Millainen ihminen joutuu kiusatuksi
Vaikka ei saisi olla syitä niin kertokaa esimerkkejä jos tiedätte
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kiusaajahenkinen, mutta annoin teininä takaisin niille, jotka olivat minua kiusanneet. Kummasti muuttui ääni kellossa, kun saivat pojat ja joku tyttökin itse osaksi sitä mitä oli minulle tehnyt. Minä olin muka kiusaaja. Kyllä sen muistaa mitä muut tekee itselle, mutta aina ei muista mitä on tehnyt tai sanonut muille.
Itse en ikinä ole ikävä mukaville ihmisille, mutta kiusaajille kyllä täräytän takaisin. Tuntuu etteivät itsekään tajua omaa käytöstään aina.
Onpa täällä tyhmiä ihmisiä noiden alanuolten perusteella. Alanuolititte kirjoitustani. Miksi?
Olisiko kiusaajia pitänyt nöyristellä? Kyllä mä annan vieläkin takaisin, jos mua yritetään kiusata. Usein olen mennyt kiusaamiseen väliin myös. Kiusaaja alkanut jopa itkemään, kun olen ilmoittanut auktoriteetille hänen tekosistaan. Ai kuinka olen "kamala kiusaaja"! (Selkokielellä= en ole kiusaaja millään tavalla!) Äly hoi alanuolittajat!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on työpaikalla kiusattu. Hän kokee vahvasti, että häntä kiusataan, ei oteta joukkoon jne. Sama ihminen selittää kovaan ääneen miten ei ymmärrä esim. seksuaalivähemmistöjä, joiden edustajia työyhteisössämme myös on. Myöskään kasvissyönti ei häntä miellytä ja etenkin kasvissyöjille hän tuo tätä esiin. Hän penää yhteisöllisyyttä ehdottamalla ex tempore lounastreffejä ja loukkaantuu, kun muilla on jo muut suunnitelmat tai eväät mukanaan. Hänen mielestään häntä itseään 20 vuotta nuorempien jutut ja huumori ovat pas*aa, koska häntä ei naurata ja hän tuo asian avoimesti esiin ja pyörittelee silmiään, kun nuoremmat kolleegat esim. työkokouksissa puhuvat. Siinä hän on oikeassa, että nykyisin moni käy kahvilla eri aikaan kuin hän.
Ollaankohan samassa työpaikassa, meillä on nimittäin sanasta sanaan samanlainen tapaus. Tilanne on hankala, kun tämä kiusattu ei ymmärrä, että hän itse aiheuttaa kitkaa itsensä ja työkavereidensa välille. Mikään ei tietenkään oikeuta kiusaamaan tai syrjimään toista, ja työyhteisössä kaikkien pitäisi tulla edes jotenkuten toimeen keskenään.
Toisaalta, ketä huvittaa ottaa hankalaa kollegaa mukaan lounaalle tai kahville, kun ne hetket olisivat oikein mukavia omien työkavereiden kanssa... Eikä ketään huvita kuunnella tuon kaltaista julistamista. Mutta kuten sanoin, erittäin hankala tilanne.
No, minä olen nähnyt että kiusatuksi voi joutua;
Ulkopaikkakuntalainen, eri koulusta/luokasta/työpaikasta tuleva, kiharatukkainen, silmälasipäinen, pitkä, ihminen jolla huulihalkeama, lihava, akne, haiseva, kömpelö, kiltti, punatukkainen, tummaihoinen, hammasrautainen, maalla asuva..jne...
Saatana on kiusaaja ja syyttäjä, se henki niissä on Raamatun mukaan.