Muumit asiat jotka vaivaa ?
No alkuun esim, Tämä Aliisa joka vain katosi, vaikka sanoi että nähdään seuraavana keväänä.
Mumminsa ennen sitä kertoi että luuta odottaa noitavuorella jne blii bha blaaba, ei palannut sen jälkeen Aliisa Muumilaaksoon.
Mummonsa oli aika kiero eukko, että mitä lie sattui.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mistä Muumit sai rahaa?
Jenni-täti (Mimmi-täti) on miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Muumit sai rahaa?
TUskin mistään. Muumimamma sanoi muistaakseni kuuma lähde -jaksossa, että eihän muumilaaksossa ole koskaan ollut paljon rahaa.
Teiltä kaikilta on ilmeisesti Tove Janssonin kirjat lukematta ja perustatte käsityksenne Muumeista 90-luvun japanilaiseen animaatioon? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Teiltä kaikilta on ilmeisesti Tove Janssonin kirjat lukematta ja perustatte käsityksenne Muumeista 90-luvun japanilaiseen animaatioon? Miksi?
Olen lukenut lapsille niitä sarjasta tehtyjä kirjoja. Joskus Lasten kirjakerhista tuli ne ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Muumilaakson tarinoita on ainoat ja alkuperäiset Muumit.
Miten Muumimamma joutui mereen? Oon ihmetelly tätä joka kerta ku katon muumipapan muistelmia ja pappa pelastaa mamman myrskyisästä merestä.
Entä miksi tuutikki asuu uimakopissa ja miksei muumipeikko tienny tästä? Tietääkö mamma ja pappa? Miksei muumipeikko kerro vanhemmilleen et heidän omistamassa rakennuksessa asuu ylimääräne tyyppi?
Koko muumihomma vaikuttaa kyllä Astrid Lindgrenin seksuaalisilta perversioilta ja pelkotiloilta.
Yhdelläkään otuksella ei ole genitaaleja ja ovat siksi täynnä sitä ihteään ja pulleita kuin pienet porsaat (viittaa eläimiinsekaantumiseen), Hattivatit huojuvat kuin mulkut ja Mörköä, pahansuovaa mustaa karvaista otusta pelkäävät kaikki.
Yksi polttelee piipustaan taivaan laitumet, näsäviisas pikkufemakko saa kimityksellään kaikki hulluuden partaalle.
Sairainta settiä mitä olen lukenut Aku Ankan jälkeen ja näitä perverssejä satuja luetaan lapsille, vaikka niiden sukulaisuusuhteet ovat aivan sekaisin, ties kuka nai ketä sarjakuvaruutujen välissä ja ilman housuja roikoillaan julkisilla paikoilla.
Minua vaivaa, että muumien iät arvioidaan väärin. Esim. muumipeikko on 40 vuotias vanhapoika
Vierailija kirjoitti:
Koska animaatio, ensimmäiset 78 jaksoa, on parempi. Monille meille 90-luvun alussa lapsuutensa eläneille juuri animaatio on se oikea Muumit.
Muumit ja alkoholi. Tämä häiritsee. Esim Muumipappa tykkää viskistä ja kotipolttoisesta ja Muumitalossa juodaan palmuviiniä. Näitä saa sitten sensuroida kirjoja lapsille lukiessa, esim viskin sijaan olen sanonut Cola ja palmuviinin olen korvannut omenamehulla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Pikku Myy ilmestyi?
Pikku myy jäi äidillään vahingossa muumitalossa kyläillessä. Nii iso lapsikatras ettei huomannu tai jälkikäteen juuri piitannu ja muumit antoi myyn jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Muumitalo kärsinyt kosteusvaurioista, vaikka se jäi kaksi kertaa veden alle?
Voi olla että talo remontoitiin, kun vesi oli laskenut. Sitä vaan ei kuvattu. Muumien suurin katsojaryhmä ovat pikkulapset. Heitä tuskin kiinnostaa katsoa muumitalon remontointia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin että Niiskuneidillä on sama väri silmissä, kuin papalla ja mammalla. Ettei ole vaan lapset menneet sekaisin ? :D
Kun sitä ihmetelty että muumilla on silmät ihan eri väriä. O,O
Silmien väri voi ns. "pompata" yhden sukupolven yli. Eli todennäköisesti muumipeikon mummoilla ja papoilla on ollut siniset silmät. Ja ihan niinkuin olisin lukenut jostain, että muumipeikkolla on huono näkö ja joutuu käyttämään silmälaseja. Ohjelman kuvauksissa ei halua käyttää laseja ollenkaan vaan käyttää piilolinssejä. Voivat olla värilliset piilolinssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Muumitalo kärsinyt kosteusvaurioista, vaikka se jäi kaksi kertaa veden alle?
Voi olla että talo remontoitiin, kun vesi oli laskenut. Sitä vaan ei kuvattu. Muumien suurin katsojaryhmä ovat pikkulapset. Heitä tuskin kiinnostaa katsoa muumitalon remontointia.
Mutta sen sijaan pystyivät katsomaan Hemulin talon, Mymmelin kartanon ja Krillen kartanon remontointia?
Niiden sairaalloinen keskivartalolihavuus ja moniongelmaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Muumit ja alkoholi. Tämä häiritsee. Esim Muumipappa tykkää viskistä ja kotipolttoisesta ja Muumitalossa juodaan palmuviiniä. Näitä saa sitten sensuroida kirjoja lapsille lukiessa, esim viskin sijaan olen sanonut Cola ja palmuviinin olen korvannut omenamehulla.
Lapsistasi tuskin tulisi juoppoja pelkästään sen takia, jos saisivat tietää alkoholin olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei niillä ole perä reikää? Tämän näkee jo siitäkin että muumitalossa ei ole huussia.
Kyllä löytyy reiät. Kuvakulmat vaan ovat usein sellaisia, että ei kuvata ns. "sinne". Muumit ovat myös käsittääkseni itse toivoneet, että kuvausryhmä ei kuvaisi ainakaan tarkoituksella heidän henkilökohtaisia alueitaan.
Nudismi.