Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön kaverini ei hae töitä koronan takia

14.04.2020 |

Mitä mieltä olette tästä?

Kaverini, joka valmistuu maisteriksi tänä keväänä, ja joka ei ole koskaan ollut missään töissä, sanoi minulle, ettei hän aio täksi kesäksi hakea mihinkään työpaikkaan, koska hän ei halua ottaa riskiä, että saa koronatartunnan työpaikalla. Sen vielä voisi jotenkin ymmärtää, jos on vaikeasti monisairas, mutta kun hän ei edes kuulu mihinkään riskiryhmään vaan on nuorehko perusterve mies.

En haluaisi mitenkään vähätellä kenenkään pelkoja, mutta miten tämä yhteiskunta pyörisi, jos kaikki kieltäytyisivät menemästä töihin siksi että pelkäävät koronatartuntaa? Mä olen olut siinä käsityksessä, että ne, jotka ovat tulleet lomautetuksi Koronan takia, ovat asiasta harmissaan.

Kommentit (21)

1/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

2/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se asia sulle kuulu. Miten ihmiset jaksaakin olla näin kyyliä?

Vierailija
4/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kun kaveri tajuaa oman parhaansa.

Mistä voisimme häntä syyttää????

Coronasta?

Vierailija
5/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko itse töissä?

voiko siellä saada koronan?

Hakisitko itse työpaikalle, josta voisi saada koronan?

Vierailija
6/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltiäisikö paremmin ymmärrystä, jos hän päättäisi lähteä reppureissuun opiskeluputken päättymisen kunniaksi? Omassa tuttavapiirissä tämä on lähes poikkeuksetta tapana, vaikka ihan kunnollisia akateemisia ihmisiä kyseessä. Löysää vähän ap.

Vierailija
7/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön joka päätti olla hakematta töitä ennen syksyä koronan takia. Ensinnäkin, rekrytoinnit on aika pitkälle jäissä vaikka paikkoja onkin auki. Ei niissä mitään tapahdu ennen syksyä kuitenkaan. Toisekseen, hakijoita on nyt pilvin pimein, turha niiden kanssa lähteä kilpailemaan. Pitkäaikaistyötön jää aina pronssille.

Onneksi voi opiskella lisää ja sitä kautta parantaa asemiaan loppuvuoteen. Toki selaan kaikki työpaikkailmoitukset ja haenkin kiinnostavia, en vain usko sen johtavan mihinkään.

Vierailija
8/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En haluaisi mitenkään vähätellä kenenkään pelkoja, mutta miten tämä yhteiskunta pyörisi, jos kaikki kieltäytyisivät menemästä töihin siksi että pelkäävät koronatartuntaa? Mä olen olut siinä käsityksessä, että ne, jotka ovat tulleet lomautetuksi Koronan takia, ovat asiasta harmissaan."

Kerron sinulle ihan suoraa:

MINÄ HALUAN OLLA LOMAUTETTU AINAKIN TOUKOKUUN LOPPUUN.

Tämä kunta pyörii ihan vapaasti ilman minua.

Vierailija
9/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae minäkään. Saat syyllistää ap. Ikää yli 50.

Vierailija
10/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jupup

Vierailija
11/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on valmistumassa maisteriksi eikä ikinä ole ollut missään työssä, niin on tässä tilanteessa aivan herttaisen yhdentekevää, hakeeko töitä vai ei. Ei tule tuolla CV:llä saamaan tässä tilanteessa töitä vaikka päällään seisoisi. Siellä on nyt työpaikkoihin aikalailla tunkua ja hakijoissa on niitä, joilla on pitkä työkokemus ja jotka vasta äskettäin ovat jääneet ilman työtä. Tuore maisteri ilman minkään valtakunnan työkokemusta ei tule tässä kisassa pärjäämään.

Vierailija
12/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin saisi jotain töitä näinä aikoina...

Vierailija
13/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies, mitä sitä turhaan itseään sairastuttamaan työssä.

Vierailija
14/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
15/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissaan vasta sitten, kun niille halukkaille vastavalmistuneille ensin löytyisi töitä. Aika moni heistäkin jää ilman, eli ihan sama.

Vierailija
16/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heltiäisikö paremmin ymmärrystä, jos hän päättäisi lähteä reppureissuun opiskeluputken päättymisen kunniaksi? Omassa tuttavapiirissä tämä on lähes poikkeuksetta tapana, vaikka ihan kunnollisia akateemisia ihmisiä kyseessä. Löysää vähän ap.

Ai nyt reppureissuun? No eikö se Venäjän raja ole vielä auki ja Ruotsiin pääsee Torniojokilaaksosta, kunhan etsii sopivan maastonkohdan rajan ylitykseen!

Vierailija
17/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei hae työtä?

Hänellä on siihen erittäin hyvä syy.

Vierailija
18/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt reppureissuun? No eikö se Venäjän raja ole vielä auki ja Ruotsiin pääsee Torniojokilaaksosta, kunhan etsii sopivan maastonkohdan rajan ylitykseen!

Et selvästikään ymmärtänyt vertausta. Harmi.

Vierailija
19/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae minäkään ikää 50+, aion nauttia tulevasta kesästä luonnossa liikkumalla ja tekemällä pitkiä pyöräilyreissuja kamera mukana.

Vierailija
20/21 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta syytä  kuin loisimaan, turhanamakoilemaan ilman mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan