En kestä kampaamoyrittäjä kaverini päivityksiä koronan aikaan
Puhutaan hyvin toimeentulevasta kampaamoyrittäjästä, jolla on kaksi omaa liikettä ja alaiset. Nyt kun koronaa on kestänyt sen pari kk, on tämä neitokainen itkenyt vähän väliä facebookissa kuinka asiakkaat ovat hävinneet, kuluja vaan tulee yhyhyy. Ihan kuin muilla ei olisi ongelmia. Mietitään esim. Näitä lapsiperheitä joissa lapset eivät saa pakolla ruokaa muuta kuin koulussa.
Nyt hän sitten jakoi taas eilen yhyhyy päivityksen, että saa kelalta työttömänä työnhakijana tukea vain 800e/kk. Hänellä on kuitenkin työssäkäyvä mies eikä ollenkaan lapsia. Kauheata kun tässä pitäisi selvitä nyt se muutama kk!!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Näihän se on. Vain yhteiskunnan loisilla on tässä maassa oikeus valittaa ja ruikuttaa, kun kaikkia ei kanneta nöiden laarinpohjimmaisten eteen hopeatarjottimilla. Muiden tehtävä on painaa duunia niskalimassa maksaa hitonmoisia veroja ja ennenkaikkea pitää se turpansa kiinni.
Mutta nythän toi kampaamoyrittäjä on yhteiskunnan loinen, kun saa 800 euroa/kk yhteiskunnalta...
Jospa hän pääsee mansikoita poimimaan pellolle!
Onhan se kamalaa kun jää kuukaudessa ne useiden tonnien pimeät tulot saamatta.
Melkonen pudotus.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat ovat aina kiertäneet veroja, joten ei haittaa vaikka kaatuvat. Uusia tulee tilalle kunhan koronasta päästään, jos koskaan päästään.
Tai sitten vaan kaikki naiset oppivat itse värjäämään, leikkaamaan ja kihartamaan hiuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi kampaamoa ja työntekijöitä ( emme voi tietää ovatko vuokratuolilla vai ihan työntekijöitä ), niin juoksevat kulut ei lopu siihen kun asiakkaat loppuu. On vuokrat ( läheskään kaikki ei saa vuokrahelpotuksia ), palkat pitää maksaa siihen asti kun lomautus alkaa, vakuutukset, tyelit, yelit ja alvit vielä niiltä kuukausilt kun kauppa kävi.
Jäätävää kateutta aloittajalta ja minun sympatiat on kyllä tämän yrittäjän puolella.
ja sekö on nyt sitten syy tähän kateuteen, kun ENNEN koko epidemiaa he ovat matkustaneet.. hohhoijaa..
Sanotaan vaikkapa näin, että hän on priorisoinut itsensä aina ennen muita muiden kustannuksella ja suhtautunut yhtä kylmästi muiden ongelmiin kuin itse suhtaudun hänen ongelmiinsa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Melkonen pudotus.
On muuten pahempi pudotus kun rehellisiä palkkatuloja nauttivilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheellä ei ole varaa ruokkia lapsia, niin pitäisi ottaa lapset huostaan, sen verran huonoa on elämänhallinta. Tällaisia vanhempia kohtaan ei tarvitse tuntea piiruakaan sääliä, lapsia kohtaan toki surullista.
Sen sijaan jos joku yrittäjä menettää elantonsa, niin onhan se surullista.
Kyllä tässä on monella palkkatyöläiselläkin mennyt elanto. Poikkeuslailla yrityksille annettiin mahdollisuus nopeutetusti potkia palkansaajat pakkolomille. Työttömyysturva ruuhkaantui ja moni odottaa työttömyyskorvausta ja on täysin ilman rahaa, kun ei tule palkkaa eikä korvauspäätöstä kuulu.
No jaa, kai tässä kaikki saavat huolissaan olla omasta elannostaan. Minunkin ystävältäni meni työt (ei kyllä yrittäjä) ja tekee taloudellisesti tiukkaa. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään lytätä häntä tai nousta yläpuolelle vaikka kommentoimalla että hän sentään elää vuokralla, eikä menetä omaisuuttaan, vaikka tässä mielessä monella onkin varmasti vaikeampi tilanne. Luulen, että sellaiset ihmiset, joilla on mennyt elanto, ei jaksa hirveästi muiden ongelmista murehtia, vaan oma tilanne on päällimmäisenä mielessä. Itselläni ainakin olisi.
