Te, jotka tapasitte miehenne parikymppisenä tai nuorempana. Mietittekö miehen taloudellista statusta?
Minä en ikinä miettinyt rahaa, en miettinyt asioita pidemmälle. Olisihan se ollut fiksua silloin ettiä joku massipäällikkö vanhempi mies. No valitsin sydämellä ja rouva fortuna oli suotuisa. Mietittekö muut rahaa ton ikäisinä?
Kommentit (65)
Harvalla parikymppisellä on edes ammattia vielä, joten en todella miettinyt. Mies ei vielä ollut edes yliopistossa, itse olin juuri päässyt sinne. Perhetaustaltamme olimme samanlaiset, melko varakkaista perheistä.
En miettinyt, eikä sillä juuri väliä olisi ollutkaan. Sen sijaan olisi pitänyt miettiä rahan käyttöä (kaikki menee heti kun tulee) ja hyvin erilaista perhetausta.
En todellakaan. Hormonit vei, ei massi eikä autot. Eka poikakaverin oli kyllä autonpuunaaja ja liian pikkutarkka mutta tälläkin oli vain Toyota. En ole koko ikänäni katsonut miehen omaisuuden perään. Muut syyt on painaneet enemmän, tietysti holtiton tyhjätaskuisuus on ollut nou mutta miehen tai naisen valitseminen omaisuuden perusteella on mielestäni h..orausta. Hanki itse omaisuutesi p...le!
En miettinyt. Mieheni oli silloin opiskelija ja minä töissä. Sen huomasin kuitenkin nopeasti, että meillä oli samanlainen ote rahaan ja olimme molemmat tarkan markan ihmisiä.
Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja olemme vieläkin samanlaisia rahan käyttäjiä. Myös lapsemme ovat oppineet sen meiltä ja pärjäämme oikein hyvin. Olemme myös hyvin ahkeria, emme pelkää työntekemistä, joten yhteispelillä ja järkevillä valinnoilla olemme saaneet paljon aikaan. Elämämme on mukavaa ja onnellista.
En miettinyt. Olin 17v ja ymmärtämätön mistään. Mies oli 6v vanhempi ja kuvittelin, että kaikki mitä hän edusti, oli "oikeasta"elämää. Olin kasvanut tynnyrissä, ja täysin naiivi.
Vieläkin ollaan yhdessä, mutta monesti olen joutunut miettimään, että nuorena ei ymmärrä omaa parastaan, koska elämänkokemusta ei ole riittävästi. Enkä nyt puhu pelkästä rahasta.
Kyllä minä katsoin, että miehellä on älyä, koulutusta ja järki rahankäytössä.
Tapasin mieheni 18-vuotiaana. Rahaa ei tuossa miettinyt yhtään, mutta hänessä näin hyvää isämatskuu ja ns kunnon miehen. Hän opiskeli silloin ammattikoulussa asentaja-linjalla, itse olin lukiossa. Aviossa ollaan oltu yli 30 vuotta, mies tienaa hyvin , hyvässä asemassa, itsekin tienaan ihan mukavasti. Kaikki on yhteistä.
En tippaakaan. Tapasin hänet ollessani 16, hän oli 15. Minä vähän paremmasta perheestä, mies tukielätti-yh:n poika. Meillä klikkasi heti, vietimme ekan tapaamisen jälkeen enemmän aikaa yhdessä kuin erilleen, vaikka asuimmekin silloin vielä eri paikkakunnilla.
Nykyään mies on perinteisessä käsityöläisammatissa, minä hoidan kotia ja lapsia. Hyvin menee, ollaan naimisissa ja rakkautta riittää. :) 18 vuotta yhdessä tulee pian täyteen.
En miettinyt, mutta eipä mun miesvalintani ole muutenkaan koskaan olleet järkeviä.
Ekan poikaystävän (16-vuotiaana) kanssa mietin, kun sen perheen raha-asiat oli ihan kuralla. Tokan (19-vuotiaana) en muuta, ku että oli järkevä rahankäyttäjä ja kouluttautumassa samalle alalle kanssani, eli tulot tulisivat olemaan kutakuinkin samat.
