Mitä teiltä on peruuntunut tämän pandemian vuoksi?
Kaikki uintireissuista maailmanympärysmatkoihin.
Kommentit (40)
Ei mitään. Olen käsiä pesevä eläkeläinen.
Kirjasto, uimahalli, erilaisten ihmisten tapaaminen. Nämä nyt ensin tuli mieleen.
Kaikki nämä olivat viikottaisia.
Jotkut päivittäisiä. Olen sosiaalinen ja rakastan lukemista. Kaipaan ihmiskontakteja ja kirjaston kirjoja.
Täällä on hyvä uimahalli jossa erilaisia aktiviteetteja. Rakastan uimista, vesijumppaa, lämmintä allasta ja poreallasta. Ne ovat hyväksi ja tärkeää minulle niin terveydellisesti kuin mielellekin.
En shoppaile tai matkustele paljonkaan.
Lomamatka Espanjaan, työmatkat Eurooppaan, Finnairin kultakortti, ryyppyreissut poikien kanssa.
Pari mökkireissua, ohjatut harrastukset.
Työmatka sekä USA:han että Brasiliaan. Kesän keikka Sun Rise Avenuen konserttiin Saksaan, Juhannusreissu Ahvenanmaalle. Lisäksi muutama ravintolaillallinen jonne olisin vaimon kanssa mennyt.
Unelmatyöni. En ehtinyt edes aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutto miehen luo Irlantiin. Olen varautunut henkisesti siihen että emme tule näkemään _pitkään_ aikaan.
Sama. Piti muuttaa miehen luo ulkomaille. Ahdistava tunne, kun ei tiedä milloin näkee seuraavan kerran. Tuntuu itsekkäältä toivoa, että rajat avattaisiin mahdollisimman pian. Toisaalta ärsyttää, että mediassa puhutaan vain lomareissujen peruuntumisesta. Joillain on peruuntunut matka perheenjäsenen luo tai juurikin yhteenmuutto kumppanin kanssa. Ärsyttää myös, että koronasta hehkutetaan että nyt parisuhteet kukoistaa kun on aikaa kumppanille. Oletetaan, että kaikki parit asuvat yhdessä tai vähintään samassa maakunnassa. Korona erottaa ihmisiä toisistaan.
Kaikki. Kuukauden nyt olen istunut yksin kotona. Työt, lomat, tapaamiset, urheilut, matkat, hauskuus.
Kyllä tämän kestää, mutta nuo nyt ainakin ovat peruuntuneet.
Konsertti, teatteri, kesälomareissu Kroatiaan. Harrastuksista katkolla ovat kuntosali, ryhmäliikunta ja pianotunnit.
- kolme ulkomaanmatkaa (vasta yksi niistä konkreettisesti mutta kaksi muuta tulee peruuntumaan)
- yksi teatterireissu
- neljä sulkapallovuoroa
- epämääräinen määrä uimahallikäyntejä
- 1-3 live-musiikkikeikkaa
- epämääräinen määrä ravintolassa syömisiä
- yksi työmatka
- monta kirjastokäyntiä
Nuo nyt ainakin helposti tulevat mieleen.
Venäläisen naisystäväni piti muuttaa luokseni Suomeen, mutta nyt asia lykkääntyi koronan vuoksi.
Harrastukset ja omaishoitajan vapaat. Teen nyt etätöitä kotona ja kehitysvammainen lapseni myös kotona 24/7. Aika rankkaa...
Minulla myös sama ikävä tilanne kuin muutamalla muullakin, mies ja minä olemme eri maissa. Yhteenmuutto on ajankohtainen tosin vasta alkusyksystä, saa nähdä mikä tilanne on silloin.
Olemme olleet etäsuhteessa jo kolme vuotta joten käytännössä olemme tottuneet tähän. Nyt kuitenkin kävi vähän inhottavasti kun emme ole nähneet kolmeen kuukauteen ja tarkoituksena oli viettää touko-heinäkuu kokonaan yhdessä.
Tämä tuntuu niin epätodelliselta että en osaa oikein edes suhtautua siihen. Olo on aika lannistunut.
Paljon pieniä juttuja on peruuntunut, mutta itselleni ja miehelle isoin juttu on tietenkin meidän esikoisen lähestyvä syntymä. Se ei tosin voi peruuntua 😄
Mutta luonnollisesti kaikki synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan liittyvät asiat pelottavat enemmän kuin tavallisessa arjessa.
Ulkomaanmatka, kauan odotettu keikka, lasten kaikki urheilupelit ja turnaukset, lapsen leirikoulu.
- viikonloppureissu hotelliyön kanssa ja samalla sukulaisen synttärit
- Lissabonin ja Sintran reissu (yksivuotishäämatka ja samalla myös tosi myöhäinen häämatka)
- sisareni ja hänen lastensa näkeminen (olivat tulossa käymään Suomeen Kanadasta)
- kampaajalla ja hierojalla käynnit sekä hammaslääkäri
- työtä ja kotioloja lukuunottamatta koko muu elämä oikeastaan
- Koulunkäynti katkolla ties mihin asti.
- Kesätöistä tuskin kuulee tänä kesänä mitään.
- Keikkoja peruttu ja tuskin Lumousfestariakaan järjestetään Tampereella (eikä Rammsteinkaan mitä luultavimmin esiinny heinäkuussa Tallinnassa.
- Kyproksen matka peruttu.
-
Kolme lomareissua. Yksi nyt keväällä (peruin jo huoneiston ja odotan lentojen perumista) ja kaksi reissua suunnittelin loppuvuoteen, mutta en aio tehdä mitään varauksia vaan tänä vuonna ei matkusteta yhtikästä mihinkään.