Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla kamalat kuukautiskivut ilman, että mitään vikaa on löytynyt?

Vierailija
12.04.2020 |

Lähes joka kuukausi kamalat kaksi ensimmäistä päivää, kun kuukautiset alkavat. Ei mitään pikku kihelmöintiä vaan todellakin kovat krampit, jolloin hengityskin salpaantuu ja näkökentässä sumenee. Mitään ei ole lääkärissä tai gynekologilla löytynyt.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotain vikaa pitäisi olla?`

Ihmisillä ei ole samanlaiset kropat joten tottakai menkkakivut vaikuttavat eri tavalla.

Omani oireilee ensimmäisten 2 päivän aikana samalla tavalla, kun synnytyksen krampit. Keho työskentelee saadakseen sen veren pois kropasta.

Vierailija
2/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Järkyttävät krampit joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen. Sain avun lopulta akupunktioata.

Vierailija
4/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin. Työterveydessä ollaan sitä mieltä, että pakko jotain löytyä, koska ei ole kuulemma normaalia niin kovat kivut, että joskus joutuu olee pois töistä.

Vierailija
5/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia naamaan niin krampit helpottaa. Vaikka syytä ei lääkäri löytäisikään, niin se ei ole syy jättää kipu hoitamatta. Muistakaa tämä kun lääkäriin menette. Kipu on sairaus itsessään, ja se pitää diagnosoida kunnolla ja hoitaa kunnolla, muussa tapauksessa valitusta potilasasiamiehelle. Edelleenkin nimittäin löytyy "ammattilaisia" joiden mielestä naiselle kuuluu helvetilliset kivut vain siksi koska tämä on sattunut naiseksi syntymään. Muistakaa nostaa haloo tästä, että edes tulevat sukupolvet säästyisivät täysin turhalta kivulta ja tuskalta!

Vierailija
6/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi e-pillerit.

Vierailija
7/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi oli minulla syynä näihin kipuihin. Jos kipuja on jo ennen kuukautisia, se on sitä. Endometrioosipesäkkeet voi olla niin pieniä ettei niitä huomata, mutta silti ihan jumalattoman kipeitä. Omani oli juuri tällainen että se todettiin vasta kun olin 47 ja toisessa munasarjassa oli endometriooma. Aikaisemmin ei ollut ikinä ultrassa mitään, ja kun sterilisaatio tehtiin tähystyksessä ei siinäkään nähty mitään vaan kaikki paikat oli siistit ja normaalit. Kuitenkin olen kärsinyt järkyttävistä kivuista 15-vuotiaasta asti. Ehkäispypillereillä ne pysyivät jotakuinkin kurissa. 

Mene gynelle ja sano että haluat tietää voiko se olla endometrioosia. Itse en koskaan epäillyt sitä edes, kuvittelin että se olisi jotain vielä pahempaa ja kukaan ei koskaan kysynyt että alkaako ne kivut jo ENNEN kuukautisia. Tosiasiassa mulla oli kaikki endometrioosin oireet.

Kohtu on nyt poistettu, oli yksi kiinnike peräsuoleen. Enää ei ole mitään kipuja, ensimmäisen kerran elämässäni.

Vierailija
8/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacodia naamaan niin krampit helpottaa. Vaikka syytä ei lääkäri löytäisikään, niin se ei ole syy jättää kipu hoitamatta. Muistakaa tämä kun lääkäriin menette. Kipu on sairaus itsessään, ja se pitää diagnosoida kunnolla ja hoitaa kunnolla, muussa tapauksessa valitusta potilasasiamiehelle. Edelleenkin nimittäin löytyy "ammattilaisia" joiden mielestä naiselle kuuluu helvetilliset kivut vain siksi koska tämä on sattunut naiseksi syntymään. Muistakaa nostaa haloo tästä, että edes tulevat sukupolvet säästyisivät täysin turhalta kivulta ja tuskalta!

Entä kun mikään särkylääke ei auta?

Vierailija
9/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskipuihin on olemassa lääke eli e-pillerit. Ei ole pakko kärsiä.

Vierailija
10/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla pientä vajausta kaliumista: itsellä on auttanut runsas banaanien syönti ja muutenkin elektrolyyttitasapainosta huolta pitäminen.

Vierailija
11/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman huolellista tähystystä ei endometrioosio voi sulkea pois. Vikaa siis voi olla, jos ei ole tähystetty.

Jos hormonaaliselle ehkäisylle ei ole estettä ryhdy syömään yhdistelmäehkäisypillereitä monta liuskaa putkeen.

Vierailija
12/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen synnytystä minulla oli myös aina ihan hirveät kuukautiskivut. Välillä niin kovat, että jos nousin sängystä, olin pyörtyä ja oksetti. Ei niitä ikinä tutkittu, lääkärille kun valitin, sain vaan kehotuksen syödä Buranaa tai miranaxia. Synnytyksen jälkeen kivut onneksi lieventyneet niin, että ovat kiusallisia mutta eivät estä normaalia elämää.

Vierailija
13/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut ihan kamalat kivut nuoresta pitäen.

Nyt esikoisen jälkeen vain pahentui, ja vuoto on kuin vesiputouksesta. 

(Oli runsasta jo aikaisemin, mutta nyt tosiaan on runsaat)

Kuppikin vuotaa yli, sekä siteet tunnin päästä läpi vuotaa, tamponeillakin se tunti/pari pysyy, vaikka pitäisi olla super vai mikä lie ><

Pitäisi se kait lääkäriin mennä, uudestaan vaikka viimeksi kaikki oli kunnossa. 

Tosin en tiedä onko sairastamallani kohtutulehduksella osuutta asiaan. 

Vierailija
14/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiskipuihin on olemassa lääke eli e-pillerit. Ei ole pakko kärsiä.

Eivät ne minulla auttaneet. Päinvastoin. Kokeilin kolmea eri merkkiä, koko ajan oli tiputusvuotoa tai muuta. Diane Nova aiheutti hirvittävän verenvuodon, kun olin niitä viikon syönyt. Vuosin kolme viikkoa niin, että paksuin yöside ei riittänyt edes tunniksi. Sen jälkeen en ole sekoittanut elimistöäni e-pillereillä.

Vierailija
15/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tosi kovat krampit, selkä, maha, lonkat ja polvet kipeänä ja maha kuralla aina menkkojen aikaan. Otin kuparikierukan ja kivut katosivat! Ei tarvitse edes särkylääkettä ottaa enää. En tosin suosittele kokeilemaan, kun yleensähän kuparikierukka lisää kipuja, harvoissa tapauksissa vähentää mutta mulla kävi näin, en voisi olla tyytyväisempi! Ja mitään vikaa ei minusta koskaan löytynyt, menkat vaan olivat kivuliaat eikä niille voinut mitään.

Vierailija
16/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotain vikaa pitäisi olla?`

Ihmisillä ei ole samanlaiset kropat joten tottakai menkkakivut vaikuttavat eri tavalla.

Omani oireilee ensimmäisten 2 päivän aikana samalla tavalla, kun synnytyksen krampit. Keho työskentelee saadakseen sen veren pois kropasta.

No harvoin ihan järkyttävät kivut ovat kuitankaan mitenkään normaaleja. Monelta löytyy sitten endometrioosi. Mielestäni on virheajattelua, että naisen elämä nyt vain on tätä. Tietenkin kaikki ovat yksilöllisiä ja joskus ei sitten mitään löysy, mutta en väittäisi normaaliksi.

Vierailija
17/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeillut pillereitä runsaisiin ja kivulaisiin kuukautisiin, useita merkkejä. Suositus ajan mukaisesti mikä on se 3kk. 

Migreenini pahenee ihan älyttömäksi, selkä kukkii ihonalaisia kipeitä finnejä. Naama ja hiukset kuin voilla voideltu :D 

Verenpaine pomppaa "kivoihin" lukemiin, siksi myös varmaan tuo päänsärky pahenee.

Olen myöskin hoikka ja kunnossa muuten ettei paino ongelmia. 

Ainoa mitä on kilpirauhasen ongelmat.

Vierailija
18/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosi kovat krampit, selkä, maha, lonkat ja polvet kipeänä ja maha kuralla aina menkkojen aikaan. Otin kuparikierukan ja kivut katosivat! Ei tarvitse edes särkylääkettä ottaa enää. En tosin suosittele kokeilemaan, kun yleensähän kuparikierukka lisää kipuja, harvoissa tapauksissa vähentää mutta mulla kävi näin, en voisi olla tyytyväisempi! Ja mitään vikaa ei minusta koskaan löytynyt, menkat vaan olivat kivuliaat eikä niille voinut mitään.

Itse tätä miettinyt, kun mikään muu ei näytä sopivan.

Ainakin oman äidin kohdalla kuukautiset loppui kokonaan. 

No en kyllä tiedä onko mitä eroa kupari ja hormonikierukalla ? 

Ja jotenkin minua ahdistaa se kun pitää jotain pysyvää sisuskaluihinsa tunkea. 

Vierailija
19/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hirvittävän kivun ja hirvittävän vuodon lisäksi aina vatsa sekaisin. Siis kaikki mahdollinen.

Ainoa lääke mikä auttoi, oli burana-panadol- yhdistelmä. Niitähän saa syödä yhtäaikaa. Ja lämpöhaude vatsalle.

Onneksi ikä lopulta pelasti piinalta.

Vierailija
20/48 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko endometrioosi suljettu pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä