Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löysin sattumalta hyvän konstin kuivan yskän oireiden helpottamiseksi!

Vierailija
16.04.2020 |

Mulla on ollut jo viikon verran kuivaa yskää. Ei kuumetta, räkäisyyttä eikä muutenkaan huonoa oloa. Mutta hirveä kuiva yskä joka pahenee varsinkin yöllä. Nukkuminen vaikeaa ja yskiminen häiritsee puolisoakin. Viime yönä puoliltaöin yskiminen taas yltyi ja kurkussa kuiva kutitus. Ja mainittakoon jotta en epäile koronaa (mahdollista toki), vaan todennäköisemmin tämä on vilustumisen seurausta. Kotona olen ollut eristyksissä jo viikkokausia, muutaman kerran käynyt lähikaupassa.

Otin suullisen konjakkia, ja makailin selälläni viitisen minuuttia tuo konjakkihörppy suussa. En siis juonut sitä moneen minuuttiin. En tiedä mistä keksin kokeilla tätä. Mutta yskiminen loppui ihan kerralla koko yöksi! Nukuin yskimättä 7 tuntia yhteen menoon!

En tiedä miten tuo konjakki suussa makailu vaikutti, olisiko se jotenkin desinfioinut tai puuduttanut kurkunpäätä. Mutta vaikutus oli todella hyvä. Aion kokeilla tästedes aina samaa konstia kuivaan yskänärsytykseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakki on oikeesti hyvä konsti. Olen kokeillut sitä itsekkin.

Vierailija
22/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän konjamiini on vanha hyvksi koettu lääke moniin vaivoihin. Mm. kuukautiskipuihinkin toimii.

Kohtuudella eli pikku hörppy riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne tässä vastikään, kuiva yskä oli sinnikäs ja ärsyttävä, eikä mikään auttanut ja tuntui jo keuhkoputken päässäkin. Lopulta kokeilin huvikseni Jahti Yrttisnapsia, en siis juomalla juonut vaan otin kuten yskänlääkettä eli noin 15 ml. Sitä pari kertaa päivässa ja kas, se olikin tässä taudissa paras lääke kaikista!

Vierailija
24/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kuivan yskän kohtauksen lopetettua jäätelöllä. Syön jäätelöä n 1 dl verran, että suu ja kurkunpää jäähtyvät kunnolla, yskiminen lakkaa.

Vierailija
25/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla burana ja hunajaa, ihan lääkärin suosittelema keino, vaikkei ole mitään lääketieteellistä pohjaa.

Ibuprofeenia ei koronayskään missään tapauksessa. Lääkärit ovat kieltäneet.

Vierailija
26/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva alkoholi auttaa, kokemusta Vana Tallin likööristä. Polttaa kyllä suuta, mutta vie yskimisen.

Vierailija
27/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus kuivaa yskää, joka paukutti ihan tauotta. Mitään muita oireita ei ollut. Kun olin yskinyt kolme viikkoa, soitin miehen käskystä terveysasemalle ja tadaa, keuhkokuume. En tiedä yhtään mistä se oli tullut.

Vierailija
28/28 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakki on hyvä lääke joka vaivaan. Mummoni käytti sitä aikoinaan myös ulkoisesti, hieroi kipeään polveen konjakkia ;) Ja kuulemma auttoi. Lieneenkö ollut myös placebo-vaikutusta mukana...