Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ostanut maaliskuun alusta kuin ruokaa

Vierailija
14.04.2020 |

Kaikenmaailman ostelu ja tilailu on loppunut. Olen alkanut elää vaatimatonta, rauhallista elämää ja hurahtanut tähän täysin. Kävin kaikki vaatteeni läpi, osa meni poistoon ja loput pesin ja silitin ja viikkasin kaappiin ja totesin, että minulla on ihan jäätävän paljon päällepantavaa. Korona paransi minut ostelusta, tilailusta, turhasta kuluttamisesta. Olen todella tyyväinen tähän heräämiseeni.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Lähikaupasta olen tilannut ruoan kotiintoimituksella eikä siellä pikkumarketissa ole ylimääräisiä tilattavia tavaroita tarjolla. Ihan hyvin tullut toimeen ilman muuta kuluttamista.

Onneksi ostin viime kesän aleista lapselle kesävaatetta täksi kesäksi, niin ei oikeastaan tarvita nyt niitäkään. Uikkareita uusia hänelle 3 kpl. T-paitoja yli 10. Kahdet shortsit. Kesähameitakin useampi tullut alesta ostettua. Syksyksikin on hänelle vaatetta ja ensi talveksi on jo talvivaatteetkin hänelle hankittu. Varmuuden vuoksi kahta eri kokoa.

Vierailija
2/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kiva, että rakennatte lamaa. Jos vähänkin taloustieteeseen tutustutte, huomaatte, että taantuma muuttuu lamaksi, jos ihmiset lakkaavat kuluttamasta. Vain kulutuksen säilyttämällä voidaan selviytyä taantuman ylitse vähillä inhimillisillä menetyksillä ilman että edessä on suurlama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa kiva, että rakennatte lamaa. Jos vähänkin taloustieteeseen tutustutte, huomaatte, että taantuma muuttuu lamaksi, jos ihmiset lakkaavat kuluttamasta. Vain kulutuksen säilyttämällä voidaan selviytyä taantuman ylitse vähillä inhimillisillä menetyksillä ilman että edessä on suurlama.

Mitä? Tässähän on vuosia meille mediassa jankattu, että kuluttaminen tuhoaa ympäristöä. Toitotettu, että ostakaa vähemmän, downshiftatkaa.

Nyt sitten, kun ihmiset huomaa, että vähempi kuluttaminen on ok, että ostaminen ei nostakaan onnellisuutta. Niin se onkin huonoa ja edistää lamaa.

Hei, päättäkää jo, mitä haluatte!

Vierailija
4/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Säästöön jäänyt ihan kivasti rahaa ekaa kertaa elämässä eli jotain hyvää tässäkin!

Vierailija
5/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä oon tilannut kenkiä ja sormuksia.

Vierailija
6/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Tässähän on vuosia meille mediassa jankattu, että kuluttaminen tuhoaa ympäristöä. Toitotettu, että ostakaa vähemmän, downshiftatkaa.

Nyt sitten, kun ihmiset huomaa, että vähempi kuluttaminen on ok, että ostaminen ei nostakaan onnellisuutta. Niin se onkin huonoa ja edistää lamaa.

Hei, päättäkää jo, mitä haluatte!

Niinpä. Meitä kuluttajia on syyllistetty pakkausjätteen tuottamisesta, ylipäätään jätteen tuottamisesta, luonnonvarojen tuhlaamisesta, lentämisen aiheuttamasta saasteesta, ja kun alamme elää vaatimattomammin, syöstään maa lamaan. Aina on kuluttajan vika.

Vierailija
7/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuluttanut jäätävön summan terveyspalveluihin tänä aikana. Monikansallisille toki meni rahat. Yleensä elän tosi vaatimattomasti ja halvasti, mutts nyt meni perintörahoista koska paniikki.

Vierailija
8/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että rahaa jää säästöön. Kun korona on ohi, lähden reissuun!

Vierailija
9/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tilannut treenivaatteita (lomautettuna on aikaa) ja oloasun 😎

Vierailija
10/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sitä mitä moni köyhä on tehnyt jo pitkään.

Vierailija
11/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan meistä ole tehnyt kuin pakolliset ruoka- ja taloustavara (wc-paperi, pesuaine) ostokset. Ei minulle tulisi mieleenikään käydä nyt jossakin urheilu-, vaate- tai rautakaupassa.

Vierailija
12/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut yli vuoteen muuta kuin ruokaa + pakolliset vessapaperit ym hygieniatuotteet. Ihan normielämää.

Vierailija
13/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan meistä ole tehnyt kuin pakolliset ruoka- ja taloustavara (wc-paperi, pesuaine) ostokset. Ei minulle tulisi mieleenikään käydä nyt jossakin urheilu-, vaate- tai rautakaupassa.

Nythän on ollut aikaa piristää itseään pikku nettishoppailulla, ja alennuksiakin on liikkeellä. Olen hankkinut hoitoaineen, kiharavoiteen, minimaskaran, kulmageelin, mekon, 3 t-paitaa, 2 leggarit, 2 e-kirjaa, kaksi uunivuokaa ja ostoskorin. Ja kotiin narsisseja useamman kerran, vaikka harvoin muuten ostan kukkia.

Toimii minulla stressinlieventämiskeinona. Olen antanut itselleni luvan kaikkiin haluamiini pikkuostoksiin piristämään kotonaoloa. Alkuun kävin hakemassa noutolatteja, mutta olen alkanut tekemään joka päivä kotona laten niin ei sen vuoksi tarvitse mennä kahvilaan. Alkuun myös hain noutoruokaa jatkuvasti, nyt olen sitä jo vähentänyt.

En tiedä mistä tuo tulee, mutta tuntuu poistavan pientä ahdistusta ja lienee terveellisempi stressinpurkutapa kuin vaikka päihteet.

Vierailija
14/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän on ollut aikaa piristää itseään pikku nettishoppailulla, ja alennuksiakin on liikkeellä. Olen hankkinut hoitoaineen, kiharavoiteen, minimaskaran, kulmageelin, mekon, 3 t-paitaa, 2 leggarit, 2 e-kirjaa, kaksi uunivuokaa ja ostoskorin. Ja kotiin narsisseja useamman kerran, vaikka harvoin muuten ostan kukkia.

Toimii minulla stressinlieventämiskeinona. Olen antanut itselleni luvan kaikkiin haluamiini pikkuostoksiin piristämään kotonaoloa. Alkuun kävin hakemassa noutolatteja, mutta olen alkanut tekemään joka päivä kotona laten niin ei sen vuoksi tarvitse mennä kahvilaan. Alkuun myös hain noutoruokaa jatkuvasti, nyt olen sitä jo vähentänyt.

En tiedä mistä tuo tulee, mutta tuntuu poistavan pientä ahdistusta ja lienee terveellisempi stressinpurkutapa kuin vaikka päihteet.

Mä tein näin ennen koronaa. Pikku piristystä kaivatessani ja pientä ahdistusta lieventääkseni nettishoppailin tai liveshoppailin ja kulutin, kulutin.... joskus kävi mielessä, että ajauduin kierteeseen, jossa se shoppailu toi tyhjyyden tunteen lisäksi ahdistusta turhasta rahanmenosta ja ostelun tarpeettomuudesta. Nyt olen huomannut, että kaapissani oli esim. muutama lähes identtinen toppi, muutamat lähes identtiset farkut ym. Oli vain osteltu.

Olen nyt huomannut, ettei se ostaminen oikeasti purkanut stressiä ja tuonut oikeaa hyvää oloa. Se on kuin huumetta, joka tuo lisää ongelmia, ei ratkaise niitä. Ap

Vierailija
15/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään äidillänikin, joka aina valittaa että eläkkeestä ei jää mitään säästöön, on edelleen monta sataa tilillään pakollisten kulujen jälkeen kun ei pääse kaupoille tekemään heräteostoksia.

Vierailija
16/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut netistä yhden kirjan ja uuden tabletin,kun 5 vuotta vanha hajosi. Kerran bensaa ja muuten ruokaa. Kohta täytyy kyllä puutarhatarvikkeita alkaa hommata.

Vierailija
17/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään :) Ei olisi ollut varaakaan, on ruokakaupassa pitänyt laskeskella, mutta sain melkein kaikki laskut maksettua. 370 e vakuutusmaksuja tässä kuussa, ihan jäätävää.

Vierailija
18/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein näin ennen koronaa. Pikku piristystä kaivatessani ja pientä ahdistusta lieventääkseni nettishoppailin tai liveshoppailin ja kulutin, kulutin.... joskus kävi mielessä, että ajauduin kierteeseen, jossa se shoppailu toi tyhjyyden tunteen lisäksi ahdistusta turhasta rahanmenosta ja ostelun tarpeettomuudesta. Nyt olen huomannut, että kaapissani oli esim. muutama lähes identtinen toppi, muutamat lähes identtiset farkut ym. Oli vain osteltu.

Olen nyt huomannut, ettei se ostaminen oikeasti purkanut stressiä ja tuonut oikeaa hyvää oloa. Se on kuin huumetta, joka tuo lisää ongelmia, ei ratkaise niitä. Ap

Aivan varmasti ostelustakin voi tulla addiktio. Tavaraa kun ei kuitenkaan määräänsä enempää tarvitse, loppu jää vaan pyörimään nurkkiin ja käyttämättä. Kuten useimmat taidot elämässä, tämäkin on varmaan toisille enemmän luontaista kuin toisille ja kaikille opeteltavissa.

Mulla on aina esimerkiksi vain yksi ripsiväri avattuna. Niitä pitäisi käyttää vain se 3 kk, joten on ihan älytöntä avata kymmenen yhtäaikaa. Vaikkapa huulipunia mulla on aina vain tietty määrä, ostan uuden kun yksi loppuu. Tai jos ostan uuden niin annan yhden kokoelmasta jollekin läheiselle. Jotenkin ahdistavaa olisi, jos olisi holtiton määrä tavaraa - tunnen sellaisiakin tyyppejä.

T. Se jota lainasit

Vierailija
19/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhatarvikkeet rikki edellisen kesän jäljiltä? Vai voisiko ne pestä, huoltaa, maalata, kunnostaa? Luulen, että voisi.

Vierailija
20/52 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tai no lääkkeitä jouduin tilaamaan verkkoapteekista. Ehdottomasti parasta on, ettei ruokakaupan tilaukseen saa mukaan tupakkaa. Nyt jo 3 viikkoa savuttomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan