Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun mahaa turvottaa?

Vierailija
14.04.2020 |

Omasta mielestäni syön terveellisesti ja liikun päivittäin, mutta maha turpoaa kuin rantapallo. Painan 45-46 kg ja minulla paistaa kylkiluut läpi, mutta maha turpoaa palloksi. Minulla on vuorotellen ripulia ja ummetusta. Joskus maha on kipeä ja välillä närästää. Olen laihtunut 7-8 kg syksystä.

Kävelen joka päivä 5-10 km ja pyöräilen työmatkat. Teen fyysisesti raskasta työtä.

Mielestäni syön terveellisesti. Syön paljon marjoja ja kasviksia. Syön luomua ja välttelen lisäaineita. Olen aika pieniruokainen. Jaksan esim. vain yhden perunan. Syön päivässä 1-2 palaa leipää. En syö mitään sokeroituja jogurtteja yms.

Olen yrittänyt kokeilla maidon tai viljojen vähentämistä ja korvata esim. riisin lämpimillä kasviksilla, mutta mahani turpoaa ihan samalla tavalla. Tuntuu, ettei mikään auta.

Mistä te olette saaneet apua mahavaivoihin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile täysin laktoositonta ruokavaliota 2 viikkoa. Ja sen pitää olla totaalinen, ei uskoisi mihin kaikkeen laktoosia, herajauhetta, maitojauhetta jne. tungetaan. Itsellä oikea diagnoosi viivästyi pari vuotta koska en tajunnut että myös e-pillereissä oli laktoosia. Kun lopetin nekin, vatsa normalisoitui huomattavasti jo ekan viikon aikana, kokonaistoipumisaika oli kuitenkin lähes 1,5 vuotta koska suolisto oli jo niin huonossa kunnossa.

Suomalaista noin 17% on geneettisesti laktoosi-intolerantteja ja on vääristelyä väittää, että osa näistä pystyisi käyttämään laktoosia, kuten yleensä tehdään. Sitten ihmiset juoksevat p-lla turhaan vuosikausia.

Vierailija
22/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei ole mahassani ja tämä on 100-prosenttinen varmuus, koska en ole ollut miestä lähelläkään ainakaan 9 kuukauteen.

Pitää tilata aika lääkäriin. Olen ollut aika väsynytkin, mutta olen tottunut tähän oloon aikojen saatossa.

Ainakin tuon ärtyvän suolen oireet täsmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantumaton syöpä.

Vierailija
24/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaa ei ole mahassani ja tämä on 100-prosenttinen varmuus, koska en ole ollut miestä lähelläkään ainakaan 9 kuukauteen.

Pitää tilata aika lääkäriin. Olen ollut aika väsynytkin, mutta olen tottunut tähän oloon aikojen saatossa.

Ainakin tuon ärtyvän suolen oireet täsmää.

Entäs pyhä henki? Jeesus tulee, oletko valmis?

25/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakiakin on mahdollinen. Mutta kannattaa mennä ensin testeihin, ennen kuin jätät viljat pois. Muuten testi ei toimi, etkä saa virallista diagnoosia.

Vierailija
26/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö…. sipsit, siideri ja suklaa?

Vierailija
27/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sitten parempi, etten jätä viljoja pois ainakaan omatoimisesti vielä.

Ja toiselle kommentoijalle tiedoksi, että en käytä alkoholia ollenkaan enkä juo limsaa tai energiajuomia. Sipsejä syön ehkä kerran kuussa. Suklaata menee joskus, mutta en ahmi herkkuja pussitolkulla. Söin tänään kaksi suklaakohvehtia. Olen huomannut karkin turvottavan entisestään, joten en mässäile.

Vierailija
28/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi probioottinen juoma aamulla.

Vierailija
29/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa maitohappobakteereja kuuriluonteisesti ja katso auttaako. Vältä sokeria.

Vierailija
30/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mahaa myös. Kävin eilen lenkillä ja ihan kuin se olisi pistänyt maailman isoimman ilmapallon liikkeelle suolessani. Olen raponut kauheita pieruja sen jälkeen. Peitto vaan pärisee. Onneksi oon sinkku.

N27

Vierailija
31/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maksa-, munuais- tai esim. haimasairaus voi turvottaa vatsaa. Tai vaikka sisäloiset.

Mulla samaa, ja mulla ehkä nuo munuaiset syynä. Monta vuotta lääkärit vain vähätteli. :-(

Vierailija
32/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mahaa myös. Kävin eilen lenkillä ja ihan kuin se olisi pistänyt maailman isoimman ilmapallon liikkeelle suolessani. Olen raponut kauheita pieruja sen jälkeen. Peitto vaan pärisee. Onneksi oon sinkku.

N27

Mulla tuli äsken pönttö täyteen kakkaa. Ihan kuin olis raavas rekkamies tehnyt tarpeensa pönttöön. Hajukin oli niin kuvottava.

N41

Vierailija
33/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista vettä juot? Jos esimerkiksi kaivo- tai lähdevettä, niin siinä voi olla joitakin bakteereja, mistä maha ei tykkää. 

ITselläni on ärtyneen suolen oireyhtymä, miltä tuo sinunkin vaivasi kuulostaa. On pitänyt yksitellen vain jäljittää mikä ruoka-aine ei sovi ja mikä sopii. Vatsa ei myöskään ihan hetkessä palaudu, jos vaikka suolistomikrobit on heikossa hapessa. Oletko syönyt esimerkiksi antibioottikuureja? Suolistolla voi mennä vuosikin toipua antibioottien jäljiltä. Kokeile syödä sellaisia ruokia, mistä suolistomikrobit tykkäävät. 

Vierailija
34/35 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketin huonolaatuinen pieruhera?

Vierailija
35/35 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut syödä isompia annoksia ja vähemmän ruokailukertoja? Jos jaksat kerralla vain yhden perunan verran ja sanot syöväsi paljon kasviksia ja marjoja, sinun pitää olla koko ajan syömässä. Vatsasi ja suolistosi eivät saa lepoa missään vaiheessa.

Saatko energiaa rasvasta? Ruokavaliosi kuulostaa liian vähäiseltä ja laihtuminen ihan luonnolliselta seuraukselta siihen. Tietysti stressi tekee vatsavaivoja myös ja on myötavaikuttamassa kokonaistilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi