Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde "alempaa tasoa" olevan miehen kanssa

Vierailija
13.04.2020 |

Olen akateeminen sinkkunainen, ja nyt olen tavannut kivan miehen jota olen siis tapaillut jonkin aikaa. Mies on kiva ja meillä on hauskaa ja rentoa yhdessä, seksi on mahtavaa jne. Ongelma (tai en tiedä onko tämä ongelma) on se, että mies on erittäin matalasti koulutettu enkä siis pysty kaikesta hänen kanssaan keskustelemaan. En tarkoita etteikö monikin matalasti koulutettu voisi olla hyvinkin sivistynyt, mutta tämä kyseinen mies ei ole, ja hän on muutenkin kauniisti sanottuna "hidas". En halua kuulostaa kusipäältä, mutta olen myös ulkoisesti miehen tason yläpuolella. Tienaan myös paljon enemmän kuin hän. En voi mitään sille että häpeän liikkua hänen kanssaan julkisesti. Kuitenkin jostain kumman syystä rakastan olla hänen seurassaan. Mies on umpirakastunut minuun, itse en oikein vielä tiedä kun epäröin, voiko kahden näin erilaisen suhde toimia pitemmän päälle. Asiallisia mielipiteitä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap seurustelee siis mamun kanssa.

En, ihan kantasuomalainen on tämä mies. - ap

Vierailija
22/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies on erittäin matalasti koulutettu

- en pysty kaikesta hänen kanssaan keskustelemaan.

- hän on muutenkin kauniisti sanottuna "hidas"

- olen ulkoisesti miehen tason yläpuolella.

- Tienaan paljon enemmän kuin hän

- häpeän liikkua hänen kanssaan julkisesti

Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Selvä provo.

Mutta eihän siitä mitään tule, jos koulutettu ihminen etsii tasavertaista suhdetta elämämkoululaisen kanssa. Tuli joskus nuorena kokeiltua tuota, ja alle 2 kk sitä tapailua kesti.

Nuo suhteet kaatuu sen heikomman osapuolen mielenpurkauksiin, raivonpuuskiin tai alemmuudentunteisiin. Pitäisi vaan jaksaa leikkiä, ettei se toisen mutu ja huonosti perustellut mielipiteet haittaa lainkaan, että ne ovat yhtä hyviä kuin mitkä tahansa muutkin perustellut mielipiteet. Pitäisi alkaa dissata omaa koulutustaan, ettei toiselle tule paha mieli, ja mennä mukaan siihen aivottomaan "paperinpyörittelijöiden" dissaamiseen ja ylistää toisen olematonta älyä, josta ei ole mitään muuta näyttöä kuin otuksen oma rehentely.

Vierailija
24/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua hävetti, kun olin parikymppisenä pelkän peruskoulun käyneen heilani kanssa Ruotsissa, ja hän alkoi kielitaidottomana huutamaan suomeksi törkeyksiä aspalle.

Vierailija
25/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps. Selvä provo.

Mutta eihän siitä mitään tule, jos koulutettu ihminen etsii tasavertaista suhdetta elämämkoululaisen kanssa. Tuli joskus nuorena kokeiltua tuota, ja alle 2 kk sitä tapailua kesti.

Nuo suhteet kaatuu sen heikomman osapuolen mielenpurkauksiin, raivonpuuskiin tai alemmuudentunteisiin. Pitäisi vaan jaksaa leikkiä, ettei se toisen mutu ja huonosti perustellut mielipiteet haittaa lainkaan, että ne ovat yhtä hyviä kuin mitkä tahansa muutkin perustellut mielipiteet. Pitäisi alkaa dissata omaa koulutustaan, ettei toiselle tule paha mieli, ja mennä mukaan siihen aivottomaan "paperinpyörittelijöiden" dissaamiseen ja ylistää toisen olematonta älyä, josta ei ole mitään muuta näyttöä kuin otuksen oma rehentely.

Hyvä kuvaus ja helvetin hauskasti kirjoitettu!