Eipä sillä, minuakin on tässä moni turha asia välillä ärsyttänyt muissa ihmisissä. Viimeksi esimerkiksi kun yksi tuttu valittaa jatkuvasti kun opinnoista ei kotona tule mitään, koska on lemmikki. Tenttikin meni pieleen, kun lemmikki häiritsi. Itse yritän tehdä opintoja kahden päiväkoti-ikäisen kanssa ja luulen että jos minulla olisi häiritsevä lemmikki, selviäisin siitä laittamalla sen tentin ajaksi toiseen huoneeseen/parvekkeelle. 2 vuotiaan lukitseminen yksin useammaksi tunniksi sen sijaan ei ehkä olisi soveliasta. Sitten taas kun mietin, niin monella on varmasti vielä vaikeampi tilanne kuin minulla. Kaipa meillä kaikilla on omat ongelmamme ja niiden vertailu keskenään on tyhjänpäiväistä. Ei tämä ole mikään kilpailu, että kenellä on vaikeinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkonen pudotus.
On muuten pahempi pudotus kun rehellisiä palkkatuloja nauttivilla.
Ja se on ihan oikein.
Jäännä miten moni yrittäjä muuttui parissa viikosta kylmästä kapitalistista yhteiskunnan tuilla eläväksi sosialistikisi.
Selfish fish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi kampaamoa ja työntekijöitä ( emme voi tietää ovatko vuokratuolilla vai ihan työntekijöitä ), niin juoksevat kulut ei lopu siihen kun asiakkaat loppuu. On vuokrat ( läheskään kaikki ei saa vuokrahelpotuksia ), palkat pitää maksaa siihen asti kun lomautus alkaa, vakuutukset, tyelit, yelit ja alvit vielä niiltä kuukausilt kun kauppa kävi.
Jäätävää kateutta aloittajalta ja minun sympatiat on kyllä tämän yrittäjän puolella.
ja sekö on nyt sitten syy tähän kateuteen, kun ENNEN koko epidemiaa he ovat matkustaneet.. hohhoijaa..
Sanotaan vaikkapa näin, että hän on priorisoinut itsensä aina ennen muita muiden kustannuksella ja suhtautunut yhtä kylmästi muiden ongelmiin kuin itse suhtaudun hänen ongelmiinsa tällä hetkellä.
Kyllä siinä ilme muuttuu kun kultalusikka nykäistään pois perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille kaverilles, että lopettaa ne kampaamot, ettei tartte enää parkua.
Noi varakkaat ja hyvin toimeentulevat edustusvaimot osaa kyllä olla todella rasittavia. Vedin välit poikki pariin työkaveriin, kun en aikoinaan jaksanut kuunnella sitä paskanjauhantaa. Mitään ymmärrystä ei tullut sille, kun yritin yksinhuoltajana selviytyä työpaikan lomautuksista ja irtisanomisista, kun he saivat pitää työpaikkansa. Miehensä hyvätuloisia, ja suurin huoli, minne menevät lomalla.
Mitkä edustusvaimot? AP:n esimerkissä "edustusvaimo" on yrittäjä, ja sun esimerkissäsi "edustusvaimot" ovat työssäkäyviä ihmisiä. Taidat käsittää termin edustusvaimo aika väärin. Ehkä sunkin kannattaisi tavoitella avioliittoa hyvätuloisen miehen kanssa, niin ei tarvitsisi kadehtia ihmisiä, joille on jaettu elämässä ihan tavalliset kortit.
Edustusvaimo on hyvin toimeentulevan miehen vaimo, jonka talous ei kaadu totaalisesti yrityksen mukana.
Eivät maksa esim. asumistaan itse. Ns. turvattu selusta. Pärjäisivät hyvin työttömänäkin kotona. Yksineläjä ei pärjää 800 eurolla/kk, vaikkei ole edes mitään yrityksen laskuja maksettavana.
No ei tätä vissiin ymmärrä, ennen kuin on itse kokenut.
Kumpikohan meillä on edustuspuoliso kun molemmat tienaavat lähemmäs 100 000 euroa vuodessa ja ihan varmasti pärjättäisiin vaikka toinen olisi poissa työelämästä?
Selfish fish kirjoitti:
Aivan samanlaista tämän kanssa. Lomailevat vähän väliä ulkomailla, mutta muiden huolista viis!
Miksi pitäisi toisten huolista välittää?
Kaiken tämän korona p.sk.n ja töiden loppumisen lisäksi äitini sairastui vakavasti ja toimin nyt hänen omaishoitajana. Muutin äitini luo ja nyt erossa muusta perheestä.
Muutamat ystävät, keille olen kertonut tilanteesta sanovat: soita ihan koska vaan tai soittele milloin vain! Mutta kun en jaksa ja ystäville soittelu on nyt viimeisenä mielessä. Jos he soittaisivat niin kyllä vastaisin.
En ymmärrä ylipäänsä niitä ihmisiä, jotka urputtavat jossain facebookin seinällä koronasta aiheutuvaa pahaa oloa... Oli ne sitten niitä, jotka joutuvat olemaan töissä tai niitä, joilla on työt vähentynyt/loppu tai niitä, jotka valittavat etätöiden raskaudesta... Minuakin veetuttaa tämä tilanne kaikin puolin, mutta en sitä mainosta missään facessa. Ymmärrän esimerkiksi yrityksen omilla sivuilla tilanteen päivittelyä, mutta en omalla henkilökohtaisella facetilillä.
Vierailija kirjoitti:
Selfish fish kirjoitti:
Aivan samanlaista tämän kanssa. Lomailevat vähän väliä ulkomailla, mutta muiden huolista viis!
Miksi pitäisi toisten huolista välittää?
Kaiken tämän korona p.sk.n ja töiden loppumisen lisäksi äitini sairastui vakavasti ja toimin nyt hänen omaishoitajana. Muutin äitini luo ja nyt erossa muusta perheestä.
Muutamat ystävät, keille olen kertonut tilanteesta sanovat: soita ihan koska vaan tai soittele milloin vain! Mutta kun en jaksa ja ystäville soittelu on nyt viimeisenä mielessä. Jos he soittaisivat niin kyllä vastaisin.
Sinulla on ilmeisesti vielä hyviä ystäviä, jotka oikeasti huolehtivat sinusta. Mutta tuo asenne että miksi minun pitäisi toisten huolista välittää, johtaa juuri siihen kierteeseen ettei myöskään toiset myöhemmin välitä sinun ongelmistasi, jos et alunperin itsekään muista ystävää hädän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi varakkaat ja hyvin toimeentulevat edustusvaimot osaa kyllä olla todella rasittavia. Vedin välit poikki pariin työkaveriin, kun en aikoinaan jaksanut kuunnella sitä paskanjauhantaa. Mitään ymmärrystä ei tullut sille, kun yritin yksinhuoltajana selviytyä työpaikan lomautuksista ja irtisanomisista, kun he saivat pitää työpaikkansa. Miehensä hyvätuloisia, ja suurin huoli, minne menevät lomalla.
Mitkä edustusvaimot? AP:n esimerkissä "edustusvaimo" on yrittäjä, ja sun esimerkissäsi "edustusvaimot" ovat työssäkäyviä ihmisiä. Taidat käsittää termin edustusvaimo aika väärin. Ehkä sunkin kannattaisi tavoitella avioliittoa hyvätuloisen miehen kanssa, niin ei tarvitsisi kadehtia ihmisiä, joille on jaettu elämässä ihan tavalliset kortit.
Edustusvaimo on hyvin toimeentulevan miehen vaimo, jonka talous ei kaadu totaalisesti yrityksen mukana.
Eivät maksa esim. asumistaan itse. Ns. turvattu selusta. Pärjäisivät hyvin työttömänäkin kotona. Yksineläjä ei pärjää 800 eurolla/kk, vaikkei ole edes mitään yrityksen laskuja maksettavana.
Kumpikohan meillä on edustuspuoliso kun molemmat tienaavat lähemmäs 100 000 euroa vuodessa ja ihan varmasti pärjättäisiin vaikka toinen olisi poissa työelämästä?
Kumpikohan meillä, kun tienataan kumpikin yli 200000 vuodessa. Elettäisi pelkillä osingoilla paremmin kuin keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä edustusvaimoiluksi kutsuta, vaan ihan vaan avioliiton elatusvelvollisuudeksi. Ei minunkaan talous totaalisesti kaatuisi yrityksen mukana jos työttömäksi jäisin, vaikka mun mies on keskipalkkainen amk-inssi ja tienataan suht saman verran. Todennäköisesti elettäisiin jomman kumman palkalla paremmin kuin yksinhuoltajaäiti lapsensa kanssa omalla palkallaan, mutta minkäs teet, elämä on valintoja. Itse miellän edustusvaimon jääkiekkoilijan tai formulakuskin vaimoksi, jolla ei ole itsellään ansiotyötä ja vaimous sisältää "edustamista", eli kaiken maailman kissanristiäisissä juoksemista.
Olikohan muuten mun äitikin edustusvaimo, kun se oli kotiäitinä monta vuotta rakennusmiesisäni palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan meillä, kun tienataan kumpikin yli 200000 vuodessa. Elettäisi pelkillä osingoilla paremmin kuin keskituloinen.
Noilla tuloilla ei ole voinut kertyä niin suurta sijoitusvarallisuutta että siitä kertyisi noin suurta osinkoa vuosittain. Valehtelet.
Ymmärrän hyvin sua, Ap. Eikä ole kyse kateudesta, vaikka joku täällä niin väittääkin.