Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ostanut maaliskuun alusta kuin ruokaa

Vierailija
14.04.2020 |

Kaikenmaailman ostelu ja tilailu on loppunut. Olen alkanut elää vaatimatonta, rauhallista elämää ja hurahtanut tähän täysin. Kävin kaikki vaatteeni läpi, osa meni poistoon ja loput pesin ja silitin ja viikkasin kaappiin ja totesin, että minulla on ihan jäätävän paljon päällepantavaa. Korona paransi minut ostelusta, tilailusta, turhasta kuluttamisesta. Olen todella tyyväinen tähän heräämiseeni.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uutinen toi on? Mä en koskaan osta muuta kuin ruokaa.

Puoli vuotta sitten ostin nilkkasukat pitkin hampain kun maksoivat pari euroa.

Jos jotain tarviin, ostan kirppatilta tai tori.fi. Tai fb.

Ja muistutus, kuluttaminen tuhoaa luonnonvaroja ja jos ostat jostain henkkamaukasta, tuet lapsityövoimaa.

Olet hyväksikäyttäjä.

Vierailija
42/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide- ja käsityötarvikkeita on kyllä tullut ostettua viime aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Huomasin sairaalassa ollessani kuinka monet juovat vettä muovimukists ja ottavat aina uuden mukin!

Siis työntekijät.

Mitä tuhlausta!

Eikö siellä ole herätty todellisuuteen?

Pahvimukit on keksitty aikoja sitten.

Vierailija
44/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkaan ennen ei terveydenhuolto ole ollut näin tavara- ja kulutuskeskeistä. Maan päivittäinen tarve on noin puoli miljoonaa kertakäyttöistä suusuojaa, ehkä 10 miljoonaa kertakäyttöhanskaa, kymmeniätuhansia hengityssuojaimia ja kertakäyttötakkeja - ja tämä kaikki ennen kuin epidemia on edes kunnolla päälle päässyt. Yritykset riipivät rahaa ja hinnat ovat nousseet moninkertaisiksi.

Terveydenhuollossa tuotetaan siis päivässä miljoonittain lähinnä muovia olevia kertakäyttöroskia, joita ei voi mitenkään kierrättää vaan ne joudutaan polttamaan.

Jos olet sitä mieltä, että ihmisen tulisi kokea syyllisyyttä vaikkapa ylimääräisten leggareiden ostamisesta, niin tulisiko ihmisten kokea syyllisyyttä terveydenhuollon tuottamasta ympäristörasituksesta? Kelpaisiko Ruotsin malli, joka säästäisi ympäristöäkin?

Jos haluat itse olla kulutuskulttuurin ulkopuolella, haluaisitko silti tarvittaessa saada osuutesi ylihinnoitellusta hengityskoneesta, jolla yritykset takovat nyt rahaa? Vai haluaisitko peräti koronarokotteen, joka varmasti voidaan hinnoitella täysin vapaasti? Oletatko jopa, että olisit oikeutettu siihen käyttämättä omaa rahaasi? Vai onko rokote turhaa kapitalistista riistoa - ainakin jos ei kuulu riskiryhmään? Onko hyvä elämä edelleen ilmainen?

Juuri sen takia ihmisten pitäisi vähentää kulutusta, jotta ne pakolliset, kuten terveydenhuolto voi yhä käyttää tarvittavia tuotteita, jota ei välttämättä voi kierrättää.

Onko ne pakollisia? Eihän ne ole Ruotsissakaan edes tarpeellisia?

Kuka tai mikä määrittelee sen tarpeellisuuden? Eikö pitkälle viety terveydenhoito kuitenkin jossain kohdin muutu ihan vain ylimääräiseksi kuluttamiseksi?

Jos talous supistuu, ei varsinkaan näillä riistohinnoilla ole välttämättä varaa kaikkiin terveydenhuollon tuotteisiin. Onko se ok? Jos ei niin pitäisikö ennemmin leikata terveydenhuollosta vai lisätä turhaa kulutusta, jotta saataisiin rahaa terveydenhuoltoon?