Taitaa olla miehen tekemä aloitus.
Normaalissa suomalaisperheessä kasvaneita nuoria naisia ei kiinnosta tuossa iässä mikään vanhempi "massimies". Jos on kovin köyhä ja rikkonainen perhetausta, niin sellainen voi hakea turvallisuutta vanhemmasta ja varakkaasta miehestä joko hyötymistarkoituksessa tai ihan rakkaudestakin.
No en. Enkä kyllä silloin vakavasti seurustellutkaan KAIKKI ystäväni, jotka alkoivat nuorena "oleen yhdessä" eli siinä alle 20 v. Niin kaikki ovat eronneet, ihan kaikki , yht 7 . Hyviä ystäviäni. osa heistä ehti naimisiin, osa teki lapsiakin, mutta ei se teinirakkaus sitten vaan kestänyt kun kasvettiin aikuiseksi.
En ajatellut rahaa. Mietin kyllä sitä, että mies oli maatilan vanhin poika ja en halunnut maatilalle emännäksi. Mutta onneksi muutti itsekin mieltään ja velipoika ryhtyi isännäksi, meistä tuli keskiluokkaisia hyvin toimeentulevia.
Nyt jos pitäisi pariutua, niin kyllä raha vaikuttaisi enemmän. En haluaisi elättää miestä vaan niin että molemmat tulevat omillaan toimeen. En välttämättä myös haluaisi olla kenenkään huomattavasti rikkaamman kanssa.
Minusta on surullista, että joku edes esittää tällaisen kysymyksen. Edelleenkö naisen oletetaan vaurastuvan miehen kautta? Miksi et, ap, kysynyt, moniko palstan naisista valitsi koulutuksensa ja ammattinsa nuorempana miettien sitä, millainen palkka siinä on ja millaisen elintason se mahdollistaa?
Minä todellakin toivon, että nuorempi sukupolvi ei enää esitä tuollaisia miehen valinta kysymyksiä. Tai jos on ihan pakko, niin esittää ne sitten molemmille sukupuolille, koska yhä useammin nainen on se, jolla on korkeampi koulutus ja isommat tulot.
En miettinyt. Enkä miettiesi nytkään. Tärkeämpää että huolehtii itsestään. Urheilee ja syö hyvin ja pitäö huolta itsestään eikä juopottele. Nuorena ei tätä puolta tullut mietittyä kun kuvitteli kaikkien elävän ikuisesti. Harmi.
Olin 16-vuotias ja mies 17-vuotias lukiolainen. Ei meillä kummallaan ollut silloin mitään taloudellista statusta, eikä käynyt mielessäkään millainen se ehkä joskus olisi. Jos joku olisi ensimmäisillä treffeillä sanonut, että mennään vielä naimisiin ja perustetaan perhe, en varmaankaan olisi uskonut. Ollaan nykyään ihan tavallinen keskiluokkainen perhe niin kuin lapsuudenperheetkin oli. Ei varakkaita, mutta tullaan toimeen.
Ihana lukea ihmisien kommentteja, jotka ovat oikeasti maan pinnalla. Miksi pitäisi jonkun ihmisen saada elää aina muiden masseilla? Olette luoneet ajattelutavalla enemmän tuhoa kuin hyvää. Hyvää ehkä itsellenne.
Ihmiset jotka rakastaa kumppaniaan vaikka talous tilanne olisi tiukka. Olette sitä mitä kaunis maailma edustaa. 😊
Ihana lukea että keskitytään oikeisiin ominaisuuksiin eikä vain yhteen rahalliseen asiaan. On gold diggereillä opittavaa. Olisi myös hienoa opettaa miehiä ja naisia tunnistamaan nämä kullankaivajat ettei rahoita niiden turhaa elämää.
Sama. En mä mitenkään uskonut, että 18 v tapaisin tulevan aviomieheni ja lasteni isän. Minusta olisi ollut outoa tuon ikäisenä kysellä pankkitilin saldoa ja harvalla 18-vuotiaalla on kauhean hienoa koulutusta ja varmaa suurta palkkaa.