Vierailija
26/41 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää että akateeminen kuvittelee olevansa jotenkin muita parempi 3-5 vuoden koulutuksen ansiosta.

Ei akateeminen ole parempi vaan koulutetumpi.

Vierailija
27/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole akateeminen mutta hassua kun jotkut luulevat provoksi vaikka onhan noita tapauksia eri tasoisista pareista tullut muutenkin vastaan.

Niin ja suurilta osin justiinsa että nainen se akateeminen ja mies repästynä korkeintaan perus amiksesta.

Ap:n poikkiksen henkiset meriitit ei tullut varsinaisesti esiin, eli se minkälainen arvo- ja ajatusmaailma sillä on.

Jos noita pitää miettiä, parempi lempata ja etsiä omaa tasoista.

Vierailija
28/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps. Selvä provo.

Ehkä provo, mutta silti totta. Olen täysin samaa mieltä tuosta, että juttu kaatuu lopulta siihen, että heikommalla oleva osapuoli purkaa epävarmuutensa ja koulutuksen puutteesta kumpuavan huonon itsetunnon siihen toiseen, usein vähättelemällä toista osapuolta kun ei kykene perustelemaan omia mielipiteitään.

Olen tällä hetkellä tällaisessa tilanteessa ja eihän tässä rehellisesti sanottuna ole muuta vaihtoehtoa kuin päättää juttu. Kun toista pitää tyhmänä, ei todellista kunnioitusta voi toista kohtaan olla. Silloin on aivan sama kuinka hauska tai mukava toinen on.

Vierailija
29/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää että akateeminen kuvittelee olevansa jotenkin muita parempi 3-5 vuoden koulutuksen ansiosta.

Ei akateeminen ole parempi vaan koulutetumpi.

On myös parempi.

Vierailija
30/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen akateemisen kommentti tähän. Pidä hauskaa sen minkä pidät, laske kesän päätteeksi kuitenkin menemään. Keskustelutaidottomuus ja häpeä eivät tule poistumaan, lisäksi jatkossa tulet löytämään muitakin puutteita laihan tilipussin lisäksi. Kuvittele itsesi esim. kollegasi karonkkaan miehesi kanssa... Niinpä, eli hauskanpitoon - kyllä, aivomiesainesta - ei.

Nimim. kesäkollia myös joskus kokeillut

Tätä komppaan. Itse ryhdyin suhteeseen kouluttamattoman miehen kanssa, koska hän oli suhteen alussa kiltti ja huomaavainen. Halusimme molemmat perheen.

Fast forward 13 vuotta. Olen juuri eronnut, ja erosta ilmoittaessani äitini huokasi helpotuksesta, sillä hänestä mies oli aina "vähän hidas". Alkuhuuman jälkeen miehen koulutuksen puute alkoi näkyä hyvin jäykkänä ja mustavalkoisena suhtautumisena kaikkeen. Oli mustaa tai valkoista, muttei mitään siltä väliltä. Hän ei ollut tottunut pohtimaan tai punnitsemaan asioita ja tämä analyyttisyyden puute näkyi myös siinä, ettei hän kyennyt ilmaisemaan itseään ja puhumaan esimerkiksi tunteistaan tai suhteen ongelmista. 

Jossain vaiheessa hän keksi alkaa säännöllisesti mollaamaan koulutustani. Hän sanoi, ettei koulutukseni ole mikään saavutus. Koulutusvastaisen asenteen hän on ehtinyt myös istuttaa alakoululaiseen lapseemme.

Että enpä voi suositella.

Vierailija
31/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele jatkamaan suhdetta, tuo ei korjaannu. Olen itse akateeminen (maisteria ylempi tutkinto) ja seurustellut useamman itseäni matalammin koulutetun miehen kanssa. Tuota fiilistä ei tule läheskään kaikkien kanssa, mutta jos se fiilis tulee se ei mene pois. Ajan kanssa alkaa inhoamaan sekä toista että myös itseään. Hävettää ne ajatukset, että pitää kumppania tyhmänä ja sivistymättömänä, mutta niistä ei vaan pääse eroon. Eikä se ole koulutuksesta kiinni. Nykyisin olen onnellisesti naimisissa pelkän lukion käyneen miehen kanssa, eikä hänestä ole tullut tuota oloa koskaan.

Vierailija
32/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reps. Selvä provo.

Hyvä kuvaus ja helvetin hauskasti kirjoitettu!

Allekirjoitan tämän täysin! Nyt kun mietin, niin meidän suhteemme karahti karille varmasti myös tämän takia. Mies jäi keskusteluissa aina alakynteen ja koki varmasti alemmuutta tästä. On melko kontrolloiva luonne, ja se, että joskus riidoissa onnistuin puhumaan hänet pussiin aiheutti patoumia ja pinnan alla kytevää vihaa. Hän oli 13 vuoden suhteesta valehtelematta puolet jatkuvasti vihainen. Minulle, lapsille, maailmalle. Myös kunnianhimon ja tavoitteellisuuden puute vaivasi, kun itse halusin pyrkiä monessa asiassa eteenpäin. Haluisin rakentaa elämästä parempaa, kun siihen oli mahdollisuudet. Mies jarrutteli passiivisena jokaisessa mutkassa. 

Vierailija
33/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ensisijaisesti miehen alemmuudesta, vaan niistä negatiivisista tunteista joita sinussa herää.

Hyvä hetki sinulle itsetutkisteluun: "Miksi tunnen näin?"

Vierailija
34/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps. Selvä provo.

No ei se aina noin mene. Itse seurustelin joskus tyhmänä pitämäni henkilön kanssa, ja hän kyllä todella palvoi maata jalkojeni alla. Pikemmin oli ylpeä minun kanssani olemisesta kuin alemmuudentuntoinen. Juttu katkesi siihen, etten kestänyt sitä millaiseksi itse muutuin hänen seurassaan. Alkoi vaan lisääntyvästi ärsyttämään se ettei toinen vaan tajua asioita ja muutuin pahantuuliseksi ja jopa ilkeäksi.

Vierailija
35/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gil kirjoitti:

Itse olen akateemisemmin kouluttautunut kuin tämän hetkinen mieheni ja koen, että minä voin sivistää häntä tiedoillani ja motivoida yrittämään elämässä korkeammalle. Kyllä sinunkin tyypilläsi on varmasti jotain mitä sinä voit oppia häneltä. Mutta toki se on jokaisen asia päättää millaisen kumppanin haluaa.

Joo, ihan just kuin joku mies motivoi naistaan laihduttamaan ja lenkille, korkokenkäostoksille ja kodinhengetärkurssille. 

Vierailija
36/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mies, joka haluaa esittää naiset huonossa valossa. 

Vierailija
37/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näinkin päin, eli nainen tienaa enemmän jne.

Jotain häneltä kuitenkin saat (henkisesti), koska rakastat olla hänen seurassaan. Sinun pitää harkita ja itse tehdä ratkaisu, mutta jos olisin vastaavassa tilanteessa ja kaikki muu suhteessa olisi erittäin hyvää paitsi että ulkonäkö ja tienestit alemmalla tasolla, en siitä välittäisi. Jos pitkä parisuhde on haussa ja haluatte molemmat joskus lapsia, se tärkein asia on että olisiko hän hyvää Isämatskua?

Muista myös, että korkeasti koulutetuilla, hyvin tienaavilla ja hyvännäköisillä miehillä on myös paljon naisia pyörimässä ympärillä. Vaikeampi sieltä ehkä löytää täysin uskollista tapausta, kuin vähemmän hyvännäköisistä miehistä. Ihan vain ajatuksena tällainen.

Vierailija
38/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin juuri kysyä ap:lta millä arvosanoilla hän suoritti sivistyksen loppututkinnon?

Vierailija
39/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on satavarmasti palstamies. :D

Aika huono yritys hei. Miehen kirjoittaman tarinan tunnistaa kyllä. N50+

Vierailija
40/41 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä ketju saa vielä olla täällä, vaikka ketju parisuhteesta alempitasoisen naisen kanssa poistettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi