Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aukeavatko koulut toukokuussa?

Vierailija
15.04.2020 |

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että aukeavat. Suomi ottaa mallia Pohjoismaista. Tanska ja Norja ilmeisesti ovat avaamassa piakkoin. Mielipiteitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät kouluun mene enää tänä keväänä. Ei ole turvallista. Emme riskeeraa terveyttä. Etäkoulu sujuu hyvin.

Vierailija
22/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä lapsiani kouluun, vaikka ne toukokuussa avattaisiin. Terveys on tärkeämpi prioriteetti. Lapseni ovat jättikoulussa, jossa on avoimet oppimisympäristöt ja isot ryhmäkoot. Varmasti tarttuu korona sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata avata ja jos avataan niin menköön sellaiset lapset, joiden vanhemmat eivät välitä koronasta. Ottakoot he taudin vastaan. Tuskin ministerikään lapsiaan kouluun laittavat hakemaan Koronaa.

Vierailija
24/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avata Jos ei jotain ihan mullistavaa tapahdu. Sisäpiirin tietoa:)

Vierailija
25/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muutenkin etäopiskelen koko loppu kevätlukukauden. En todellakaan haluaisi lähteä yli 800 muun ihmisen joukottamaan yhteisöön näinä aikoina, mikäli opinahjot t

avattaisiin jo ensi kuussa.

Vierailija
26/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko te ajattelette, että opet voisi tehdä sekä keväällä etäopetuksen että lähiopetuksen? Kaksi työpäivää yhden sisällä? Puolet kävisi koulussa ja puolet eristäytyisi ja opet tekisivät molemmille suunnitelmat ja valvoisivat ne? Tekisitkö itse kaksi työpäivää ja saisit yhdestä korvauksen?

Vierailija
27/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheelle ei kiitos koronaa eli lapset eivät mene toukokuussa kouluun, vaikka ne avattaisiin. Osalla vanhemmista on kylläkin kiire päästä kuormittavasta etäkoulusta eroon, joten laittakoot he lapsensa kouluun. Osahan ei pelkää koronaa ollenkaan. Kokeilkoon he onneaan ja terveyttään. Syksyllä voidaan sitten keskustella, että kumpi olisikaan ollut kivempi, korona vai etäkoulu.

Vierailija
28/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen touhuista ei kyllä enää ota selvää kirjanoppinutkaan. Eihän sitä tiedä vaikka koulut avataan jo huomenna vrt. Uudenmaan sulku keissi. Huomenna muuten hallituksella on taas tiedotustilaisuus klo 11.00.

Ja sitten kun koulut jossakin vaiheessa avataan, niin Marin ja Ohisalo painottavat puheessaan ettei kenenkään tule lähettää lastaan nyt kouluun. Vältelkää edelleen lähikontakteja ja pysykää kotona. Suomeksi sanottuna kenenkään ei pidä nyt mennä kouluun. Mikäli kuitenkin hallituksen suositusten vastaisesti päätätte mennä kouluun tai lähettää lapsenne sinne niin tulee teidän huomioida....

Huomisen tiedotustilaisuuden aihe on talouselämä. Mutta kouluthan on nyt määrätty olemaan kiinni 13.5. asti, kannattaako kahden viikon takia aukaista niitä, ja mikä silloin on tautitilanne koko Suomessa? Se Jenni-Petteri nyt sää tylsistyä kotona, täytyykö aina olla menossa pää kenossa? Tämä on nyt tätä ja tämä täytyy vaan lusia. Ei voi mitään.

Vierailija
29/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä melkein veikkaan, että aukeavat. Liian pitkä sulku. Olisi riittänyt 1.5 saakka.

Kuukauden perään piste, siis näin: 1.5. lauseen keskelläkin. Uudenmaan tautihuippua nyt ennustettu vapuksi..

Aa. Ok, kiitos tiedosta. Mä oon muuten inhonnut kielioppia koko ikäni, vaikka aika tarkka monen asian suhteen olenkin. Ehkäpä muistan tämän jatkossa, vaikka muuten en jaksa nipottaa pilkuista.

Vierailija
30/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala varmasti avata kouluja enää tälle keväälle, kun tiedetään että iso osa lapsista jäisi kuitenkin kotiin. Itsesuojeluvaisto kuitenkin toimii vielä osalla ihmisistä.

Vierailija
31/31 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään opettajille kahta eri työpäivää vaan vastuunjakoa esim. työpareittain. Toinen tekee lähiopetuksen ja toinen hoitaa etäopetuksen. Vakavasti puhuen, toivon myös opettajien puolesta, että kouluja ei tänä keväänä enää avata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi