Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen budjetin pääsiäismenu.

Vierailija
12.04.2020 |

2 työttömälle henkilölle. Budjetti 20e. Olisin hirmu kiitollinen jos joku auttaisi. Meillä on lähistöllä ainoastaan kalliit kaupat eikä Lidliin ole mahdollisuutta kävellä. Olemme täysin terveitä ihmisiä ja pidetään huoli budjetista. Koska olemme nuoria niin nyt sattui niinkin hassu tilanne että me molemmat jäätiin työttömäksi.

Nyt sitten laskin että pääsiäisbudjetiksi on tasan 20e. Mitä suosittelette? Nälkää kyllä on.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein broilerin reisikoipia juurespedillä ja hyvää oli, ja on, ja sitä on vielä jäljellä, yksin kun syön.

Siitä en sitten tiedä kuinka sopii pääsiäiseen kun en pääsiäistä ole koskaan viettänyt.

Vierailija
2/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta. Ajattelin pakaste pinaatista tehdä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä samaa mitä muulloinkin söisitte.

Me ollaan keskituloisia ja menu oli eilen: pakastepizzaa, Pirkka jäätelötuutteja (monipakkaus niin riitti kaikille), Kinder munia. No toki päivän aikana muutakin syötiin, siis leipää ym mutta ei ollu mitään hienoa gurmeepöytää paisteineen ja viineineen.

Vierailija
4/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me halutaan kunnon ruokaa, einekset ovat kalliita eivätkä tyydytä.

Ajattelin tehdä ehkä pinattipiirakka, kananmunilla. Se on todella edullista mutta ku ei riitä. 2 päiväksi pitäisi keksiä ruokia.

Vierailija
5/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä munia, täytetty (esim juustoraaste) lihamureke perunoiden ja uunijuuresten kanssa, jälkkäriksi suklaamunia/ mämmiä/ pashaa (valmiina annospurkissa) maun mukaan.

Vierailija
6/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitettyjä munia, täytetty (esim juustoraaste) lihamureke perunoiden ja uunijuuresten kanssa, jälkkäriksi suklaamunia/ mämmiä/ pashaa (valmiina annospurkissa) maun mukaan.

Kun teet vähän isomman murekkeen, siitä riittää kahdeksi päiväksi.

Vierailija
7/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat kuuluvat pääsiäiseen ja ovat halpoja.

Tee ihan ohuita munakkaita, jäähdytä ja täytä esimerkiksi tuorejuusto-tonnikalatahnalla. Tai tuorejuusto-juustoraastetahnalla. Kääri rullalle ja laita jääkaappiin muutamaksi tunniksi. Leikkaa sitten viipaleiksi ja tarjoa sellaisenaan tai esimerkiksi salaattipedillä.

Toinen alkupalavaihtoehto on täytetyt kananmunat.

Pääruuaksi jotain broilerista. Marinoi se valkosipulissa ja sitruunamehussa. Lisukkeeksi pilahviriisi.

Jälkiruokana voisi olla lasiin koottuna keksimurua, kermavaahtoa ja esimerkiksi puolukoita. Lisänä voi olla kinuskia mutta toimii ilmankin.

Vierailija
8/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty makaronilaatikko: sarvimakaronit n.1 e / pussi, jauheliha n.3-4 e/ 700 gr paketti, kananmunat alle 1 e/ 6 kpl rasia, lihaliemestä tai munamaidosta liemi mukaan. Yhteensä n. 5-6 e ja riittää teille kahdeksi päiväksi. Lisäksi esim.porkkanaraastetta, porkkanapussi n.2 e.

Vierailija
9/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli:

naudan sisäpaisti

Valkosipulikermaperunat

Kastike

Tankoparsaa

Paisti 10e (1kg)

Perunat 0.70e

Valkosipuli 0.80e

Kermat 4.40e

Parsanippu 2.30e

Yhteensä: 18.20e

Ja tuosta syödään helposti 2 päivää.

Vierailija
10/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit herännyt pääsiäisen tuloon aikaisemmin, olisi ruokia voinut suunnitella järkevästi. Eli ei joka päivän ruokalajia erikseen, vaan useamman päivän kokonaisuus.

Lohta on ollut ainakin K-kaupoissa nyt hyvissä tarjouksissa (7-8€/kg). Tästä olisin valmistanut:

- osa lohesta suolaan, ja olisin nauttinut graavilohta kananmunien kanssa alkupalaksi pääsiäispäivällisellä

- loppulohen olisin käyttänyt seuraavien päivien ruokiin, eli joko lohikeitto (perunat ja porkkanat ei paljoa maksa) tai sitten lohilaatikko (edelleen perunat edullisia). 

Pääsiäispäivällisen pääruuaksi vaikka lihamureke, jonka sisällä on fetajuustoa. Kun tekee ison, tästä syö parikin päivää. Lihamurekkeen kanssa uuniperunat, tulevat samalla uunissa.

Ja jos nyt kustannuksia lasketaan, niin karkeasti lohi 12 € + perunat ja porkkanat 2 € + kananmunat 1 € + jauheliha 6 € + feta 2 €. Nämä yhteensä 23 € ja ruokia ainakin kolmeksi päiväksi.

Vierailija
11/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, vinkeistä. Ehkä saan itseni tästä ylös ja kauppaan.

Olen ollut koko aamun hyvin masentunut kun heräsin, aloin miettii ruokia ja kävin kattoo tiliäni, se summa pitää riittää vielä 3 viikoksi.

Meni halut tehdä yhtään mitään. Saitte minua nyt piristymään.Riittäköhän mulla nyt rohkeutta mennä kauppaan.?

Vierailija
12/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, vinkeistä. Ehkä saan itseni tästä ylös ja kauppaan.

Olen ollut koko aamun hyvin masentunut kun heräsin, aloin miettii ruokia ja kävin kattoo tiliäni, se summa pitää riittää vielä 3 viikoksi.

Meni halut tehdä yhtään mitään. Saitte minua nyt piristymään.Riittäköhän mulla nyt rohkeutta mennä kauppaan.?

Hei te pärjäätte kyllä! Jos pystyt ajattelemaan paljonko rahaa voit käyttää pääsiäisen ruokaan, olet jo pidemmällä kuin moni muu. Tsemppiä! Nyt jos oot työttömänä, sulla on mahdollisuus esim leipoa leipäsi itse. Kivaa tekemistä ja huomattavasti halvempaa kuin kaupasta ostettu.

Vierailija
13/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 20euroa pitää riittää vielä 3 viikoksi, niin itsetehtyä kaalikeittoa, hernekeittoa, pinaattikeittoa, keitettyjä perunoita+tarjous lohta. Itse tehdyt sämpylät.

Vierailija
14/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 20euroa pitää riittää vielä 3 viikoksi, niin itsetehtyä kaalikeittoa, hernekeittoa, pinaattikeittoa, keitettyjä perunoita+tarjous lohta. Itse tehdyt sämpylät.

Mä ymmärsin kyllä kysymyksen niin että 20€ pääsiäisen ruokaan

Vierailija
15/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin että jos on vaan 20 euroa 3viikoksi, niin haet pajunkissoja pääsiäistunnelmaa tuomaan, muutoin normiruokaa. Ehkä joku rahka jälkkäriksi ja appelsiinisiivuja. Säästäkää rahaa 3 viikoksi eteenpäinkin.

Soijamakaroonilaatikko tulee tosi edulliseksi. Jauheliha vaan korvataan tumma soijarouheella. Yhdestä soijarouhepussillisesta tekee tosi monta ateriaa.

Vierailija
16/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin kyllä kysymyksen niin että 20€ pääsiäisen ruokaan

Kommentissa 11 kirjoitettiin näin:

> Olen ollut koko aamun hyvin masentunut kun heräsin, aloin miettii ruokia ja kävin kattoo tiliäni, se summa pitää riittää vielä 3 viikoksi.

Vierailija
17/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun teet vähän isomman murekkeen, siitä riittää kahdeksi päiväksi.

800 g:sta jauhelihaa saa murekkeen viidelle hengelle kahdelle aterialle. 400 g:sta pitäisi kyllä saada kahdelle hengelle kaksi ateriaa ja enemmänkin. Ja tuon pienemmissä määrissä jauhelihaa ei saakaan ellei tiskistä osta.

Vierailija
18/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 20e käytössänne pääsiäiseen vai seuraaviin 3 viikkoon? Ap?

Vierailija
19/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloituksessa sanotaan näin:

Pienen budjetin pääsiäismenu.

2 työttömälle henkilölle. Budjetti 20e

Vierailija
20/35 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäpä jos ostaisit broilerin ja tekisit sille lisukkeeksi joko uunijuureksia tai ratatouillen. Broikun saa kuudella eurolla, lisuke maksaa yhdellä munakoisolla, kesäkurpitsalla ja kuorittujen tomaattien (säilyke) kanssa noin viitosen. Lisäksi tarvitset ratatouilleen sipulia ja timjamia, pippuria ja laakerinlehden.

Toiseksi ateriaksi vaikkapa pinaatista lasagne. Jos siis sitä pinaattia haluat käyttää. Tämän hinnaksi ei tule kovin paljon yli viitosta. Ja tuosta ratatouillesta riittää tähän vähän lisukkeeksi.

https://www.valio.fi/reseptit/pinaattilasagne/

Broikun rääppeet muuten kannattaa irrottaa hyvin ja panna talteen, siitä saa kana-nuudelikeittoon lihat. Ota myös liemi talteen uunivuoasta! Lisukkeeksi pari porkkanaa, pala purjoa ja nuudelia, maksaa 3-4 euroa ja siinä sinulla on siis lounaskeittoakin. Jos purjo on tuoreena liian kallista, osta keittojuuressuikaleita pussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi