selkeästi, että olisimme voineet leikata ulkomaanavusta yms. pelastaaksemme maamme, mutta emme tehneet sitä ideologisista syistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tulee olemaan kyllä mielenkiintoinen pointti. Esim. jos 90-luvun lamasta lukee wikipediasta, siellä on "laman syyt" tms. kohta.
Miettikää vuonna 2030 kun luemme tämän laman syitä, lukeeko siellä selkeästi, että olisimme voineet leikata ulkomaanavusta yms. pelastaaksemme maamme, mutta emme tehneet sitä ideologisista syistä?
Väität siis, että poistamalla ulkomaille menevän avun, lamaa ei tule? Mielenkiintoiset laskelmat sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään talousnero, mutta tuota en ole minäkään tajunnut. Eikö se olisi oikeutettu syy leikata noista hyväntekeväisyysosioista, että tämä maa pitää pelastaa? Jos valtio hajoaa kasaan, niin ei silloinkaan voida enää jaella noita rahoja muille maille. Joten luulisi että ensin pitäisi saada Suomi jaloilleen ja sitten jatkettaisiin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laman ne meille aiheuttavat. "Huonosti menee - ja sitä jatketaan"
Ketkä ne? Olisko koronaviruksella kuitenkin jotain syytä?
En ymmärrä, mitä kysyt.
Ymmärtämättömyytesi ei taida olla sinulle kunniaksi.
nyt ymmärsin: olet sekopää.
Sekopää on kyllä se, joka olettaa että nimettömät kommentit tulevat samalta ihmiseltä. Ja vielä ripustaa turvallisuudentunteensa sen vakaumuksensa varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität siis, että poistamalla ulkomaille menevän avun, lamaa ei tule? Mielenkiintoiset laskelmat sinulla.
Älä vääntele sanojani, en väittänyt että se ainoana tekijänä. Vaan yksi niistä, mistä voisi leikata. Kun on lama, niin hallitus kurjistaa ja leikkaa, ja se iskee suomalaisiin. Miksi emme siis voisi leikata noista muista jutuista, jos meillä ei kertakaikkiaan ole siihen varaa tällä hetkellä?
Kerrotteko vielä, miten rajoituksia poistamalla saadaan vienti nousuun eli talous nousuun? Mikä erityisesti Suomen rajoituksista vaikuttaa tähän? Kirjastojen sulkeminen?
Vai olisiko kuitenkin yleinen maailman tilanne syyllinen myös Suomen kurjuuteen?
Saa alapeukuttaa, mutta haluaisin mielelläni kuulla perustellun vastauksen, mikä rajoitus on se, jonka poistamalla Suomen talous taas alkaa kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kehitysapua ei silti leikata näinä vaikeina aikoina.
Ihana oli nähdä tänään uutisissa kun p4kolaisleiriltä nousi iloiset nuoret miehet koneeseen jotka matkaavat suomeen<3Parta vissiin peitetty maskilla kun maskeista ei kuulemma ole mitään hyötyä STM: n mukaan.
Paras kun yks otti älypuhelimella selffien itsestään lentokoneen ovella. Ei tyttölapsia näkynyt.Itse luullu kun lapsista puhuttu, että olisivat oikeita orpolapsia, siis kykenemättömiä huolehtimaan itsestään.
Saman juhlatunnelman huomasin minäkin :) Tiedän että heitä on vastassa suomessa ihmisiä mitkä auttaa nuiria miehiä alkuun heidän omalla kielellään sekä tulijat saavat myös ihan kivasti käyttörahaakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Famke on kyllä superhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vääntele sanojani, en väittänyt että se ainoana tekijänä. Vaan yksi niistä, mistä voisi leikata. Kun on lama, niin hallitus kurjistaa ja leikkaa, ja se iskee suomalaisiin. Miksi emme siis voisi leikata noista muista jutuista, jos meillä ei kertakaikkiaan ole siihen varaa tällä hetkellä?
Talous on monimutkainen asia, eikä mikään nollasummapeli. Se että jonnekin annetaan rahaa, ei suoraan merkitse, että se on kadotettu ikiajoiksi. Vrt. työttömille maksetaan tukia, he kuluttavat, rahat valuvat erilaisina veroina ja työllistävänä vaikutuksena takaisin.
Ulkomaille rahan antaminen voi esimerkiksi näkyä siinä, että sinne saadaab parempaa terveydenhuoltoa. Mikä hidastaisi ehkä osaltaan pandemiaa. En sano, että näin on, vaan esitän vain yhden mahdollisen tavan, miten heikompien maiden tukeminen voi hyödyttää meitä myös.
Ja sinänsä mielestäni kyllä, jos on pakko leikata, sitä pitää kohdentaa joka puolelle. Sanoin vaan, että asian esittäminen niin, että erityisesti juuri ulkomaille maksettava tuki olisi ongelmallista lamaa ajatellen, on aika köyhää ja myös populistista ajattelua.
Onko se vain minä, vai onko tuo Marja Paavonen aika hot? Minkähän ikäinen?
Älykäs nainen sytyttää.