Kaduttaako teitä nyt että teitte lapsia?
Itseäni ainakin surettaa ja kaduttaa hirveästi, kun mietin millainen elämä omilla pienillä on edessä. :( Itkettää hirveästi. Sydän särkyy kun yritän lapsille vakuutella että tästä selvitään.
Lapseni ovat 4 ja 6 vuotiaita.
Kommentit (68)
Kyllä. Teinejä ovat, mutta ovat itse sanoneet ettei elämä ole elämisen arvoista täällä enää.
Ei ollenkaan kaduta. Kyllä tästä selvitään jos hengissä pysytään.
Ei kaduta. Sain vain yhden lapsen joka on aikuinen.
Ei kaduta, omat lapset 20 ja 24. Iloinen että saivat kokea huoletteman lapsuuden, vaikka aikuisuudesta näyttääkin tulevan haasteellinen.
Miksi sen NYT pitäisi jotenkin erityisesti kaduttaa, jos kaduttaa?
Ai, koska lapset ovat kotona, eivätkä pois jaloista mahdollisimman monta tuntia päivässä?
Jos ajattelee niin, että lapset ovat pakollinen suvun vaatima v-mainen riesa, saisi hävetä eikä katua.
Ilmastonmuutos, massasukupuutto ja ihmiskunnan kriisit ja valtavat massamuutot lieveilmiöineen minua huolettaa kyllä kaikista eniten. Kriisiä on tulossa kriisin perään seuraavat sata vuotta ihan kevyesti enkä pidemmälle uskalla edes ajatella. En todellakaan tee lapsia.
Lapsuus on vain yksi lyhyt jakso elämässä, enimmäkseen ovat aikuisia.
Ei kaduta.... 6v ja 10v...paras aika elämässä menossa.
Iskä
Kun tästä koronasta selvitään, menee seuraavaan pandemian sen satakunta vuotta.
Tietty siinä välissä ehtii tapahtua vaikka mitä.
Mutta nuo tunteet on kyllä tuttuja siltä ajalta kun lapset oli pieniä. Sitä ajatteli, että mites kun ei pysty varjelemaan kaikelta pahalta.
Nyt ovat aikuisuuden kynnyksellä ja mahtavaa seuraa kun muuallekaan ei ole asiaa.
Ei kaduta, ovat oikein mukavia ja rakkaita ihmisiä minulle.
Miksi kaduttaisi? Olen kasvattanut heistä vahvoja, oman arvon tuntevia nuoria, jotka haluavat kehittyä tulla hyväksi omilla aloillaan, he eivät nyyhkytä ja kerjää säälipisteitä uhriutumalla ja seisovat omien mielipiteidensä takana, ovat rohkeasti omia itsejään ja luottavat omaan tulevaisuuteen ja ovat silti realisteja
Minulla on hyvä mieli lapsistani, ja olen ylpeä heistä.
Päivääkään ei kaduta, pitäisi vielä yksi iltatähti tehdä koska olisin parempi äiti oman elämänkokemukseni myötä ja minulla olisi vielä enemmän tarjottavaa.
Olen 29v. Mä just vanhempien kanssa heitetään vitsiä että olisi ollut parempi etten olisi syntynyt. Liikaa tuskaa on mulle tämä elämä vain tuonut kaikessa muodossa, vanhemille pelkkää surua.
Minä tiedän etten aio lisääntyä, olisi katastrofi. Tää maailma ei oikeasti ole hyvä paikka elää. Te jotka väitätte vastaan olette näköjään olleet etuoikeutettuja ja saaneet elää mukavaa elämä.
No ei todellakaan kaduta. Maailman kriisejä (ja henkilökohtaisia kriisejä) on ollut läpi historian. Niitä on nyt ja niitä tulee olemaan jatkossakin. On meidän aikusten tehtävä kasvattaa lapsemme niin, että he aikuisena kykenevät ottamaan maailman tyrskyjä vastaan. Meidän kasvatustyön kautta pystymme vaikuttamaan tulevaisuuteen.
Olosuhteista huolimatta kaduttaa että tein lapsen, mikään ei kaduta niin paljon mutta eihän sitä saa julkisesti sanoa että lastenteko kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaduta.... 6v ja 10v...paras aika elämässä menossa.
Iskä
Lapsille paras aika?
Sulla se on jo 10v sitten takana...
En tehnyt lapsia, olen onnellinen oli olosuhteet mitkä tahansa.
Ei tietenkään, hän on parasta, mitä minulle on ikinä tapahtunut. toivon vain että olisi enemmän kuin yksi. Jos korona tulisikin, ainakin lapseni varmaan selviäisi siitä. Ainoastaan harmittaa, jos kuolen ennen aikojani, että hän jää ilman apua ja tukea, jota vanhempi voi aikuiselle lapselleenkin antaa.
Ap, olet ainakin masentunut, ja olen huolissani ettet vaan tee lapsillesi mitään. Olethan yhteydessä johonkin auttavaan tahoon.
Ei kaduta. Lopeta tuollainen nyyhkiminen ja ryhdistäydy. Sinä olet nyt vastuullinen vanhempi. Lumihiutaleaika meni jo.