Miten noita koronatartuntoja voi olla 90 lisää, jos kaikki on eristyksissä? :o
En ymmärrä. Eikö kaikki siis ole neljän seinän sisällä, eristyksissä? Näin kun pitäisi olla. Vai olisiko kuitenkin niin, että ihmiset eivät noudata ohjeistuksia? Tätä menoa Suomi ajautuu tosi huonoon jamaan.
Me ollaan pian kärjessä Italian ja Ruotsin kanssa.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä.
Minusta alkaa vähän tuntua siltä, että ehkä kohua onkin liioiteltu. Kun sairaalassa ei edelleenkään ole kuin reilu parisataa. Googlella löysin tiedon, että sikainfluenssan aikaan oli 1600 ihmistä sairaalassa. En tiedä enää mihin uskoa.
En tiedä mitä ajatella. Joko meille liioitellaan tai tietoa pimitetään ja virus onkin supertappava. Kun niitä konttejakin haettiin sairaalan pihalle, niin oliko tarkoitus vain pelotella vai kuoleeko sittenkin enemmän ihmisiä, mitä kerrotaan?
Haluaisitko mieluummin saman tilanteen kuin Ruotsissa? Varmennettuja tapauksia 1038/miljoona, kuolleita 89/miljoona. Suomessa 553 ja 10, kiitos kohtuullisen toimivien toimenpiteiden. Eikä Ruotsi ole vielä edes julkaissut uusia lukemia.
En tietenkään haluaisi. Mutta eikö sinua tämä tilanne ja uutisointi sitten yhtään ihmetytä? Kerrotaan, että virus on supervaarallinen ja sairastuneiden määrä senkun lisääntyy mutta sairaalassa on edelleen se sama noin 200 ihmistä.
Miten voi olla, ettei sairaalahoitoa tarvitse yhtään tuon enempää jos virus on vaarallinen ja sairastuneiden määrä vaan lisääntyy joka päivä?
Kiitos. Ihanaa, että joku muukin jaksaa ajatella itse eikä ole vain paniikkihuuruissa.
Et sitten huomaa mitään ristiriitaa viestissäsi? Tarvitset lauman tukea ajatellaksesi itse?
Ei sillä. Onhan se kummallinen tilanne, kun tietoa tulee useammasta tuutista ja se silloin väistämättä välittää ristiriitaista viestiä. Yksi kertoo, mitä seuraavaksi on odotettavissa, jos tehdyt toimenpiteet eivät pure. Toinen olettaa, että nyt saatiin sitten tauti kiinni ja loppumaan.
Kuitenkaan ei ole toistaiseksi lähdetty toimimaan sen eteen, että tauti oikeasti loppuisi. Joten on saatu kuriin alkuvaiheen vähät tartunnat, mutta ne eivät oikeasti ole loppumassakaan vaan leviävät edelleen. Tulee tasaantumisvaihe, jonka jälkeen käyrä voi lähteä mihin suuntaan vain, riippuen siitä, miten viikon-kahden takaiset asiat alkavat vaikuttaa.
Sairaalassa ei välttämättä ole vielä täyttä, mutta puhelimet voivat jo käydä kuumina ja painetta kertyy. Äkkiä ollaankin uudella tasolla sitten.
Tällä hetkellä koronan kuolleisuusaste on 21%, kauhea luku. Ei anna vielä aihetta purkaa valmiustilaa maailmasta tai Suomesta, Suomessa kuolleisuusaste 15,6%.
Mitenkähän sitten on kun kaikki 1,5 miljoonaan (tän hetkistä) sairastavaa on saanut taudille lopputuleman. Tai paljonko silloin on tullut tartunnan saaneita lisää ...
Suuri enemmistö viruksen kantajista oireettomia eli kuolleisuus pari prosenttia.
Älä valehtele. Suuri enemmistö tartunnan saaneista ei ole oireettomia. Laajasti testanneen Islannin kokemusten perusteella n.50% oli (vielä) testatessa oireettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei suoraan sanoen enää edes kiinnosta. Suomalaiset ovat osoittaneet olevansa välinpitämätöntä, itsekästä idioottikansaa. Aivan sama olisi purkaa kaikki rajoitteet ja palata normaaliin. Meillä ei selvästikään ole minkäänlaista halua yhdessä taistella tätä epidemiaa vastaan. Ei ajatella kuin sitä omaa persettä ja jatketaan perseilyä välittämättä mistään. Kaikki rajoitukset pois ja annetaan taudin vain levitä.
Sinua ei ehkä kiinnosta, minua kiinnostaa. Minun on pakko käydä töissä julkisilla ja mitä vähemmän siellä on porukkaa sitä paremmin voin pitää väliä muihin.
Ryysikää niillä ulkoilualueilla rauhassa. Siitä en välitä.Olen noudattanut orjallisesti ohjeistusta kuukauden ajan. Ei siitä ole kyse. Toivoisin että kaikki noudattaisivat. Nyt on selvinnyt, että ihmisiä ei kiinnosta noudattaa ohjeistuksia, joten turhaa niitä kenenkään on enää noudattaa. Kun suurin osa perseilee niin ei siinä muutaman toimiminen ohjeistuksen mukaan auta.
Kai me kaikki sitten saadaan alkaa perseillä ja jättäytyä kuka mistäkin syystä pois töistä. Minä en ala itseäni vaarantamaan vain siksi että sinua ottaa päähän muiden käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin olisin ainoa joka on jo 5 viikkoa elänyt yksinäisyydessään ilman ylimääräisiä ihmiskontakteja. Lopetin harrastukset ja kaikki. Oliko kaikki siis turhaa? Nytkin viikonloppuna ollut lukuisia juhlia. Minä jälleen yksin kotona.
Sama. Olenko mä istunut kiltisti kotona ja harventanut aktiviteettejani ja kaupassa käyntiä ihan turhan takia?
Ei, kun juuri teidänkaltaistenne ansiosta tilanne on tällä hetkellä pysynyt hallinnassa. On paljon ihmisiä, joiden on pakko töiden vuoksi liikkua ja se, että niin moni on noudattanut tunnollisesti ohjeistuksia vain välttämättömästä liikkumisesta, on suojellut myös heitä, joilla ei ole vaihtoehtoa.
Sen sijaan ne, jotka käyvät kavereilla ja kaupoilla ja kuntosaleilla ja muilla ei-välttämättömillä asioilla niin kuin ennenkin, ovat tämän korona-ajan yhteiskunnan loisia, nauttivat toisten uhrauksilla aikaansaadusta tilanteesta tekemättä mitään itse.
Kerropa miksi olet niin tyhmä, Ap. Yritä nyt edes miettiä miten monta alaa on olemassa minkä on pakko pyöriä koko ajan ja yritä miettiä miten monia toimenkuvia noilla aloilla on, mitä ei voi hoitaa etänä. Tähän oikea vastaus ei ole "lääkäri ja hoitaja". Sitten nämä työssäkäyvät voivat tartuttaa perheenjäseniään. Jotkut joutuu menemään töihin julkisilla liikennevälineillä. Kaupassakin on pakko käydä jos asuntoon ei mahdu kuukausien ruokavarastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei suoraan sanoen enää edes kiinnosta. Suomalaiset ovat osoittaneet olevansa välinpitämätöntä, itsekästä idioottikansaa. Aivan sama olisi purkaa kaikki rajoitteet ja palata normaaliin. Meillä ei selvästikään ole minkäänlaista halua yhdessä taistella tätä epidemiaa vastaan. Ei ajatella kuin sitä omaa persettä ja jatketaan perseilyä välittämättä mistään. Kaikki rajoitukset pois ja annetaan taudin vain levitä.
Sinua ei ehkä kiinnosta, minua kiinnostaa. Minun on pakko käydä töissä julkisilla ja mitä vähemmän siellä on porukkaa sitä paremmin voin pitää väliä muihin.
Ryysikää niillä ulkoilualueilla rauhassa. Siitä en välitä.Olen noudattanut orjallisesti ohjeistusta kuukauden ajan. Ei siitä ole kyse. Toivoisin että kaikki noudattaisivat. Nyt on selvinnyt, että ihmisiä ei kiinnosta noudattaa ohjeistuksia, joten turhaa niitä kenenkään on enää noudattaa. Kun suurin osa perseilee niin ei siinä muutaman toimiminen ohjeistuksen mukaan auta.
Suurin osa noudattaa kyllä ohjeistuksia, ei ihmiset halua sairastua. Ei pidä nyt kuvitella, että valtaosa suomalaisista olisi ääliöitä, ääliöt vaan erottuvat nyt paremmin joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai me kaikki sitten saadaan alkaa perseillä ja jättäytyä kuka mistäkin syystä pois töistä. Minä en ala itseäni vaarantamaan vain siksi että sinua ottaa päähän muiden käytös.
Mutta jos 80% ihmisistä ei noudata eristäytymistä vapaa-ajallaan, niin miksi meidän 20% pitäisi kärsiä heidän puolestaan?
Vierailija kirjoitti:
Kerropa miksi olet niin tyhmä, Ap. Yritä nyt edes miettiä miten monta alaa on olemassa minkä on pakko pyöriä koko ajan ja yritä miettiä miten monia toimenkuvia noilla aloilla on, mitä ei voi hoitaa etänä. Tähän oikea vastaus ei ole "lääkäri ja hoitaja". Sitten nämä työssäkäyvät voivat tartuttaa perheenjäseniään. Jotkut joutuu menemään töihin julkisilla liikennevälineillä. Kaupassakin on pakko käydä jos asuntoon ei mahdu kuukausien ruokavarastoja.
Eiköhän tässä ole kyse näistä 100 hengen nuorisokokoontumisista, lukuisista mökkibileistä, harrastusporukoista ja lasten viemisestä isovanhemmille hoitoon, jotta itse pääsee juomaan kaljaa.
Alempien yhteiskuntaluokkien lähiöissä näkyy porukka hengailevan rajoituksista välittämättä. Eipä näin veronmaksajana haittaa, jos karsintaa tapahtuu siinä porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Johan sen näki ennen pääsiäistä kuinka ihmiset tulivat Uudellamaalla pikkukaupunkeihin viettämään pääsiäistä, ettei eris.tystä noudateta. Kaupoissa pyöri kokonaisia perheitä ostoksilla ja parkkipaikat oli täpöten täynnä, tartunnat tulevat tasavarmasti nousemaan vielä viikkojen ajan.
Eiköhän ne mökkiläiset ole muualta kuin Uudeltamaalta. Ainakin moni muualla ajattelee, ettei mökki- ja sisämaanmatkustuskielto koske heitä. Oulusta asti tullaan pelleileemään suljetulle Uudenmaan rajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ole kyse näistä 100 hengen nuorisokokoontumisista, lukuisista mökkibileistä, harrastusporukoista ja lasten viemisestä isovanhemmille hoitoon, jotta itse pääsee juomaan kaljaa.
Yksi nuorten kokoontuminen Porissa ja rajoitukset koskee vain uudenmaanaluetta.
Vierailija kirjoitti:
Teholla ja sairaaloissa on nyt vähemmän ihmisiä. Tartuntatilanne on siis parempaan päin.
Tehohoidon määrä laskee myös suhteessa kuolleisiin. Nyt väheni kolme tehohoidosta ja tuli kolme uutta uhria eli varmaan ne teholla olleet.
*teho* hoidossa on nyt tuo tietty määrä ihmisiä kerralla (parisataa). Sikainfluenssa - sairaalahoitoa tarvinneiden kokonaismäärä. Siis myös muuta kuin tehohoitoa ha KOKO epidemian aikana. Ymmärrätkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä.
Minusta alkaa vähän tuntua siltä, että ehkä kohua onkin liioiteltu. Kun sairaalassa ei edelleenkään ole kuin reilu parisataa. Googlella löysin tiedon, että sikainfluenssan aikaan oli 1600 ihmistä sairaalassa. En tiedä enää mihin uskoa.
En tiedä mitä ajatella. Joko meille liioitellaan tai tietoa pimitetään ja virus onkin supertappava. Kun niitä konttejakin haettiin sairaalan pihalle, niin oliko tarkoitus vain pelotella vai kuoleeko sittenkin enemmän ihmisiä, mitä kerrotaan?
Haluaisitko mieluummin saman tilanteen kuin Ruotsissa? Varmennettuja tapauksia 1038/miljoona, kuolleita 89/miljoona. Suomessa 553 ja 10, kiitos kohtuullisen toimivien toimenpiteiden. Eikä Ruotsi ole vielä edes julkaissut uusia lukemia.
En tietenkään haluaisi. Mutta eikö sinua tämä tilanne ja uutisointi sitten yhtään ihmetytä? Kerrotaan, että virus on supervaarallinen ja sairastuneiden määrä senkun lisääntyy mutta sairaalassa on edelleen se sama noin 200 ihmistä.
Miten voi olla, ettei sairaalahoitoa tarvitse yhtään tuon enempää jos virus on vaarallinen ja sairastuneiden määrä vaan lisääntyy joka päivä?
Sairastuneiden vastapainoksi on parantuneita. Nyt näyttää siltä, että sairaalassa on tasaisesti sama määrä. Sitä mukaa, kun uusia potilaita tulee, toiset pääsevät kotiin.
No tietenkin! Mutta miksi sikainfluenssassa sairaalahoitoa tarvitsi 1600 ihmistä? Ja nyt vain semmonen parisataa? Onko oikeasti noin vai kumpi luku on valheellinen?
Jos hoitotyössä sairastuu koronaan se on ymmärettävää, muussa tapauksessa kunnon sakkolappu käteen näille uusille koronapotilaille!! Vaihtoehtoisesti voisivat maksaa itse koko hoitonsa. Eniten pistää vihaksi se että tauti hankitaan käsittämättömällä itsekkyydellä ja sitten mennään sairaalaan valittamaan kun ollaan niin kipeitä. Yhtä sairasta hoitaessa moni ihminen joutuu laittamaan oman ja perheensä terveyden alttiiksi. Hoitajilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä hoitotyöstä. Tälläisestä piittaamattomuudesta ja itsekkyydestä tulisi sakottaa reilusti!
Nytkin meidän alakerrassa juoppojen möykkäbileet.
Osa käy töissä ja toiset eivät muuten vain välitä.
Tiedän useamman ihmisen, jotka näkevät montaa kaveria ja sukulaista viikossa, pitävät kotibileitä, juoksentelevat muutenkin kaupoilla ja ympäriinsä, ynnä muuta edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitotyössä sairastuu koronaan se on ymmärettävää, muussa tapauksessa kunnon sakkolappu käteen näille uusille koronapotilaille!! Vaihtoehtoisesti voisivat maksaa itse koko hoitonsa. Eniten pistää vihaksi se että tauti hankitaan käsittämättömällä itsekkyydellä ja sitten mennään sairaalaan valittamaan kun ollaan niin kipeitä. Yhtä sairasta hoitaessa moni ihminen joutuu laittamaan oman ja perheensä terveyden alttiiksi. Hoitajilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä hoitotyöstä. Tälläisestä piittaamattomuudesta ja itsekkyydestä tulisi sakottaa reilusti!
Ai että hoitotyö ainut mitä tarvitaan. Josses taas kun ei nähdä edes sitä omaa napaa.
Miten niin kaikki eristyksissä. Osa meistä käy edelleen töissä työpaikalla, ei ole todellakaan mahdollisuutta eristää itseään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole kiinni. Useimmat kaupat ovat auki, myös ne ei-välttämättömät, vaikka sitten lyhyemmin aukioloajoin. Esim eilen ajeltiin ohi paikallisen rautakaupan, parkkis aivan täynnä autoja ja ihmiset jonottivat paikkoja.
Nyt kun on kevät ja ihmiset etätöissä ja lomautuksessa, on hyvää aikaa laittaa puutarhaa. Totta kai rautakaupoista haetaan puutarhatuotteita runsain mitoin. On siinä sitten jotain mitä puuhastella eristyksissä.
Yhdysvalloissa rautakaupat ovat välttämättömien liikkeiden listalla ja siis auki. Ihmisille pitää taata mahdollisuus ostaa vaneria, jos ikkunat menevät rikki. En oikein ymmärrä, miksi siellä päin ikkunat hajoavat niin laajassa mittakaavassa, että sen takia täytyy pitää vanerimyymälöitä auki jopa pandemia-aikana.
Mä olen aika järkyttynyt. Meillä täällä Uudellamaalla KAIKKI tutut ovat eristyksissä. Vain kerran viikossa kauppaan, ei mitään muuta kontaktia ihmisiin (paitsi tietysti ne, jotka joutuvat käymään töissä). Kaikkien lapset ja teinit ovat kotona. Ei täällä pidetä saunailtoja tai käydä futista pelailemassa.
Tänään sain sitten puhelun tuttavaltani Pohjanmaalta! Siellä ei kuulema ole ihmiset muuttaneet yhtään käyttäytymmistään. Teinit kokoontuu huoltoasemalle hengailemaan, vanhempi porukka viettää kosteita mökkibileitä isolla porukalla, ihmiset käyvät kaupassa useita kertoja viikossa, porukka treenaa normaalisti kuntosaleilla, papat pitää pilkkikilpailuja, pikkuliikkeet ovat auki ihan normaalisti, mökeillä ravataan satojen kilometrien päässä, mumot ja papat on mukana hengailemassa jne.
Mikä teitä böndejä vaivaa?
Olen noudattanut orjallisesti ohjeistusta kuukauden ajan. Ei siitä ole kyse. Toivoisin että kaikki noudattaisivat. Nyt on selvinnyt, että ihmisiä ei kiinnosta noudattaa ohjeistuksia, joten turhaa niitä kenenkään on enää noudattaa. Kun suurin osa perseilee niin ei siinä muutaman toimiminen ohjeistuksen mukaan auta.