Muumit asiat jotka vaivaa ?
No alkuun esim, Tämä Aliisa joka vain katosi, vaikka sanoi että nähdään seuraavana keväänä.
Mumminsa ennen sitä kertoi että luuta odottaa noitavuorella jne blii bha blaaba, ei palannut sen jälkeen Aliisa Muumilaaksoon.
Mummonsa oli aika kiero eukko, että mitä lie sattui.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Miksei niillä ole perä reikää? Tämän näkee jo siitäkin että muumitalossa ei ole huussia.
Jos huussi on kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niillä ole perä reikää? Tämän näkee jo siitäkin että muumitalossa ei ole huussia.
Silti muumipeikkokin laittaa uimahousut mennessään uimaan.
Aku ankka tekee saman tempun
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuu Tikki punkkaa uimahuoneessa?
-Minun mielestäni ainoa, joka tästä lähtien voi asua siellä, on Tuu-tikki itse, sanoi Muumipeikon äiti. -Ja sitä paitsi uimahuone on aika porvarillinen laitos. Uimahousut voi aivan yhtä hyvin pukea ylleen rantahiekalla. - Muumimamma, Taikatalvi
En kyllä tiedä miksi alunperin meni sinne. Ehkä oli hienompi kuin se missä Tuu-tikki alunperin majaili.
Vierailija kirjoitti:
Sophia Jansson on jotenkin pelottavan oloinen ihminen .
Ainakin aika päsmäröivä. Ei antanut Dennis Livsonille lupaa tehdää Muumipappa ja meri kirjaan perustuvaa muumielokuvaa (samanlaista kuin Muumipeikko ja pyrstötähti) koska ei itse pitänyt 90-luvun animaatiosta jonka Livson ja japanilaiset tekivät. Mikä on aika kummallista koska siitä on ihan videokuvaakin kun Tove itse sanoo että yhteistyö japanilaisten kanssa sujui mainiosti ja on todella tyytyväinen lopputulokseen. Luulisi että Tove itse tietäisi parhaiten onko se hyvä vai ei.
Muumitalossa (Muumilaakson tarinoita, 1990-1992) on olohuoneessa heti portaiden alapäässä ovi oikealla, kun tullaan portaat alas. Tietääkö kukaan, mikä tila oven takana on? Käsittääkseni olohuoneessa on yhteensä neljä ovea: yksi terassille, yksi pääsisäänkäynnille, yksi ruokailutilaan ja tuo yksi mysteeriovi. Mielestäni se ei johda keittiöönkään, keittiössä on vain ovi ruokailutilaan ja ulko-ovi. Alakerran pohjaratkaisua tutkiessa käy ilmeiseksi että oven takana todella on jokin tila, sillä portaat on asemoitu rakennuksen keskelle. En vain ainakaan itse muista nähneeni sarjassa kyseisen tilan käyttöä kertaakaan.
Ihan rehellinen turri näyttää Muumimammallakin olevan.