Ketä kuuluu perheeseesi?
Onko perhettä he, jotka asuvat samassa asunnossa vai onko pois muuttaneet aikuiset lapset tai omat vanhemmat perhettä ja entä appivanhemmat? Entä jos seurustelet, mutta ette asu yhdessä niin onko seurustelukumppani perheenjäsen?
Kommentit (35)
Ei ole aikuisella ihmisellä vanhemmay, appivanhemmat tai sisarukset perhettä, vaan sukua.
Minulla on yhden hengen perhe. Eli vain minä.
Olen sinkku ja koen, että vanhemmat ja sisarukset ovat minulle edelleen perheenjäseniä
Minä, mies, miehen lapsi ja meidän yhteinen tenava. Eli 4 henkeä.
Minä ja mies, asutaan kahdestaan. Minulla 1 lapsi, jolla 2 lasta. (Miehellä 1 aikuinen lapsi, jonka kanssa eivät ole tekemisissä. Ei ole silti mikään elareita kiertävä tms)
Katson, että he ovat perheeni, ja perhettäni on myös miehen äiti. Omat vanhempani ovat jo edesmenneitä. Veljeni on minut pettänyt, suljin pois perheestäni. Näillä mennään.
Voiko perheen määritellä itse eli pitää perheenjäsenenä vaikka isoisovanhempaa vain onko perhe vain saman katon alla asuva porukka, joilla on sukulaisuussuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikuisella ihmisellä vanhemmay, appivanhemmat tai sisarukset perhettä, vaan sukua.
Jokainen katsoo asiaa varmaan omalla laillaan, eli turhaa alkaa hiuksia halkomaan. Minä taas ajattelen niin, että anoppi ei ole minulle sukua, eli ei sukulainen, vaan perhettä. Ja itse asiassa en ole naimisissakaan, vaan avopuoliso. Tunnepuolen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen katsoo asiaa varmaan omalla laillaan, eli turhaa alkaa hiuksia halkomaan. Minä taas ajattelen niin, että anoppi ei ole minulle sukua, eli ei sukulainen, vaan perhettä. Ja itse asiassa en ole naimisissakaan, vaan avopuoliso. Tunnepuolen juttuja.
Juridiikkaa ja järkeä.
Se sinun avoanoppisi on avomiehesi sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä minä ja puolisoni, mutta toivottavasti piakkoin perheenyhdistämisen kautta myös puolison vanhemmat ja muuta sukua.
Sovelletaanko myös täysi-ikäisiin perheenyhdistämistä??
Kissan kanssa nukutaan lusikassa.
Ja sisälukutaitoa-> "Katson asian omalta kohdaltani näin, eli tunnepuolen juttu minulle" eli
tiedän toki juridiikan, eikä järkikään ole kohdallani mitenkään outo käsite. Kukin tyylillään.
Anoppi asuu melkein saman katon alla, ja katson hänen olevan osa perhettä. Näemme usein. Sukulainen on jotenkin "kaukainen" asia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko perheen määritellä itse eli pitää perheenjäsenenä vaikka isoisovanhempaa vain onko perhe vain saman katon alla asuva porukka, joilla on sukulaisuussuhde.
Totta kai.
Viralliset määritelmät on kehitetty tukien ym takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole baimisussa, niin sinulla ei ole anoppia.
Anoppi, appi ym muuten ovat sukulaisia miniälle ja vävylle, vaikka eivät verisukulaisia.
Minä ja sinä ja Hentun Liisa,
Puntun Paavo ja Juortanan Jussi
Laurilan Lassi ja Myllärin Matti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole baimisussa, niin sinulla ei ole anoppia.
Anoppi, appi ym muuten ovat sukulaisia miniälle ja vävylle, vaikka eivät verisukulaisia.
...naimisissa...
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mies, asutaan kahdestaan. Minulla 1 lapsi, jolla 2 lasta. (Miehellä 1 aikuinen lapsi, jonka kanssa eivät ole tekemisissä. Ei ole silti mikään elareita kiertävä tms)
Katson, että he ovat perheeni, ja perhettäni on myös miehen äiti. Omat vanhempani ovat jo edesmenneitä. Veljeni on minut pettänyt, suljin pois perheestäni. Näillä mennään.
Ihanan weeteetä.
Tällä hetkellä minä ja puolisoni, mutta toivottavasti piakkoin perheenyhdistämisen kautta myös puolison vanhemmat ja muuta sukua.