Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen joutuu kiusatuksi

Vierailija
14.04.2020 |

Vaikka ei saisi olla syitä niin kertokaa esimerkkejä jos tiedätte

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka työpaikalla, harrastuspiirissä taj koulussa on kiusaaja ja tämän hovi. 

Vierailija
2/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit, pienikokoiset, ylipainoiset, fyysinen vamma, vanhempien ammattikin voi sen aiheuttaa, sellaiset jotka on hyviä koulussa, joskus jopa silmälasit. Mun luokalla kiusattiin minua vanhempien näkyvyyden vuoksi, yhtä tyttöä ylipainon vuoksi ja yhtä tyttöä fyysisen synnynnäisen vamman vuoksi. hänen vamma hoidettiin yläasteella pois, mutta kiusaaminen jatkui. Sitä ei voinut hoitaa kasvuiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja voi keksiä syyn ja oikeutuksen kiusata ihan mistä vain.

Vierailija
4/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävä. Kestävyyttä on suomalaisen mielen mukaan kiva kiusata.

Suomalaisilla homo sapienseillä ei ole yhtään empatiaa kestävyteen missään asiassa. Ja jos olen kestävä niin sitä aina ŕaiskataan.

Vierailija
5/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin siksi, että otin itseni liian vakavasti.

Vierailija
6/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergereita. Eilen täällä oli hyvä malliesimerkkiketju, jossa työpaikkakiusaaja aivan tyynesti oikeutti kiusaamistaan. Toisin sanoen erilaisuus ei suomalaisiin uppoa.

Vierailija
7/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja sen päättää. Hänen mieltymykset ja kotona opitut arvot. Kiusaaja voi tykätä esim hiljaisista mutta vihata lihavia, joskus juuri toisin päin. Kyllä te tunnette kiusaajia ja tiedätte mikä heitä ärsyttää toisissa. Joskus pontimena voi olla kateus. Luulisin että kuka tahansa voi joutua kiusatuksi mutta ei ne rohkeimmat ja itsevarmimmat.

Vierailija
8/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspergereita. Eilen täällä oli hyvä malliesimerkkiketju, jossa työpaikkakiusaaja aivan tyynesti oikeutti kiusaamistaan. Toisin sanoen erilaisuus ei suomalaisiin uppoa.

Kiusaajiin uppoaa kyllä erilaisuus, josta hyötyy. Imago kiiltää kun on liberaali. Tällaisesta persoonasta tosiaan sitten todellisuudessa saattaakin ilmentyä pahins mahdollinen sadistinen kiusaaja, esimerkiksi juuri Aspergereita kohtaan. Eli se siitä luonteen uljaudesta - pelkkää narsismisa ja hyväksikäyttöä.

Vierailija
9/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tarvitaan kiusaaja ja ihmiset jotka sallivat kiusaajan toiminnan. Kiusatuksi voi joutua kuka tahansa, kuten tuossa aiemmin lueteltiin. Kaikista ei tule kiusattuja, koska pystyvät estämään sen omalla vahvalla itsetunnolla tai muiden ihmisten avulla. Kiusaajan kannustajat ja hiljaa hyväksyjät ovat (lähes) yhtä pahoja kuin varsinainen kiusaaja.

Vierailija
10/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkiä ja kilttejä kiusataan. Myös ihmisiä jotka jotenkin poikkeaa muista: kauniita tyttöjä kiusataan usein muiden tyttöjen toimesta kateuden takia. Suomessa ei hyväksytä erilaisuutta kovin helposti.

Vierailija
11/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin tavalla joukkoon kuulumatonta.

Jokin näkyvä tai kuuluva piirre joukon ulkopuolisessa "oikeuttaa" kiusaamisen.

Vierailija
12/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen ihminen joutuu raiskatuksi?

Olisiko jo pikkuhiljaa aika alkaa syyttää tekijöitä eikä ihmetellä, mikä väkivaltarikoksen uhrissa on ´´vikana´´. 

Vierailija
13/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsena kokenut fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa niin voi olla aika potentiaalinen uhri kun ei osaa pitää puoliaan. Siihen kun lisätään vielä joku massasta poikkeava asia niin soppa voi olla valmis. 

Nyt kun tää korona on ja koskettaa kaikkia, niin toivottavasti ihmiset jotenkin muuttuvat paremmiksi, koska kaikki ovat joutuneet pelkäämään nyt oman tai läheistensä hengen puolesta. Jos joku vielä kiusaa tämän jälkeen niin on mieleltään sairas ja silloin se kannattaa ajatella niin, että kiusaajalla viiraa tosi tosi pahasti!

Toki se on aina ollut niin. Mutta nyt voi korostua.

Vierailija
14/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat henkisesti vajavaisia, simpanssin kaltaisia apinoita.

Vierailija
15/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua se erilaisuus oikein on? Kaikkihan me ollaan erilaisia, kukaan ei ole samanlainen. En ole ikinä ymmärtänyt. Tuntuu että se on vain hätäpäissään keksitty oikeutus kaikkeen väkivaltaan.

Tuo erilaisuus oli myös "syy" miksi minua kiusattiin. Nyt maksan siitä hintaa 20 vuoden mielialalääkekoukulla ja terapioilla. 

Vierailija
16/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin siksi, että mulla on kuulolaite, silmälasit ja skolioosi joka paistaa kilometrien päähän.

Vierailija
17/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jollakin tavalla joukkoon kuulumatonta.

Jokin näkyvä tai kuuluva piirre joukon ulkopuolisessa "oikeuttaa" kiusaamisen.

Näin on ja meistä ihan kaikista löytyy sellainen piirre kun hyvin kriittisesti katsotaan. Kaikki riippuu sen joukon ilkeimmän ja vahvan persoonan päätöksestä kuka ärsyttää häntä. Meillä yläasteella se kiusaajatyyppi alkoi lopulta keksiä pilkkanimiä yhdelle jos toiselle. Noin kolmasosa sai sen. Itse hän oli ehkä luokan lyhyin poika, mutta kukaan ei vastustanut koska hänessä oli psyykistä voimaa ja huumorintajua.

Vierailija
18/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä korona on Jumalan lähettämä vitsaus, jonka tarkoitus on herättää ihmiset tajuamaan että olemme kaikki ihmisiä ja toisista pitää välittää ja että mikä on tärkeintä tässä elämässä ei ole menestys ja raha, koska kaikki voi kadota yhtäkkiä.

Vierailija
19/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut työpaikkakiusaaja, vaan vaativassa työssä työskentelevä ammattilainen, joka oli väsynyt assityökaverinsa jokapäiväisiin varmisteluihin työasiassa, jota hän on tehnyt viimeiset 10 vuotta ongelmitta. En jaksaisi tuollaista minäkään, ja minulla sentään on autistinen lapsikin. Rajansa jankkaamisellekin!

Itse aloitukseen: syyksi kelpaa mikä tahansa. Minä olin oivaa materiaalia lapsena: lihava, motorisesti kömpelö ja sosiaalisesti heikkotaitoinen yh-isän tytär. Sain käytännössä koko luokan kimppuuni. 

Vierailija
20/44 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä jotka uskaltavat olla erilaisia kiusataan. Minua on kiusattu. Lähinnä mielipiteideni takia, olen aina uskaltanut olla omaa mieltä asioista ja sallinut muiden mielipiteet. Tätä on suurimman osan vaikea hyväksyä ja ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan