Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaduttaako teitä nyt että teitte lapsia?

Vierailija
14.04.2020 |

Itseäni ainakin surettaa ja kaduttaa hirveästi, kun mietin millainen elämä omilla pienillä on edessä. :( Itkettää hirveästi. Sydän särkyy kun yritän lapsille vakuutella että tästä selvitään.
Lapseni ovat 4 ja 6 vuotiaita.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaduta. Lopeta tuollainen nyyhkiminen ja ryhdistäydy. Sinä olet nyt vastuullinen vanhempi. Lumihiutaleaika meni jo.

Lumihiutaleaika, mikä ihme semmoinen on?

Vierailija
22/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je ne regrette rien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaduttaisi? Olen kasvattanut heistä vahvoja, oman arvon tuntevia nuoria, jotka haluavat kehittyä tulla hyväksi omilla aloillaan, he eivät nyyhkytä ja kerjää säälipisteitä uhriutumalla ja seisovat omien mielipiteidensä takana, ovat rohkeasti omia itsejään ja luottavat omaan tulevaisuuteen ja ovat silti realisteja

Minulla on hyvä mieli lapsistani, ja olen ylpeä heistä.

Päivääkään ei kaduta, pitäisi vielä yksi iltatähti tehdä koska olisin parempi äiti oman elämänkokemukseni myötä ja minulla olisi vielä enemmän tarjottavaa.

En minäkään kadu lasten saamista, mutta kyllä mä vähän kadehdin, että olet onnistunut kasvatuksessa ilmeisen täydellisesti! Minä kyllä yritin parhaani, mutta lapseni eivät yllä lähellekään omiasi. Rakkaita ovat silti minulle.

Vierailija
24/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin miten ehdottaa toista lasta miehelle.

Vierailija
25/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä mitä globaaleja sairauksia ja uhkia tulee olemaan täyteen kansoitetussa maailmassa tulevaisuudessa.

Aiotteko tosiaan täyttää itsenne rokotteilla??

Ei maapallo ole kohta enää elinkelpoinen. Ei tämä ole mikään ideologia vaa fakta!

Vierailija
26/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, hän on parasta, mitä minulle on ikinä tapahtunut. toivon vain että olisi enemmän kuin yksi. Jos korona tulisikin, ainakin lapseni varmaan selviäisi siitä. Ainoastaan harmittaa, jos kuolen ennen aikojani, että hän jää ilman apua ja tukea, jota vanhempi voi aikuiselle lapselleenkin antaa.

Ap, olet ainakin masentunut, ja olen huolissani ettet vaan tee lapsillesi mitään. Olethan yhteydessä johonkin auttavaan tahoon.

Kyllä stressin ja epätietoisuuden tulevaisuudesta saa ihmisen miettimään kaikenlaista ilman että olisi sekoamassa. Nämä ovat sellaisia tabuja joista ei haluta hiiskua tai halutaan kieltää kun pelätään omia tunteita ja ajatuksia. Ja lastensuojelua. se miten loppujen lopuksi päättää toimia on eri asia.

Vierailija
27/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanko pitäisi pysähtyä jonkun hemmetin viruksen takia. Haloo taas.

Vierailija
28/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suunnattomia uhkia tulossa ja te mietitte lisääntymistä? Miksi haluatte laittaa viattomia tähän maailmaan kärsimään?

Kun puhutaan ilmastonmuutoksesta ja supertaudeista on vitsit kaukana.

Vierailija
29/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihmisten itseohjautuvaisuus mennyt niin nolliin kun yhteiskunnassa liikaa ohjataan ja holhotaan. 

Vierailija
30/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne pallerot söpöjä ja silleen, mutta miksi haluaisin että he syntyvät tänne kärsimään. Ylikuluttamaan. Tuhoamaan. Roskaamaan. Katselemaan kun kaikki muutkin tekee sitä samaa ja paljon pahempaa. Sotivat, ra*skaavat, kiduttavat. Ihminen on tämän maapallon syöpä enkä voi kannattaa sen leviämistä.

Vierailija
31/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kaduta. Maailman kriisejä (ja henkilökohtaisia kriisejä) on ollut läpi historian. Niitä on nyt ja niitä tulee olemaan jatkossakin. On meidän aikusten tehtävä kasvattaa lapsemme niin, että he aikuisena kykenevät ottamaan maailman tyrskyjä vastaan. Meidän kasvatustyön kautta pystymme vaikuttamaan tulevaisuuteen.

Juuri näin. Nyt on ollut varmaan yksi maailmanhistorian pisimmistä rauhan ajoista, ja siihenkin on mahtunut pelkoa ydinsodasta, ydinonnettomuuksia, lama-aika ja lukemattomien ihmisten henkilökohtaisia kriisejä. Olisi naiivia olettaa, että lapset eläisivät koko elämänsä pelkkää nousukautta ja onnea, vaikka sitä tietenkin toivoisi. Aina ennenkin ovat ihmiset kriiseistä huolimatta lapsia tehneet, ja ennen olosuhteet ovat olleet vielä huonommat. Vielä sata vuotta sitten ei ollut edes varmaa kuka lapsista selviää hengissä, tai koituuko synnytys äidin kohtaloksi, jolloin jo olemassaolevat lapset ovat jääneet äidittä.

