Noh aiotko ylittää Uudenmaan rajan nyt lähipäivinä. Ja miksi
Minä tiedän jo kaksi mökkiläistä jotka on tulossa rajan takaa täydentämään varastojaan.. Ja eikun sitten takaisin
Kommentit (39)
En todellakaan. Ei ole mitään tarvetta poistua Uudeltamaalta tai edes Helsingistä, enkä koe tarpeetonta matkustelua tässä tilanteessa järkevänä.
En näe mitään syytä matkustaa muualle Suomeen lähikuukausina.
Pitääpä pistää harkintaan, jos tultaisiin käymään Helsingissä. Nythän siellä on tilaa liikkua.
Ei ole mitään haluja tulla sinne tautipesään.
Peräkärryä pakkailen, yöllä lähdetään kohti savoa ja siellä pysytään varmaan kesän yli. Paljon lähtee tavaraa mukaan ettei heti tartte tulla takaisin. Normaalisti on viety tavaraa pikkuhiljaa keväällä, mutta nyt lähtee kaikki kerralla, sillä ei tiedä milloin raja suljetaan uudestaan. Piupaut Marinille ja muille hallitushörhöille. Kun kerran avasivat niin ilo irti ja HETI.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn ulkomailla useammin kuin poistun täältä uudeltamaalta muualle suomeen. Ei kiinnosta matkailu suomessa.
Sulla ei vaan ole varaa ihanaan mökkiin järven rannalla, kun asumiskulut on siellä Tsadissa niin isot....enkö olekin oikeassa?
Kyllä varmaankin. Täältä sisältä alkaa loppua happi, kaikki metsätkin ovat täynnä kulkijaa.
Tottakai ja vielä tänään. Mun normi fillari lenkki koukkaa muutaman kilsan Hämeen puolella. Nyt on pitänyt ajaa samaa tietä 10 kilsaa rajalle ja kääntyä takas.
Vierailija kirjoitti:
Aion, koska pääministeri antoi luvan ja perustuslaki oikeuden tehdä se.
Pääministeri ei antanut lupaa. Et tainnut katsoa tiedotustilaisuutta.
Tekisi mieli mennä Helsinkiin, mutta en taida kumminkaan kun ei ole pakko.
Yli kuukausi sitten, ennen kuin uudenmaan sulkemista edes oli mainittu, tulin mökille muualle. Täällä olen ollut hyvin eristyksissä, paitsi kaksi kertaa on ollut käytävä kaupassa. Päätin, etten eristyksen aikana palaa kotiin, kun sieltä ei pääse takaisin. Normaalisti käyn kotona uudellamalla pari kertaa kuussa. Nyt on pohdinnassa, pitäisikö siellä käydä, kun vaimokin on siellä - olisihan se parisuhteen kannalta hyvä tavata joskus. Vaimo yleensä pitkästyy mökillä, joten ei nytkään ole tänne tulemassa.
Viikonlopulla lähtee auto taas viikkojen jälkeen Uudenmaan suuntaan ja saan kesärenkaat alle ja lisää allergialääkkeitä mukaan. Rempan jälkien siivousta ja tavaroiden pakkausta ja taas uudestaan etätöihin poran äänien ulottumattomiin, Uudenmaan rajan tuolle puolen. On se vaan hyvä astmaatikkojen ja allergisten kannalta, että ihmiset saavat autoihin kesärenkaat.
Lähden ensi viikolla mökille Varsinais-Suomeen. Ylitän rajan noin kolmella kilsalla, eli ei ole mitään tarvetta asioida kaupoissa tai huoltoasemalla siellä niinkuin ei normaalistikaan, sillä tarjonta on umpisurkeaa. Mökkireissua on odotettu jo kovasti, ihanaa päästä vihdoinkin.
No kesäkuun alussa ehkä hautoja laittamaan itä-suomeen. Mutta jos tilanne jatkuu niin muu suku saa laittaa.
Menen perjantaina pariksi viikoksi Pohjanmaalle sukuloimaan, tapaamaan vanhoja kavereita ja muistelemaan menneitä. Nyt mulla on siihen hyvää aikaa kun olen lomautettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion, koska pääministeri antoi luvan ja perustuslaki oikeuden tehdä se.
Pääministeri ei antanut lupaa. Et tainnut katsoa tiedotustilaisuutta.
Nimenomaan. Kielto poistettiin mutta lupaa ei annettu.
Mä käyn ulkomailla useammin kuin poistun täältä uudeltamaalta muualle suomeen. Ei kiinnosta matkailu suomessa.