En saa palovaroitinta pois katosta, se piippaa!
En saa sitä pois, miten se tehdään?
Ja toinen kysymys on miten se patteri vaihdetaan?
Missä on se luukku joka avataan?
Kommentit (106)
Youtubesta löytyy ohjeet aivan kaikkeen.
Nykyaikainen palovaroitin hiljenee pintaa painamalla. Esim kävelykepilllä tai mopin varrella, ei tarvitse kiivetä mihinkään. Paristo kestää 10 vuotta ja sitten ostetaan uusi varoitin.
Mulla huusi varoitin eilen toista tuntia. Kopautin sen harjanvarrella hiljaiseksi. Aina se alotti uudestaan piippaamaan.
Sietämätön ääni. Paristo lopussa piippaa ihan eri tavalla.
Huoltoon en saanut yhteyttä, lopulta sain 2 tunnin raastavan ujelluksen jälkeen sukulaisen irrottamaan sen katosta.
Itse en uskalla huimauksen takia kiivetä.
Siinä varoittimessa oli että se on vaihdettava uuteen ennen vuotta 2025.
Huolto kävi tänään, ja vaihtoi uuden pariston. Sanoi ettei heillä ole lupaa vaihtaa uutta. Että kaikille vaihdetaan samaan aikaan.
Vielä eilen kun sukulainen oli sen irrottanut niin alkasi yöllä huutamaan pöydällä. Irrotin ne "nepparit" paristosta ja se laite piti sellaista outoa surinaa.
Nyt stressaan jo etukäteen että koko show toistuu uudestaan. Pelko jäi. En luota, kun syystä se tarra oli joka kehotti vaihtamaan uuteen.
Mutta mitäpä vuokralainen voi tehdä kun isännöitsijä "säästää".
Ei huolta. Lainaan sulle lekaa, kyllä se hiljaiseksi saadaan!
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole löytänyt tuohon ongelmaan ratkaisua. Muutan noin vuoden välein, sillä siitä selviää.
Kyllähän se noinkin ratkeaa, ehkä kuitenkin hitusen kallis ratkaisu, ku se patteri maksaa vajaan femman. Tää on varmaan se uusavuttoman ratkaisu malli?
Minä hakkasin palovaroittimen kepillä alas katosta ja rikoin sen palasiksi, kun piippaus ei loppunut.
Kattolintu se siellä vain sirkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on sähköverkossa, niin kannattaa napsauttaa sulake pois ennen kuin menee räpläämään.
Miksi se olisi sähköverkossa?
Sellaisiakin versioita on, tosin harvinaisia!
Mullakin vinku se varotin, soitin huoltoon ku se on talyhtiön vastuulla. en räplää niitä laitteita kun ne on sähköverkossa kiinni. jos se menee rikki niin joutusi maksamaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
hanki mies
Jos et haluu ukkelia niin hommaa daami tai sitten kysy joltain kaverilta, jospa kaikki ei olis "uusavuttomia".
Tämän vuoksiko asuntooni alkaa ensivuodesta lähtien tunkemaan huoltomiestä tarkistamaan palovaroitintani, josta kykenen kyllä mainiosti itsekin pitämään huolta. Kaikenlainen vierasväen ramppaaminen asunnossani häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uudessa talossa asut? Se voi olla oikeasti taloyhtiölle kuuluva homma, jos se on liitetty sähköverkkoon. En nyt muista milloin tuo säädös tuli, mutta arvelisin että alle kymmenen vuotta vanhoissa taloissa varoittimet on kytketty sähköverkkoon. Pystyy sen itsekin tekemään, mutta sinne liittimelle tulee se 230 V eli pitää tietää mitä tekee.
Eikös ne ole kytkettynä ns. hituvirta järjestelmään eli alle 42 volttia?
Nuo verkkovirrassakin kiinniolevat perkeleet ei sammu edes siitä että napsauttaa pääkatkaisijan nollille vaan se saatanan ujellus vaan toistuu edelleen suunnilleen kerran minuutissa.
Miksei se voi ottaa sitä virtaa sieltä verkosta kun patteri alkaa olla finito?! On nimittäin harvinaisen konstikas kapistus saada auki ja patteri vaihdettua verrattuna noihin normaaleihin versioihin ja etenkin jos saa jonkun keittiötikkaan päältä operoida..
Miten uusi tää asia on. Laitan pöydän varoittimen alle ja sitten vielä tuolin siihen päälle ja jakkaralta kiipeän pöydälle ja siitä tuolille. Tämä toimii hyvin, sitten räpellän niin kauan, että saan patterin vaihdettua. Sama pätee kylppärin valaisimeen. Kaikki pitää oppia.
Jos on vanhempi kuin minä 75-vuotias, niin voi pyytää naapuria tai kadulta joku voi tulla auttamaan. Joskus pesukoneen toivat kärryllä toiseen kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä hakkasin palovaroittimen kepillä alas katosta ja rikoin sen palasiksi, kun piippaus ei loppunut.
Mä tein samoin. Väänsin ja käänsin, en saanut irti ja piippaus teki hulluksi. Tuli mieleen Frendien jakso, missä Phoebe tuskaili hälyttimensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikainen palovaroitin hiljenee pintaa painamalla. Esim kävelykepilllä tai mopin varrella, ei tarvitse kiivetä mihinkään. Paristo kestää 10 vuotta ja sitten ostetaan uusi varoitin.
Eikös se tänä päivänä kuulu huoneiston omistajalle noin niin kuin kulujen kannalta...soita siis isännöitsijälle ja kysy ohjeistusta. Isännöitsijän tiedot löytyy yleensä alakerran ilmoitus taululta, voit saada avun asiaan vielä tänä iltana...
Vierailija kirjoitti:
Nuo verkkovirrassakin kiinniolevat perkeleet ei sammu edes siitä että napsauttaa pääkatkaisijan nollille vaan se saatanan ujellus vaan toistuu edelleen suunnilleen kerran minuutissa.
Miksei se voi ottaa sitä virtaa sieltä verkosta kun patteri alkaa olla finito?! On nimittäin harvinaisen konstikas kapistus saada auki ja patteri vaihdettua verrattuna noihin normaaleihin versioihin ja etenkin jos saa jonkun keittiötikkaan päältä operoida..
Millaisia teidän varoittimen, niitä on eri "kaasuihin"?
Onpa teillä vaikeita palovaroittimia. Mulla on vaan magneetilla kiinni katossa ja helposti saa patterin vaihdettua, jos tarvii.
Varsinkin, kun on nää koronat ja muut...