Festarit ja muut kesätapahtumat peruttu
Infektiosairauksien erikoislääkärinä ja tutkijana pitkän uran tehnyt Jukka Lumio sanoo suoraan, ettei kesäfestivaaleille tulevana suvena tulla todennäköisesti pääsemään.
– Ne palaavat normaalitilaan viimeisenä, kaikkien muiden rajoituksien jälkeen, Lumio sanoo.
Ihan oikein. Järjetöntä se olisi ollut sallia kymmenien ja satojen henkilöiden kännisiä kokoontumisia.
Kommentit (9)
Järjestetäänkö etäfestareita, jossa saa leireillä omassa pihassaan ja katsoa kotonaan striimavia esiintyjiä ruudulta?
Turku on ainakin peruuttanut kaikki tapahtumat kesä- ja heinäkuussa. Ruisrock, DBTL, Keskiajan markkinat, mitä niitä muita nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Turku on ainakin peruuttanut kaikki tapahtumat kesä- ja heinäkuussa. Ruisrock, DBTL, Keskiajan markkinat, mitä niitä muita nyt on.
Ei ole vielä peruutettu. On suositus.
Oikein, ihan hyvä vaan että perutaan. Yksi vuosittainen kesätapahtuma, johon olen osallistunut joka kesä, ehkä perutaan myös, mutta ihan hyvästä syystä. Mutta onneksi on vielä seuraava vuosi olemassa eikä kukaan tämän koronan takia ole pystynyt edes treenaamaan kesää varten (kyseessä siis urheilutapahtuma). Paras näin kaikille, parempi katsoa kuin katua.
Eipä noin päivänselvään asiaan asiantuntijaa olisi tarvittu. Kaikki yleisötapahtumat, kesäfestivaalit jne tullaan perumaan 31.8. asti. Itse mietin jo syksyä, ja esim. koska ja miten alkaa vaikkapa lätkäkausi. Tuntuisi erikoiselta, että jo syyskuussa olisi hallit täynnä, esim täällä Porissa iso seisomakatsomo täynnä väkee ihan vieri vieressä..
Vierailija kirjoitti:
Järjestetäänkö etäfestareita, jossa saa leireillä omassa pihassaan ja katsoa kotonaan striimavia esiintyjiä ruudulta?
Ainakin Sodankylän elokuvafestarit striimataan. Toki helpompi, kun ei ole live-esiintyjiä. Haastattelut yms., mitä siellä on ollut, pystytään myös hoitamaan etänä.
Kuinka käy häiden ja pienten harrastajaporukoiden leirien? Mullakin on yhdessä leirissä järjestäjävuoro ensi kesänä, kiertää eri puolilla Suomea. Perua pitäisi toukokuun loppuun mennessä, jos perutaan.
Ei mua noi etäfestarit innosta. Mutten lähtisi epidemian aikaan kyllä ihmispaljouteen. Nyt ei oo aika bailata.
Suviseurat ilmoittaa huomenna, mitä tekee. Ja jos jo huomenna ilmoittaa, tietää kyllä mitä ilmoittaa.
Muut seurannevat perästä.