Vierailija
32/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos, massasukupuutto ja ihmiskunnan kriisit ja valtavat massamuutot lieveilmiöineen minua huolettaa kyllä kaikista eniten. Kriisiä on tulossa kriisin perään seuraavat sata vuotta ihan kevyesti enkä pidemmälle uskalla edes ajatella. En todellakaan tee lapsia.

Jos asiaa ajattelee näin, niin eihän maailman historia tunne varmaan yhtä edes yhden sukupolven mittaista ajanjaksoa, jossa ei olisi ollut jotain kriisiä. Eli kriisejä kriisin perään on aina ollut, ja tulee varmasti olemaankin. Ei ihmiset olisi näin kauan täällä pallolla selvinneet tuollalailla laittamalla päätä pensaaseen ja kauhistelemalla. 

Vierailija
33/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on kahdessatoista vuodessa muuttunut oleellisesti, kertokaa mulle joku salaperäinen sormiennapsuttelu ja kiva pikkukikka, jolla lapsia ihan noin vain tehdään, eikä saada.

Vierailija
34/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa että tollainen nyyhkijä on tehnyt lapset eikä osaa opettaa heille selviytymistä ja kovuutta.

Samoin elävä esimerkki kun odotin neuvolassa vuoroani, niin siihen tuli äiti 3v lapsen kanssa. Ja lasta itketti kun pelotti neuvolaan meneminen. Mitä tekee äiti? Itkee myös.

Kyllä teki mieli puuttua asiaan kun näytti siltä että kumpikin heistä on suunniltaan. Ja siis itsellänikin on nyttemmin jo 5v lapsi mutta siis hänkin on ollut 3v ja luonnollisesti erilaisia tilanteita tulee vastaan. Mutta sääliksi käy lasta jonka vanhempi ei kykene kuin vollottamaan siinä tilanteessa kun lapsi pitäisi ohjata pelon ja surun yli.

Vierailija
35/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Päinvastoin, olen onnellinen, että täällä eristyksessä on rakkaita ihmisiä ympärillä. Kamalaa olisi nököttää yksin. Tai aina kahden miehen kanssa.

Vierailija
36/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyytyväinen etten kerennyt alkaa toteuttaa lapsihaaveitani ennen koronan iskemistä. Monilta ongelmilta säästyin. Nyt seuraan kauhulla raskaana olevia tuttujani, kun ei siitä tulevaisuudesta enää tiedä yhtikäs mitään.

Vierailija
37/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ihmiset jotka luulevat että nykyisyys ja tulevaisuus on jotenkin pahempaa kuin menneisyys. Lukekaa historiaa hyvät ihmiset. Sodat, joukkoteloitukset, kaivos- tai tehdastyö likaisissa olosuhteissa, kulkutaudit ja nälänhätä vain joitakin mainitakseni kuulostaakin niin pirusti paremmalta kuin mitä elämä on nyt.

Vierailija
38/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölö

Vierailija
39/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastohdistuksessa marssitaan Gretan hengessä, mutta ostetaan heti tilaisuuden tullen 3 € maksava vaate pikamuotikaupasta tai tilataan Kiinasta.

Uhotaan kovasti luomutuotannon puolesta, mutta marketissa (toria karttaen) valitaan se halvin tuote, joka todennäköisimmin ei ole luomu.

Laitetaan tunniksi valot pois (Earth Hour), mutta TV on koko ajan päällä.

.

.

Hurskastelua.

.

.

Lapsia Suomeen mahtuu, mutta ei tietystikään kukaan intialainen tai muun väkirikkaan maan kansalainen ole oikeutettu saamaan lasta.

Hurskastelemme kuinka paljon tahansa, muun maailman käytökseen, kulttuureihin ja yksittäisten ihmisten toiveisiin emme voi vaikuttaa, mitä mm. lapsiin tulee.

Omaan kulutukseen voimme vaikuttaa, lapsilla tai ilman.

Vierailija
40/68 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa ihmiset jotka luulevat että nykyisyys ja tulevaisuus on jotenkin pahempaa kuin menneisyys. Lukekaa historiaa hyvät ihmiset. Sodat, joukkoteloitukset, kaivos- tai tehdastyö likaisissa olosuhteissa, kulkutaudit ja nälänhätä vain joitakin mainitakseni kuulostaakin niin pirusti paremmalta kuin mitä elämä on nyt.

Juuri näin. Maailmasta on koko ajan tullut parempi paikka elää, eikä mikään viittaa siihen että tämä kehitys olisi muuttumassa.