IL: KAHVI VOI LOPPUA KAUPOISTA. VIISAS OSTAA VARASTOON NYT.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/75b05d30-c819-40fb-8bd1-4b74e67ffaf0
Jos haluaa juoda kahvia tänä vuonna, lienee viisainta ostaa vuoden tarve varastoon.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Millaista on se ruiskahvi, jota Myrskyluodon Maija-kirjassa juodaan?
Mahtoi olla rukiinjyviä ja sikuria paahdettuna ja jauhettuna.
Voin olla juomattakin. Pahin mitä tapahtuu on se, että hampaat valkaistuu itsestään. Säästääpä siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on se ruiskahvi, jota Myrskyluodon Maija-kirjassa juodaan?
🤔 Jaa, Muakin kiinnostaa. Tietääkö joku?
Juuri hain paketin, ei ole loppumassa moneen päivään.
Kävin jo ostamassa 20 pakettia ja viereisen Alepan tyhjäksi. Kiitos vinkistä.
En mitään vuoden varastoa aio ostaa, mutta ensi kauppareissulla saatan ostaa kaksi pakkausta yhden sijaan. Toivottavasti niitä vielä on jäljellä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei ollut kuin 3 pakettia kofeiinitonta jäljellä, jätin 2 pakettia muille.
Viisas ei nyt hae koronaa kahvin takia kaupoista.
En hamstraa mitään elintarvikkeita. Kyllä kaupoista löytyy ruokaa. Ei ehkä juuri niitä omia lempibrändejä mutta ihan tarpeeksi hyviä tuotteita on. Ostan sitä mitä löytyy. Pääsee vähemmällä stressillä ja hössötyksellä. Onneksi ole kaikkiruokainen enkä ronkeli ruuan suhteen.
Voitaisiin julistaa iltalehti koronalingoksi ja katkaista toimittajilta yhteys ulkomaailmaan
En edes juo kahvia. Silti raivostuttaa hamstraamiseen yllyttäminen, kun kaikki muut pyrkivät sitä hillitsemään. Kyllä tästä pitäisi tehdä rikosilmoitus vähintään hyvän journalistitavan rikkomuksena.
Ei vaan nyt pitää nimenomaan ostaa vähemmän, vain omaan todelliseen tarpeeseen.
Muuten se kahvi ihan oikeasti loppuu. Itseään totuttava ennuste, kuten joku jo sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin asiattomaksi, koska alkuperäinen lehtijuttukin on asiaton.
Ilonpilaaja tosikko
Niin hgaluat nähdä kun ihmiset tappelee kahvista samoin kun wc paperista?
Pystyn tarvittaessa vieroittamaan itseni kahvista, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Kahvia menee niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hamstratko. Jooko.
En minä ole hamstrannut, ostan yleensä kun saa neljä pakettia kympillä ja tällä hetkellä kaapissa on 15 pakettia kahvia. Asun yksin ja juon kahvia arkisin vain aamuisin, viikonloppuisin myös iltaisin. Joten aika kauan pitäisi riittää.
Ostokupongit takaisin! Voin myydä omat kahvikuponkini mustassa pörssissä kovaan hintaan, koska en käytä itse kahvia.
Kahvipula tänne kiitos!
Voisiko joku kertoa minkä iltis kirjoittaa syyksi loppumiselle? Oon nyt se tylsä, joka ei tahdo klikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en juo mitään kusta-katriinaa tai rapamokkaa muutenkaan vaan jauhan itse pienpaahtimojen pavuista. Enpä jaksa uskoa että ne mihinkään loppuvat kun ovat muutenkin verkkokauppatuotteita.
Eli kun kahvintuottajamaat lopettaa viennin, tai satoa ei saa kerättyä, pienpaahtimot saa raaka-aineensa.. mistä tarkalleen?
Miksi lopettaisivat?
Höppönä. Sillä tehdään vaihtokauppaa syksyllä