Vierailija
45/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan huijausta että.pitää kuluttaa.

Takana on raha joka puhuu ja eliitti.

Sen sijaan palveluita on hyvä käyttää, ei tavaraa.

Vierailija
46/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ostettiin uusi pyörä netistä, kun vamha oli pieni. Minun olisi pitänyt ostaa uusi ulkoilutakki 10 vuotta vanhan tilalle, mutta sovittamatta en arvaa ostaa. Niinpä tilasin vetoketjun, onhan tässä aikaa opetella korjaamaan. Tilasin myös lankoja rasoja varten.

Uusi seinäkalenteri tulee tehtyä aina huhtikuussa, joten sekin on tilauksessa.

Vierailija
47/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan meistä ole tehnyt kuin pakolliset ruoka- ja taloustavara (wc-paperi, pesuaine) ostokset. Ei minulle tulisi mieleenikään käydä nyt jossakin urheilu-, vaate- tai rautakaupassa.

Olen muuttanut pari viikkoa sitten, joten pakollisten asioiden lista on vähän pidempi. Esim. kattolamput tai verhot on mielestäni ihan yhtä tarpeellisia kuin vessapaperikin. Onneksi ne rautakaupatkin vielä on auki, ihmisillä kun voi olla vähän erilaisia tilanteita ja tarpeita.

Vierailija
48/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koronatilanne tuli, laitoin rahahanat kiinni enkä ostanut mitään ylimääräistä. Nyt kun tilanne on kestänyt näinkin kauan, huomaan eläväni kuin ennen: tilaan tavaraa jota olen pitkään halunnut, tapetoin seiniä, sisustan.. Mielenterveyden vuoksi on hyvä uskoa elämän jatkuvan ja jopa kuvitella tilanteen normalisoituvan pian.

Vierailija
49/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koronatilanne tuli, laitoin rahahanat kiinni enkä ostanut mitään ylimääräistä. Nyt kun tilanne on kestänyt näinkin kauan, huomaan eläväni kuin ennen: tilaan tavaraa jota olen pitkään halunnut, tapetoin seiniä, sisustan.. Mielenterveyden vuoksi on hyvä uskoa elämän jatkuvan ja jopa kuvitella tilanteen normalisoituvan pian.

Oon huomannu että mitä tiukempi raha tilanne on, sitä enemmän tulee tuhlattua. Järjen vastaista, miksi lie näin. Kai paikkaan omaa surkeaa oloani uskottelemalla itselleni, että rahaa on ja voin elää kuin ennen.

Vierailija
50/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut minäkään mutta sitten kun tämä loppuu ostan taas. Mulla on hirveän paljon puutteita!

Pitää saada sohvaa ja kirjahyllyä. Parvekekalusteita ja kukkia ja kukkaruukkuja. Silmälasit ja aurinkolasit. Hammaslääkäriin pitää päästä. Sekä kevättakki ja ulkouluvaatteita, polkupyörä. Yms.

Tämä aika on herättänyt minussa lähinnä harmia ja ärtymystä. Kun nuo matkustavaiset pääsivät pilaamaan muidenkin elämää näin massiivisesti.

Vierailija
51/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä uutinen toi on? Mä en koskaan osta muuta kuin ruokaa.

Puoli vuotta sitten ostin nilkkasukat pitkin hampain kun maksoivat pari euroa.

Jos jotain tarviin, ostan kirppatilta tai tori.fi. Tai fb.

Ja muistutus, kuluttaminen tuhoaa luonnonvaroja ja jos ostat jostain henkkamaukasta, tuet lapsityövoimaa.

Olet hyväksikäyttäjä.

Sama se mistä ostat, kaikkialla käytetään lapsityövoimaa ja orjia.

Vierailija
52/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ostellut aiemminkaan turhaan. Mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö olisi ostanut viime aikoina mitään. Lapsille esimerkiksi pitää ostaa vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi