Kaduttaako teitä nyt että teitte lapsia?
Itseäni ainakin surettaa ja kaduttaa hirveästi, kun mietin millainen elämä omilla pienillä on edessä. :( Itkettää hirveästi. Sydän särkyy kun yritän lapsille vakuutella että tästä selvitään.
Lapseni ovat 4 ja 6 vuotiaita.
Kommentit (68)
Olen samaa mieltä ettei noin surkean tapauksen kyllä pitäisi lapsia tehdä kun ei osaa muuta kuin pillittää. Ajat on kovat mutta aina niistä on selvitty.
Miksi se juuri nyt kaduttaisi, jos ei ennenkään. Nythän tämä vasta helppoa on, lapsi on tyytyväinen kun saa olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos, massasukupuutto ja ihmiskunnan kriisit ja valtavat massamuutot lieveilmiöineen minua huolettaa kyllä kaikista eniten. Kriisiä on tulossa kriisin perään seuraavat sata vuotta ihan kevyesti enkä pidemmälle uskalla edes ajatella. En todellakaan tee lapsia.
Öö...
Jos kaikki lakkaa tekemästä lapsia niin siitä se "massasukupuutto" syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Olette sokeita. Ette ymmärrä kuinka monille elämä on kärsimystä.
Olette selkeästi etuoikeutettuja, ette edes varmaan lue uutisia ettekä ole kokenut mitään.
...Tai meillä on positiivisempi suhtautuminen elämään emmekä jää katkerina vellomaan vaikeuksissa.
Olen nykyään ihan OK-väleissä vanhempiini, mutta edelleen muistuu välillä mieleen ikävät kotiajat kun isä humalassa mainitsi mm. miten kakarat on pelkkiä rasitteita.
Ei kaduta. Ei elämää voi hallita muutenkaan. Täälläkin ennustetaan vaikka mitä kauheuksia tulevaisuuteen, mutta kukaan ei voi tietää, mitä oikeasti tulee tapahtumaan. Maailma muuttuu jatkuvasti. Syntyy uusia keksintöjä. Syntyy myös hyvinvointia, nousukautta ja parempia jaksoja. Elämä on ainutkertaista.
Ihan naurettavaa. Katuivat varmaan kovasti silloin rutonkin aikaan lapsia saaneet.
Ei niitä lapsia saada, jos niitä ei tehdä, mutta aina niitä ei saada, vaikka kuinka yritettäisi tehdä.