Monisynnyttäjät, millainen seksielämä teillä on?
Aina jotkut netissä väittää, että teidän vaginat ovat väljiä, kun olette synnyttäneet monia lapsia. (Sellaiset usein sanoo, joilla ei itse ole lapsia lainkaan)
Kiinnostaisi tietää millaista seksielämä on nyt vs.kun ei ollut lapsia?
Pilaako raskaudet kehon omasta mielestäsi vai miehesi mielestä?
Tunnetko itsesi seksikkääksi, onko miehesi samaa mieltä?
Ehtiikö palautua raskaudesta, jos pian on raskaana uudelleen?
Itselläni ei ole lapsia vielä. Toisaalta haluaisin sitten joskus ehkä ison perheen.
Mutta en haluaisi että lapset pilaisi kropan. Täällä palstalla aina puhutaan että lapsen syntymä pilasi kropan.
Kommentit (51)
Seksielämä on meillä parantunut vuosien myötä, en tosin tiedä olisiko niin käynyt ilman lapsien hankkimistakin. Lapsien myötä ollaan lähennytty parina ja on myös täytynyt alkaa käyttämään enemmän luovuutta seksin harrastamisen suhteen, kun ei enää voi sitä aivan koska tahansa saada. Seksiä on määrällisesti jonkin verran vähemmän, mutta se on parempaa ja kekseliäämpää. Olimme pitkään yhdessä ennen lasten hankkimistakin, joten seksissä oli tiettyä rutinoitumista ja samalla tutulla kaavalla menoa. Eipä ole enää. :) Minulla on ainakin alapää palautunut hyvin synnytyksistä, ei ole tarvittu tikkejä tai mitään. Silti ollaan pidetty aika pitkä tauko synnytyksen jälkeen, jotta kaikki varmasti pelittää entiseen malliin eikä tule tulehduksia tai muuta (pari kuukautta meillä siis, jotkut aloittaa yhdynnät nopeammin mutta se on aika yksilöllinen juttu). Löysyyttä ei ole mies eikä minä ainakaan huomattu, pikemminkin tarvitsee liukkaria kun ennen ei tarvittu, esimerkiksi imetykset tietty vaikuttaa myös limakalvojen kuntoon. Lantionpohjajumppa muuten kannattaa ottaa rutiiniksi jo ennen kuin lapsia edes suunnittelee, luulen että se on itsellä auttanut todella hyvin palautumiseenkin.
Itsellä ei tullut raskausarpia vatsaan, pientä löysyyttä vaan nahkaan. Sekään ei juuri näy, jos urheilee tarpeeksi, pysyy vatsakin kiinteämpänä. Mutta rinnat on jonkin verran kyllä kärsineet raskausajan turpoamisista ja imetyksistä, vaikka sitäkään ei satu kaikille. Ei toki ole pakko imettääkään. Imettäminen tosin auttaa siihen, että paino laskee helpommin raskauden jälkeen. Olen nyt hoikempi kuin ennen raskauksia, melkein samoissa mitoissa kuin teininä. Missään nimessä en koe että kroppa olisi raskauksista mennyt pilalle, ikä se lopulta tekee tuhojaan kaikille. Kukaan ei tietenkään voi sinulle luvata, ettei kropalle kävisi mitenkään. Raskaus ja synnytys on aina riski naiselle, itse päätät, onko se sen arvoista. Minulle oli. :)
Itsellä kaksi alatiesynnytystä takana. Kroppa on sama kuin nuorena, et arvaisi että olen synnyttänyt jos en kertoisi. Et vaikka olisin alasti, ei todella näy missään. Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aina kuntoillut ja toisen lapsen jälkeen treenasin paljon. En ole seksin saralla myöskään huomannut suuria eroja, ehkä orgasmin saanti kestää vähän pitempään kuin ennen. Mies ei kuulemma ole huomannut mitään eroa, hän myös tulee hyvin ihan normiyhdynnässä.
Rinnat kärsi mutta ne oli helppo laittaa kuntoon,kroppa kuosissa siitä pidän huolen.Ei tullut repeämiä yms,lantionpohjajumppaa olen tehnyt säännöllisesti.Itsestään se kropan kunto on kii,tiedän paljon lapsettomia jotka ovat karmeessa kunnossa.
Rinnat vähän roikkuu mutta aijon laittaa ne kuntoon kun lapset on tehty. Raskausarpia ei tullut, edelleen olen normaali painoinen. Mun mielestä on aina jotenkin mukava kun näkee jonkun saman ikäisen naisen, jonkun vanhan tutun jolla ei ole lapsia ja se on lihavampi kuin itse vaikka on 2 lasta saanut. Ehkä oon vähän ilkeä.
Tosta alapää jutusta haluan sanoa sen verran että joo vähän on ainakin vielä väljyyttä, tiedän sen itsekin mutta mulla on vielä palautuminen kesken, alle 3kk synnytyksestä. Mulla tuli synnytyksessä vähän repeämää, ja luulen että se vähän hidastaa palautumista mutta ei se mitään. Miestä ei kuulemma haittaa ja on hänen mielestä ihan hyvä, mutta treenailen sitä kokoajan ja haluan saada paikat tiukaksi. Ihan kroppaakin mies on kehunut että yllättävän nopeasti olen palautunut.
MUTTA mun mielestä seksi alatie synnytyksen jälkeen on parantunu ihan hirveesti! Mulla ainakin tuntoherkkyys on parantunu ja kunhan saan tän toosan kuntoon niin uskoisin että saan orgasmin seksissä ihan ilman klitorikseen koskematta, koska kaukana se ei ole nytkään. Ihmiset saa sanoa mitä haluaa synnyttäneen naisen alapäästä mutta minä en kyllä ikinä vaihtais tätä enään siihen ennen synnytyksiä olleeseen. Ehkä se ei oo enään niin nätti kuin ennen synnytystä mutta se toimii niinkuin sen seksissä kuuluisikin toimia!
Kiitos vastauksistanne :) Synnyttämättömiä naisia saattaa askarruttaa moni asia etenkin palautumisasioissa, mut eiköhän luonto ole hoitanut homman ettei nisäkäs mene "pilalle" siitä, että saa jälkeläisiä.
Eihän toki kukaan koko elämänsä aikana pysy muuttumattomana, synnytti lapsia tai ei.
Sekin on elämää.
Miksei tästä ole tieteellistä tutkimusta? Itse en ainakaan luota kenenkään 5 lasta työntäneen Mirkun sanaan.
Synnytykset 4 ei ole vaikuttaneet mitenkään. Vaimo sai orgasmeja naidessa ennen, välissä ja jälkeen. Naitu jatkuvasti, eikä lasten teko tai kasvatus sitä mihinkään muuttanut. Nyt yli 20v viimeisestä synnyntyksestä pillu on yhtä tiukka kuin aloittaessa. Pillun lihaksetkin on vähintään yhtä hyvässä tikissä. Mutta on pillua treenattukin koko ikä naimalla ja orgasmeilla.
Minulla 4 synnytystä. Myönnän rehellisesti, että olen kyllä löystynyt alakerrasta paljon, mutta seksistä nautin sata kertaa aiempaa enemmän. Emätin on todella paljon tuntoherkempi, orgasmit tulee paljon aiempaa helpommin ja ovat todella voimakkaita. Toisen synnytyksen jälkeen olen myös squirtannut säännöllisesti. Ja
Miehen kanssa meillä on onneksi avoin kommunikaatio ja tiedän ettei löystymiseni haittaa häntä tippaakaan. Ja tavallaan tämä on avannut myös uusia ovia seksuaalisuudessa, kun pystyy tekemään asioita, jotka ei aiemmin olleet mahdollisia (esim. Fistaus).
Eli synnytyksiä ei todellakaan pidä pelätä!
Meillä 3 lasta ja vaimo edelleen tiukka. Tissit varmaan rupsahtaa ilmankin, kuten naamakin. Onhan siitä ensimmäisestä jo 30v. Tietenkin naisia on erilaisia, mutta omasta kokemuksesta sanoisin, että löystyminen on kokemattomien juttuja. Samoin kuin se, että naiset olisivat näiden penismittaajien perässä. Täällä on todella paljon neitsytpoikia "tietäjinä" sen huomaa ihan jutuista.
Minua itseäni rehellisesti sanoen ärsyttää suunnattomasti nämä "kaikki on vain itsestä kiinni" ja "jumppaamalla se pysyy tiukkana" -kommentit. Se ei ole valitettavasti noin. Naisilla kudostyypit ovat kovin erilaisia ja synnytykset vaikuttavat eri tavoin eri naisiin. Tiedän tämän faktana ammatillisesti ja henkilökohtaisesti: Olen työskennellyt 18 vuotta kätilönä ja olen itse 4 kertaa synnyttänyt. Siinä missä toisiin naisiin synnytys ei vaikuta juuri lainkaan ja palautuminen on nopeaa, toisilla muutokset voivat olla hyvinkin suuria ja niitä ei jumppaamalla todellakaan poisteta.
Ja syy, miksi asia ärsyttää on se, että noilla väitteillä syyllistetään naisia, jotka löystyvät synnytyksissä ja taas tehdään aiheettomasti sankareita heistä, joilla kudostyyppi nyt sattuu olemaan vain suosiollinen.
Lopuksi todettakoon se tärkein: seksistä nauttimisen kannalta tiukkuudella/löysyydellä ei välttämättä ole mitään merkitystä, joten siksikin siitä on turha stressata.
Sitä synnyttämistä ei kuitenkaan kannata pelätä. Jos käy niin ikävästi että löystyy pahasti tai tissit alkaa roikkumaan niin klinikalle vaan kiristykseen ja kohotukseen. Ei se sen kummempaa ole. Kyllä näitä tehdään suomessakin hyvällä menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä synnyttämistä ei kuitenkaan kannata pelätä. Jos käy niin ikävästi että löystyy pahasti tai tissit alkaa roikkumaan niin klinikalle vaan kiristykseen ja kohotukseen. Ei se sen kummempaa ole. Kyllä näitä tehdään suomessakin hyvällä menestyksellä.
Kerrotko miksi pitäisi mennä kiristykseen, jos seksielämä paranee löystymisestä huolimatta, orgasmeja tulee sarjassa ja ejakuloin melkein joka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miksi pitäisi mennä kiristykseen, jos seksielämä paranee löystymisestä huolimatta, orgasmeja tulee sarjassa ja ejakuloin melkein joka kerta?
Olen iloinen puolestasi, mutta oletko ikinä ajatellut asiaa miehesi näkökulmasta?
[/quote]
Olen iloinen puolestasi, mutta oletko ikinä ajatellut asiaa miehesi näkökulmasta?[/quote]
Eiköhän ne ole nimenomaan nämä kommentit jotka syyllistää enemmän niitä naisia joilla kudokset ei palaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi, mutta oletko ikinä ajatellut asiaa miehesi näkökulmasta?
Eräs mies olisi halunnut kanssani lapsen. Sanoin, että itse en lasta välttämättä halua koska pidän vartalostani ja seksielämästämme enkä halua negatiivisia muutoksia kumpaakaan. Totesin, että laitetaan homma puoliksi eli minä kärsin raskauden mutta mies hoitaa tarvittavien korjausten kustannukset yksityisellä puolella (julkinenhan ei käytännössä tee emättimen korjausleikkauksia koska "muutokset raskauden jälkeen ovat normaaleja"). Mies ei tästä innostunut ja jätin etsimään uutta kasvualustaa geeniperimälleen.
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni rehellisesti sanoen ärsyttää suunnattomasti nämä "kaikki on vain itsestä kiinni" ja "jumppaamalla se pysyy tiukkana" -kommentit. Se ei ole valitettavasti noin. Naisilla kudostyypit ovat kovin erilaisia ja synnytykset vaikuttavat eri tavoin eri naisiin. Tiedän tämän faktana ammatillisesti ja henkilökohtaisesti: Olen työskennellyt 18 vuotta kätilönä ja olen itse 4 kertaa synnyttänyt. Siinä missä toisiin naisiin synnytys ei vaikuta juuri lainkaan ja palautuminen on nopeaa, toisilla muutokset voivat olla hyvinkin suuria ja niitä ei jumppaamalla todellakaan poisteta.
Ja syy, miksi asia ärsyttää on se, että noilla väitteillä syyllistetään naisia, jotka löystyvät synnytyksissä ja taas tehdään aiheettomasti sankareita heistä, joilla kudostyyppi nyt sattuu olemaan vain suosiollinen.
Lopuksi todettakoon se tärkein: seksistä nauttimisen kannalta tiukkuudella/löysyydellä ei välttämättä ole mitään merkitystä, joten siksikin siitä on turha stressata.
Tietysti totesit itsekin sen, että ei välttämättä mutta esimerkiksi minulle asialla on naisena väliä paljonkin. En nauti seksistä ellen tunne voimakasta venymisen tunnetta ja siksi esimerkiksi lihasten jumppaaminen ei tähän loputtomasti vaikuta koska tunne on täysin erilainen verrattaessa lihaksilla puristamiseen. Miehestä tuntemus saattaa olla ihan samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies olisi halunnut kanssani lapsen. Sanoin, että itse en lasta välttämättä halua koska pidän vartalostani ja seksielämästämme enkä halua negatiivisia muutoksia kumpaakaan. Totesin, että laitetaan homma puoliksi eli minä kärsin raskauden mutta mies hoitaa tarvittavien korjausten kustannukset yksityisellä puolella (julkinenhan ei käytännössä tee emättimen korjausleikkauksia koska "muutokset raskauden jälkeen ovat normaaleja"). Mies ei tästä innostunut ja jätin etsimään uutta kasvualustaa geeniperimälleen.
Mua taas ihmetyttää aina nämä kommentit: "kärsin raskauden" ja että raskaudesta ja synnytyksestä seurais aina vaan negatiivisia muutoksia. Mun mielestä asia ei oo yhtään näin. Tai että tarvis jotakin korjaus leikkauksia. Itse olen treenannut paikat parhaaseen mahdolliseen kuntoon mitä pystyn, joo en varmasti ole enään niin tiukka kuin ennen synnytyksiä mutta en muutenkaan ole enään mikään pikkutyttö. On muutenkin typerää tämä nuoruuden ihannointi, että nelikymppisenä pitäis vielä olla niinkuin teini tyttö. Ja tuommoinen ajattelu että pitäis olla tiukka miestä varten, niin herätkää siskot hyvät että seksi ei ole vaan miestä varten! Ja tälle aikaisemmalle kirjoittajalle sanon vielä sen verran että kun olet 60-70v niin toivottavasti ajattelet vielä samalla lailla, kun muut saman ikäiset odottaa lapsenlapsia käymään niin onneks sulla on hyvä kroppa ja tiukka emätin.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti totesit itsekin sen, että ei välttämättä mutta esimerkiksi minulle asialla on naisena väliä paljonkin. En nauti seksistä ellen tunne voimakasta venymisen tunnetta ja siksi esimerkiksi lihasten jumppaaminen ei tähän loputtomasti vaikuta koska tunne on täysin erilainen verrattaessa lihaksilla puristamiseen. Miehestä tuntemus saattaa olla ihan samanlainen.
Aavistuksen ohi aiheen menee sinänsä asiallisessa keskustelussa, mutta kerrotko, mitä on tämä "voimakas venymisen tunne"? Ilmeisesti tähän vaaditaan kuitenkin poikkeuksellisen iso penis? Itse olen harrastanut elämässäni seksiä enemmän kuin tarpeeksi eri ihmisten kanssa, mutta yksikään kokemistani peniksistä ei ole kyllä aiheuttanut "voimakasta venymisen tunnetta".
4 alatiesynnytystä. Kroppa todellakin on täysin pilalla. Rinnat roikkuvat tyhjät kintaat. Vatsanahat roikkuvat. Mies valittaa aina miten löysä olen, anaaliseksi sattuu välillä.
4 alatiesynnytystä. Kroppa ei todellakaan ole pilalla, palauduin n kuukaudessa vielä viimeisen raskauden jälkeen 41vnä. Rinnat todella kiinteät, ei roiku yhtään
Mies valittaa aina miten tiukka olen, sattuu välillä. Tuskin kohteliaisuuttaan näin 24v jälkeen