Jäätävä, muita jäätävän ärsyttäviä sanoja ja sanontoja, joita käytetään ihan liikaa joka paikassa?
Kommentit (198)
Ruokaviestistä tuli mieleen: Suutuntuma ja tekstuuri. Ihan käyttökelpoisia sanoja sinänsä mutta omassa tuttavapiirissä muutama gourmetharrastelija on nyt erityisen ihastunut käyttämään näitä ja liiallisena se tökkii. Kaikessa on koko ajan joku tekstuuri jota pitää toisille kuvailla samalla kun maistelee ruokia.
Kaksi ärsyttävintä on ehkä "se tunne, kun.." ja "valoja päälle".
Vierailija kirjoitti:
Sanoittaa. Se tarkoittaa vain lyriikoiden kirjoittamista, ei lapselle tai lapsesta lässyttämistä.
Tämä. Tunteiden sanoittaminen. Tosi ällöä
Parhautta ei tarkoita mitään.
Jännän äärellä ei tarkoita mitään
”Törkee” positiivisessa mielessä.
”Ihan törkeen hyvää ruokaa!”
Ällöttävä ilmaisu.
Semmosta se on. (Sanotaan esim kun joku on kuollut)
Kun lehdessä on joku juttu tai haastattelu jostain ihmisestä, ja aina tämä ´´napautti´´ tai ´´puuskahti´´ tai muuta vastaavaa. Voisi kirjoittaa vaan että ´´sanoi´´.
Sikahyvää ruokaa.
Olin ihan simona.
Haastattelussa: susanna ( nimi muutettu) täräytti suorat sanat
Joka ikisessä suomalaisessa tv-visailussa vastaajat menevät tai lähtevät jollain.
- Lukitaanko vaihtoehto C?
- Joo, mennään sillä.
Laulaja: nää biisit on munnäköisiä
Sanonta: Näillä mennään.
Vaikka kyse on yhdestä henkilöstä.
Meri-rakas ja kaikki muut väliviiva rakkaat iltalehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaviestistä tuli mieleen: Suutuntuma ja tekstuuri. Ihan käyttökelpoisia sanoja sinänsä mutta omassa tuttavapiirissä muutama gourmetharrastelija on nyt erityisen ihastunut käyttämään näitä ja liiallisena se tökkii. Kaikessa on koko ajan joku tekstuuri jota pitää toisille kuvailla samalla kun maistelee ruokia.
Juu, tämä suutuntuma on ärsyttävä. Tulee mieleen, että ruuassa on epämääräisiä möykkyjä tai jotakin raakoja könttejä tai akanoita!
Vierailija kirjoitti:
Sairaan hyvää, kaunista tai mitä muuta tahansa!
Sikaihana on kyllä niin sikaihana.
Lähdetään liikenteeseen, vaikka tarkoitus ei ole lähteä liikenteeseen vaan liikkeelle.
Mulla nousee aina karvat pystyyn esim. Facebookin ruokaryhmissä tai muuallakin parista sanonnasta. On esim. kuva vaikka herkullisesta pihvistä, ja sitten laitetaan jotain sen "kylkeen". Ja toiseen kuvaan, että on niin "mun suunmukaista". Aaargghh: kylkeen ja suunmukaista. Mulle tulee kyljestä ja suunmukaisesta mieleen ihan jotain muuta kuin ruoka. Hyi.