Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten noita koronatartuntoja voi olla 90 lisää, jos kaikki on eristyksissä? :o

Vierailija
13.04.2020 |

En ymmärrä. Eikö kaikki siis ole neljän seinän sisällä, eristyksissä? Näin kun pitäisi olla. Vai olisiko kuitenkin niin, että ihmiset eivät noudata ohjeistuksia? Tätä menoa Suomi ajautuu tosi huonoon jamaan.

Me ollaan pian kärjessä Italian ja Ruotsin kanssa.

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mekään 70+ sydän- tai diabetessairaat olla varsinaisessa järjestelmällisessä eristyksessä. Pysytellään kotosalla, mutta kaupassa on käytävä, kun ei ole lähellä asiainhoitajaa. Noudatamme tietenkin määräyksiä ja ohjeita. Liikkeellä on kuitenkin paljon niitä, itsensä riskiryhmiin kuulumattomiksi lukevia, jotka eivät esimerkiksi turvaetäisyyksistä välitä. Tautia on paljon liikkeellä oireettomanakin. Täällä eräs yleisönosastokirjoittelijakin kehotti ulkomailta palaavia käymään kaupassa venhuksille varattuna tuntina. Hänellä meni riskiryhmä ja mahdolliset taudin levittäjät aika pahasti sekaisin,

Vierailija
182/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika järkyttynyt. Meillä täällä Uudellamaalla KAIKKI tutut ovat eristyksissä. Vain kerran viikossa kauppaan, ei mitään muuta kontaktia ihmisiin (paitsi tietysti ne, jotka joutuvat käymään töissä). Kaikkien lapset ja teinit ovat kotona. Ei täällä pidetä saunailtoja tai käydä futista pelailemassa.

Tänään sain sitten puhelun tuttavaltani Pohjanmaalta! Siellä ei kuulema ole ihmiset muuttaneet yhtään käyttäytymmistään. Teinit kokoontuu huoltoasemalle hengailemaan, vanhempi porukka viettää kosteita mökkibileitä isolla porukalla, ihmiset käyvät kaupassa useita kertoja viikossa, porukka treenaa normaalisti kuntosaleilla, papat pitää pilkkikilpailuja, pikkuliikkeet ovat auki ihan normaalisti, mökeillä ravataan satojen kilometrien päässä, mumot ja papat on mukana hengailemassa jne.

Mikä teitä böndejä vaivaa?

Mitä vtun "teitä böndejä"? Nuo sinun tuttusi ovat idiootteja. Oma perhe, sukulaiseni ja tuttavani ovat vapaaehtoisessa karanteenissa. Töissä käyvät ne, joilla ei ole mahdollisuutta etätöihin ja muuten kerran viikossa kaupassa. Täällä on vain parilla kaupalla mahdollisuus ostaa verkossa ja ne ajat menevät heti. Nyt sain onneksi tuurilla perjantai-illalle ajan, seuraava vapaa olisi ensi viikon torstaina. Lääkketkin tilasin kotiin toimitettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika järkyttynyt. Meillä täällä Uudellamaalla KAIKKI tutut ovat eristyksissä. Vain kerran viikossa kauppaan, ei mitään muuta kontaktia ihmisiin (paitsi tietysti ne, jotka joutuvat käymään töissä). Kaikkien lapset ja teinit ovat kotona. Ei täällä pidetä saunailtoja tai käydä futista pelailemassa.

Tänään sain sitten puhelun tuttavaltani Pohjanmaalta! Siellä ei kuulema ole ihmiset muuttaneet yhtään käyttäytymmistään. Teinit kokoontuu huoltoasemalle hengailemaan, vanhempi porukka viettää kosteita mökkibileitä isolla porukalla, ihmiset käyvät kaupassa useita kertoja viikossa, porukka treenaa normaalisti kuntosaleilla, papat pitää pilkkikilpailuja, pikkuliikkeet ovat auki ihan normaalisti, mökeillä ravataan satojen kilometrien päässä, mumot ja papat on mukana hengailemassa jne.

Ei mikään. Ei täällä ole koronaa. Olkaa te vaan eristyksissä siellä Uudellamaalla (jossa on muuten aika läjä "böndejä" helsinkiläisten lisäksi), siellähän se korona riehuu.

Vierailija
184/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästynyt jo tähän kotona oloon, joten kaupassa tulee nyt käytyä enemmän ja lapset alkaneet taas näkemään kavereita. Riitti jo tämä kotona istuminen

Vierailija
185/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa testeistä tehdään kriittisten alojen työntekijöille, etenkin terveydenhuollon henkolöstölle. He eivät voi eristäytyä kotiin vaan ovat etulinjassa saamassa tartuntoja. Tämän vuoksi tartunnat eivät laske nollaan vaikka määrättäisiin mikä ulkonaliikkumiskielto. Uudet tartunnat loppuisi vasta silloin, jos oikeasti laitettaisiin koulujen, kauppojen, päiväkotien, apteekkien yms lisäksi sairaalatkin kiinni ja jätettäisiin ihmiset vain kuolemaan, jota ei taideta pitää kovin eettisenä vaihtoehtona.

Vierailija
186/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken nopeasti pakollisen kauppareissun Citymarketissa. Oli aivan hirveästi väkeä ja jonot joka kassalla vaikka niitä oli viisi auki itsepalvelukassojen lisäksi! En ollut tiennyt että muut näköjään käyvät ihan normaalisti kaupassa..

Vierailija
187/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa, siellä oli ihan lapsiperheitä joista lapset lääppivät vähän kaikkea. Ei ole mennyt mikään perille. Espanjassa kauppaan pääsee yksi ja vartija päästää sisään sitä mukaa kun porukkaa tulee ulos ja kaikilla on oltava hanskat. Täällä sen kun lääpitään paljain käsin miten tahdotaan yök. Ihan kuin ei mitään koronaan oiskaan.

Vierailija
188/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa testeistä tehdään kriittisten alojen työntekijöille, etenkin terveydenhuollon henkolöstölle. He eivät voi eristäytyä kotiin vaan ovat etulinjassa saamassa tartuntoja. Tämän vuoksi tartunnat eivät laske nollaan vaikka määrättäisiin mikä ulkonaliikkumiskielto. Uudet tartunnat loppuisi vasta silloin, jos oikeasti laitettaisiin koulujen, kauppojen, päiväkotien, apteekkien yms lisäksi sairaalatkin kiinni ja jätettäisiin ihmiset vain kuolemaan, jota ei taideta pitää kovin eettisenä vaihtoehtona.

Minä taas en jaksa näitä "kriittisten alojen työntekijöitä, etenkin terveydenhuollon henkilöstöä". Ihan kuin he kaikki olisivat jotain ensiavussa työskenteleviä koronapotilaiden vastaanottajia. Aika määrä sairaanhoitajia ja lähihoitajia hoitaa ihan muita ihmisiä kuin koronapotilaita eikä heillä ole sen suurempi riski saada koronaa kuin kaupan kassalla. Toimenkuva ei ole heillä muuttunut miksikään, ei myöskään työmäärä.

Vierailija
189/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupassa, siellä oli ihan lapsiperheitä joista lapset lääppivät vähän kaikkea. Ei ole mennyt mikään perille. Espanjassa kauppaan pääsee yksi ja vartija päästää sisään sitä mukaa kun porukkaa tulee ulos ja kaikilla on oltava hanskat. Täällä sen kun lääpitään paljain käsin miten tahdotaan yök. Ihan kuin ei mitään koronaan oiskaan.

No eihän täällä juurikaan olekaan. Ei sen enempää kuin tavallista nuhaa, influenssaa tai ripulia.

Vierailija
190/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän täällä juurikaan olekaan. Ei sen enempää kuin tavallista nuhaa, influenssaa tai ripulia.

3000 virallista tartunaan x 30-80 niin saadaan oikea luku. Kyllä täällä on satojatuhansia tapauksia.

Vierailija
191/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en jaksa näitä "kriittisten alojen työntekijöitä, etenkin terveydenhuollon henkilöstöä". Ihan kuin he kaikki olisivat jotain ensiavussa työskenteleviä koronapotilaiden vastaanottajia. Aika määrä sairaanhoitajia ja lähihoitajia hoitaa ihan muita ihmisiä kuin koronapotilaita eikä heillä ole sen suurempi riski saada koronaa kuin kaupan kassalla. Toimenkuva ei ole heillä muuttunut miksikään, ei myöskään työmäärä.

Korona on levinnyt jo vanhusten palveluasumiseen. Koronaan kuolleiden vanhusten laskemiseen ei yhden käden sormet riitä ja sairastuneiden laskemiseen tarvitsee varpaatkin mukaan. Ei tarvitse olla ensiavussa tai koronasairaalassa töissä että joutuu joka työpäivä riskeeraamaan oman terveytensä. Toimenkuva todellakin on muuttunut kuten myös työmäärä.

Ihan turhaa toiveajattelua etteikö tauti leviäisi ennen pitkää myös kotihoidon asiakkaisiin, muihin vanhustenhoitolaitoksiin, vammaispalveluihin, lastensuojelulaitoksiin ja päiväkoteihin. Esimerkiksi.

