Ketä kuuluu perheeseesi?
Onko perhettä he, jotka asuvat samassa asunnossa vai onko pois muuttaneet aikuiset lapset tai omat vanhemmat perhettä ja entä appivanhemmat? Entä jos seurustelet, mutta ette asu yhdessä niin onko seurustelukumppani perheenjäsen?
Kommentit (35)
Ruokakuntaamme kuuluvat lapsi ja minä.
Perheeseen kuuluvat myös äitini ja viisi ystävää, joiden kanssa nytkin normaalina aikana viettäisimme pääsiäistä enkä vauvapistefisteilisi.
Minä ja mies ja 4 lastamme. Perheeseen kuuluu myös kissoja, koiria ja hevosia eläinjäseninä (asumme maalla).
Lähiperhe on minä ja mieheni. Läheistä perhettä ovat minun kotoa muuttanut poikani ja hänen avovaimonsa, minun vanhemmat puolisoineen ja sisarukset sekä miehen äiti ja sisarukset puolisoineen. Näiden kanssa olemme miehen kanssa tekemisissä molemmat vähintään viikottain, vaikka asutaan eri kaupungeissa.
Itse koen, että myös vanhempani ja siskoni kuuluu perheeseeni, vaikka olen asunut 7 vuotta puolison kanssa. Lisäystä on tulossa loppu kesästä kun esikoinen syntyy.
Minä, mies, lapset ja koirat.
Ei sukulaiset.
Minä, mies ja lapsemme. Joskus jossain yhteydessä saatan laskea lapsuudenperheeni myös mukaan.
Todennäköisesti tulen aina laskemaan omat lapseni perheeseeni, vaikka he aikuisina asuvat omillaan.
Me vanhemmat ja lapset mukaanlukien meille sijoitetut.
Koko maailma. Jokainen elävä, bakteerit, virukset, atomit, solut kaikkineen.
Puolisoni ja lapseni. Ei sukulaiset tietenkään ole perhettä.
Mies ja lapsi. Minulle myös vanhempani ja sisarukseni ovat perhettä. Miehelle hänen vanhempansa ja sisaruksensa ovat perhettä, joten ovat sitä kautta osa minunkin perhekokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä minä ja puolisoni, mutta toivottavasti piakkoin perheenyhdistämisen kautta myös puolison vanhemmat ja muuta sukua.
Hyi v..tu, kyllä me maksetaan...
Perheeni on vain ydinperhe. Mun omat vanhemmat ei missään nimessä ole perhettäni, ovat ku*ipää lapsenhakkaajia ja tuoneet vain murhetta ja pahaa, eivät koskaan ole olleet millään lailla tukena, apuna tai välittäneet lapsistaan (ja vielä vähemmän lapsenlapsista, edes nimiä/ikiä eivät tiedä).
Appivanhemmilla vähän sama, siis ovat hylänneet molemmat poikansa eivätkä pidä lainkaan yhteyttä, koska keskittyvät tyttärensä hyysäämiseen joka on maailman napa. Poikien lapset on evvk ja eivät tapaa ollenkaan .
Jos olisi läheiset vanhemmat niin ne olisi perhettä, tuollaiset itsekkäät boo-merit eivät sitä ole.
Perhettä ovat ne, joiden kanssa asun eli puoliso, lapset ja lemmikit. Omat vanhemmat ja sisarukset perheineen ajattelen lähisukulaisina. Sukulaisia ovat tädit, sedät ja serkut.
No voi voi, saan kai kutsua häntä anopikseni sentään? Kyllä minä tiedän mitä sukulaisuussuhteet ovat, en tarvitse opetusta. Jokainen tuntee tavallaan. Ja jos luet ap:n kysymyksen, niin siinähän juuri kysytään miten kukin asiaa katsoo...
En minä tässä nyt juridiikkaan perustakaan mielipidettäni. Vastasin vain ap:n kysymykseen.