Olen stalkannut ihastustani, kiitos Googlen sekään ei ole enää yksityistä
Esim. jos monta kertaa googlettaa hänen nimellään ja päätyy sivuille jossa on häneen liittyvää, google kertoo että joku on googlannut hänen nimellään monta kertaa. Tajusin tämän liian myöhään ja vahinko on varmasti jo tapahtunut.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Eli sun ongelma oli oikeastaan että olet käynyt useasti sivustolla jossa kukaan muu ei käy? Ja näin ollen on pääteltävissä että sinä stalkkaat.
Niin on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Goo7gle tilille lähes päivittäin tieto, että mun nimeä on etsitty Googlessa todella useasti.
Se tulee siis gmail:iin Ihan mailina. Antaa tietona myös hakijan etu- ja sukunimen ekat ja vikat kirjaimet, tyyliin S***a L***a.
Monen kaverin kanssa tätä kirottiin, ettei viitsi stalkkailla kun esim minun nimikirjaimet tunnistaa helposti.
Testattiin mun ystävän kanssa ja neljästä hausta lähtee tieto. Mutta huom, Google tilillä pitää olla tämä ominaisuus kytkettynä asetuksissa päälle eli ei tosta vaan lähde automaattisesti tieto kaikille.
Ainakin mulla tuo asetus oli oletuksena, ja se siis pitää kytkeä pois, jos ei halua että tieto hakukerroista menee stalkkauksen kohteelle. Minulle tuo selvisi, kun yksi tuttu kyseli että miksi googletan häntä niin usein 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Goo7gle tilille lähes päivittäin tieto, että mun nimeä on etsitty Googlessa todella useasti.
Se tulee siis gmail:iin Ihan mailina. Antaa tietona myös hakijan etu- ja sukunimen ekat ja vikat kirjaimet, tyyliin S***a L***a.
Monen kaverin kanssa tätä kirottiin, ettei viitsi stalkkailla kun esim minun nimikirjaimet tunnistaa helposti.
Testattiin mun ystävän kanssa ja neljästä hausta lähtee tieto. Mutta huom, Google tilillä pitää olla tämä ominaisuus kytkettynä asetuksissa päälle eli ei tosta vaan lähde automaattisesti tieto kaikille.Ainakin mulla tuo asetus oli oletuksena, ja se siis pitää kytkeä pois, jos ei halua että tieto hakukerroista menee stalkkauksen kohteelle. Minulle tuo selvisi, kun yksi tuttu kyseli että miksi googletan häntä niin usein 😶
Ihan kauheaa...oikeastiko?? Alan kohta jo uskoa. En kehtaa nähdä tätä ihmistä enää ollenkaan.
ap
Näin siinä käy, stalkkeriksi kun rupeaa niin stalkkeriksi on tuomittu :( Jos pääsisin ajassa taaksepäin, hillitsisin itseni.
ap
Google tarjoaa aiheeseen liittyviä hakuja, niin sieltä ainakin paljastuu ylimääräisiä asioita.
Ei mua hetkauta, jos joku mun nimeä googlaa. Ihan se ja sama. Ja ihan se ja sama sekin, jos mun nimi näkyy, kun olen googlannut muita ihmisiä. Olen utelias ja googlaan ihmisiä usein, miehiä ja naisia.
Onko tämä nyt provoa vai näkeekö oikeasti jostain? Mistä kohtaa asetuksista? Minä kuolen, jos tämä on oikeasti totta.
Asentakaa joku toinen selain Chromen lisäksi, esim. Firefox tai Opera ja googlailkaa sillä niiitä nuoruuden ihastuksianne :D
Yksi hämärä huomio Facebookista; olen joskus 10 vuotta sitten käynyt tyyliin kerran joidenkin sen aikaisten hyvän päivän tuttujen profiileissa, kuitenkaan lisäämättä kavereiksi. Yhteisiä kontakteja meillä on max 1 (ja Facebookissa on varmaan aivan heleeeevetisti populaa, joiden kanssa minulla olisi yksi tuttu).
Nyt face on aktiivisesti alkanut tyrkyttää minulle näitä menneisyyden haamuja kavereiksi???
Sekoitat nyt jotenkin Google Alertin ja trollaat.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä tyypillä on sivu yhdessä parin muun tyypin kanssa, jota käytännössä monikaan ei etsi (ei ainakaan sen tyypin nimellä) ja veikkaisin ettei kävijämäärä ole iso, niin eikö se herätä kummastusta, ja eikö se tieto mene jotenkin sinne sivuille, millä hakusanoilla sinne tullaan. Jos googlaan nimellä jaska jokunen 10x päivässä ja menen sinne sivustolle ihastelemaan niin eikö siitä joku tieto mene? Kaverit sitten ihmettelee miksi lyhyessä ajassa Jaskan nimellä on tultu tänne sivulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä tyypillä on sivu yhdessä parin muun tyypin kanssa, jota käytännössä monikaan ei etsi (ei ainakaan sen tyypin nimellä) ja veikkaisin ettei kävijämäärä ole iso, niin eikö se herätä kummastusta, ja eikö se tieto mene jotenkin sinne sivuille, millä hakusanoilla sinne tullaan. Jos googlaan nimellä jaska jokunen 10x päivässä ja menen sinne sivustolle ihastelemaan niin eikö siitä joku tieto mene? Kaverit sitten ihmettelee miksi lyhyessä ajassa Jaskan nimellä on tultu tänne sivulle.
ap
ja joo, en ole mennyt 10x päivässä mutta huomattavan usein ja stalkkerimaisesti silti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testattiin mun ystävän kanssa ja neljästä hausta lähtee tieto. Mutta huom, Google tilillä pitää olla tämä ominaisuus kytkettynä asetuksissa päälle eli ei tosta vaan lähde automaattisesti tieto kaikille.Ainakin mulla tuo asetus oli oletuksena, ja se siis pitää kytkeä pois, jos ei halua että tieto hakukerroista menee stalkkauksen kohteelle. Minulle tuo selvisi, kun yksi tuttu kyseli että miksi googletan häntä niin usein 😶
Ihan kauheaa...oikeastiko?? Alan kohta jo uskoa. En kehtaa nähdä tätä ihmistä enää ollenkaan.
ap[/
Siis oletteko itse jotenkin kirjautuneena Googleen silloin kun jotain etsitte? Miten hakukone tallentaa teidän nimenne? Tapahtuuko tämä omalla kännykällä, työkoneella vai miten?
Joopa joo ja mitäs väliä tuolla on. Se on sitten eri asia, mikä on hyväntahtoista ja mikä pahantahtoista stalkkaamista. Kannattaa käyttäytyä niin, ettei saa pahantahtoista stalkkeria peräänsä. Niistä ei kyllä pääse eroon jos siitä tulee elämäntehtävä.
Jos sinulla on google-mainos, varmaan näet jos joku kirjautunut käy utsimassa. Jos google toimisi niin että paljastaa kaikki henkilötiedot, tuskin sitä kukaan käyttäisi, vaihtoehtojakin on.