Vierailija
192/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Ei täällä ole koronaa. Olkaa te vaan eristyksissä siellä Uudellamaalla (jossa on muuten aika läjä "böndejä" helsinkiläisten lisäksi), siellähän se korona riehuu.

Just näin. Eihän siellä ole, ei. Varsinkaan kun ketään ei testata. Silloin ei ole koko tautia. Huh heijaa.

Tämä tulee olemaan ihan loputon taistelu, kun ei ihmiset vain ymmärrä. Tämä on liian korkeaa matematiikkaa suurimmalle osalle.

Vierailija
193/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät voi tehdä etätöitä, valitettavasti. Ja korona leviää kaupoissa, työpaikoilla yms. Työskentelen itse asiakaspalvelualalla  valitettavasti olen joutunut huomaamaan, että ihmiset eivät välitä rajoituksista. Tapaavat ystäviään, lähtevät flunssaisena asioille, rikkovat karanteenimääräyksiä ja kertovat siitä suoraan, tyyliin " tulin juuri Espanjasta Suomeen", eivät yski hihaan vaan käteen ja lähmivät sitten joka paikan tai yskivät suoraan päin ihmisiä, eivät välitä turvaväleistä yms. Olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset ovat niin piittaamattomia ja tyhmiä, että tämä taistelu on jo hävitty.

Vierailija
194/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän niitä leuhottaa palstallakin noita ihme kehuskelijoita jotka selittävät että elämä jatkuu niin kuin ennenkin. Kyläillään niin kuin mitään pandemiaa ei olisikaan jne. 

Kumma juttu että tauti jatkaa leviämistään. 

Vierailija
195/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Eihän siellä ole, ei. Varsinkaan kun ketään ei testata. Silloin ei ole koko tautia. Huh heijaa.

Tämä tulee olemaan ihan loputon taistelu, kun ei ihmiset vain ymmärrä. Tämä on liian korkeaa matematiikkaa suurimmalle osalle.

Meidän kunnassa on 80 000 asukasta ja 18 todettua tartuntaa. Vaikka olisi kymmenkertaisesti tartuntoja, se ei vieläkään tunnu kovin uhkaavalta.

Vierailija
196/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä just!! Olen monta kertaa tätä ihan samaa ajatellut, kun tulee näitä juttuja lukiessa mielikuva, että kaikki lähärit ja sh:t on nyt valjastettu koronapotilaita hoitamaan! Korjaisin muuten sen verran, että niillä kaupoissa työskentelevillä on nyt jopa suurempi riski sairastua.

Mulla on tuttuja niin terveyskeskuksissa, hoitokodeissa ja kaupoissa, ja kyllä nuo kaupat on nyt se "etulinja". Terveyskeskuksissa ollut jopa normaalia paljon hiljaisempaa ja hoitajat ovat saaneet pitää pitämättömiä lomia ja vapaita pois.

Vierailija
197/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 virallista tartunaan x 30-80 niin saadaan oikea luku. Kyllä täällä on satojatuhansia tapauksia.

Tuosta 3 000 virallisesta tartunnasta tuhat on jo yksistään Helsingissä. Toinen tuhat muualla Uudellamaalla. Se kolmas tuhat on hajautettuna muuhun Suomeen. On paljon alueita, joilla ei ole yhtään koronatartuntaa lähimaillakaan.

Vierailija
198/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät voi tehdä etätöitä, valitettavasti. Ja korona leviää kaupoissa, työpaikoilla yms. Työskentelen itse asiakaspalvelualalla  valitettavasti olen joutunut huomaamaan, että ihmiset eivät välitä rajoituksista. Tapaavat ystäviään, lähtevät flunssaisena asioille, rikkovat karanteenimääräyksiä ja kertovat siitä suoraan, tyyliin " tulin juuri Espanjasta Suomeen", eivät yski hihaan vaan käteen ja lähmivät sitten joka paikan tai yskivät suoraan päin ihmisiä, eivät välitä turvaväleistä yms. Olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset ovat niin piittaamattomia ja tyhmiä, että tämä taistelu on jo hävitty.

Sama havainto. T. Kollega

Vierailija
199/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa millä on merkitystä, on se että sairastuneille riittää tarpeen mukaan sairaalahoitopaikkoja. Sen verran tätä epidemiaa tulee yrittää jarrutella ettei ihmisiä kuolisi siksi että ei mahdu hoitoon.

Vierailija
200/205 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllästynyt jo tähän kotona oloon, joten kaupassa tulee nyt käytyä enemmän ja lapset alkaneet taas näkemään kavereita. Riitti jo tämä kotona istuminen

😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme