Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Mun siinä akka tehtävässä ainakin kysyttiin että kuinka monta kertaa hänen pitää ylittää Suomesta Ruotsiin vähintään, eli ei edestakaisin vaan pelkästään Suomesta Ruotsiin -siivu, ja vastaus tähän oli 3.
Vastaus oli mun mielestä 4
Vierailija kirjoitti:
Heppa tehtävään sain 25 min. Vene ja akka tehtävään 7 joen ylitys kertaa.
En vielä taju, mistä tulee sitä 7 kertaa🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä taju, mistä tulee sitä 7 kertaa🤔
Jos laskee kaikki joen ylitykset, molempiin suuntiin siis.
Onko kysymykset vaihdelleet päivittäin? Minulla oli keskustelluista vain vene+susi+lammas+kaali -kysymys. Vai oliko heppa- ja vene+akka+ruotsi+suomi -tehtävät matemaattisluonnontieteellisessä? Apua tuli fiilis että puuttuiko minulta kysymyksiä...
Tais mennä persiilleen tuo koe.
Okei, mulla ei ollut mitään vesimelonia yms, siihen vastaus voi olla tuo 4. Mutta se missä oli muistaakseni lammas, susi ja kaali, vai oliko se kurpitsa niin siihen vastaus on 3. Ja lammas ja susi ei voineet jäädä kahestaan, eikä myöskään susi ja kaali.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli että montako kertaa akan on ylitettävä joki. Eli paluu ylitykset mukaan lukien.
-> 1. Soutaja vie lampaan vastarannalle
<- 2. Soutaja tulee yksin takaisin
-> 3. Soutaja vie kaalin vastarannalla
<- 4. Soutaja nappaan lampaan takaisin, kaali jää yksin vastarannalle
-> 5. Soutaja vie suden, susi jää kaalin kanssa vastarannalle
<- 6. Soutaja tulee yksin takaisin
-> 7. Soutaja vie lampaan.
Eli 7 kertaa.
Susi+lammas+kaali -kysymyksessä kysyttyyn montako YHDENSUUNTAISTA matkaa, ei edestakas-suuntaista matkaa. Eli 7 mielestäni oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli että montako kertaa akan on ylitettävä joki. Eli paluu ylitykset mukaan lukien.
Susi ja lammas ei saanet jäädä samalle rannalle yhtä aikaa, eikä lammas ja kurpitsa yhtä aikaa. Näin ollen paluu matkojen kanssa 7 joen ylitystä tarvittiin siihen että kaikki olisivat vastarannalla.
On näköjään samankaltaisia tehtäviä joissa tehtävän antoi on hieman muutettu.
Oliko siin lammastehtävässä sitten erilaisia kyssäreitä? Minulla kysyttiin yhdensuuntaisia matkoja.
Salikysymykseen sain laskettua 48 min, vastasin vaihtoehdoista: 0,8 h
Vierailija kirjoitti:
Oliko siin lammastehtävässä sitten erilaisia kyssäreitä? Minulla kysyttiin yhdensuuntaisia matkoja.
Ehkäpä oli eri versioita. Minullakin kysyttiin nimenomaan Suomesta Ruotsiin matkoja.
Vierailija kirjoitti:
-> 1. Soutaja vie lampaan vastarannalle
<- 2. Soutaja tulee yksin takaisin
-> 3. Soutaja vie kaalin vastarannalla
<- 4. Soutaja nappaan lampaan takaisin, kaali jää yksin vastarannalle
-> 5. Soutaja vie suden, susi jää kaalin kanssa vastarannalle
<- 6. Soutaja tulee yksin takaisin
-> 7. Soutaja vie lampaan.
Eli 7 kertaa.
Juurikin näin! 👌🏼
Sekoilen, ei ollut salikysymys, vaan työpaikalle oli tyyppi menossa, ja paluumatkalla kävi kavereiden luona. On näköjään ollut vähän erilaisia kysymyksiä, ehkä numerotkin on olleet tehtävässä erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka päättelit kummasta suunnasta yhdensuuntaiset matkat laskettiin? Haettiinko kysymyksessä alinta vai ylintä määrää?
Eikö ne kaikki neljä ole ensin samalla rannalla. Siitä kun lähdetään liikkeelle on tietysti ensimmäinen yhdensuuntainen matka. Kysymys oli montako yhdensuuntaista matkaa tarvitaan että kaikki saadaan siirrettyä vastarannalle.
Entä se omenatehtävä? Oliko punainen vai ei voinut tietää?
Vierailija kirjoitti:
Sekoilen, ei ollut salikysymys, vaan työpaikalle oli tyyppi menossa, ja paluumatkalla kävi kavereiden luona. On näköjään ollut vähän erilaisia kysymyksiä, ehkä numerotkin on olleet tehtävässä erilaiset.
Mulla oli kotoa postiin x min postissa x min postista kauppaan x min kaupassa x min kaupasta kotiin x min montako tuntia meni. Taisin saaha 84min ja vastasin 1,4h.
Eiks se oo 4. Ensin vuohi sinne 1 sitten vesimeloni sinne 2 vuohi takasin veneessä kettu sinne 3 vuohi sinne 4.