Mistä johtuu vuosien kestänyt ärtymys? Diagnooseja kiitos!
Lääkäri on diagnosoinut masennuksen jo niin monta kertaa vuosien varrella, lääkkeet ja juttuapua. Kuitenkin tuntuu, että miten se sairaus ei hellitä koskaan vaan vihastuttaa aina vaan oli lääkkeet ja juttuapua tai ei. Ärsyttävä olo tuntuu eniten mahassa, ja usein olen ärtyisimmillään nälkäisenä, mutta myöskin ärtyisyys tuntuu koko kropassa heti ruokailun jälkeen! Aamupalalla olen aina yksin, koska en kestä silloin muitten seuraa tiuskimatta ja huutamatta. Tätä kestää tunnin-kaksi syömisestä. Todella omituinen ja elämää haittaava vaiva! Ja kun nyt kirjotan tätä, huomaan, että vaivanhan täytyy jotenkin liittyä ruokavalioon/elimistön toimintaan? Ja pääkoppaa on vuosikaudet syynätty tuloksetta.
Antakaa viisaat palstalaiset neuvoja, tästä kärsivät mies, lapset ja ennen kaikkea minä ite. N30
Kommentit (23)
Älä juo kahvia. Älä käytä lisättyä sokeria.
Juo kamomillateetä.
Kilpirauhasarvoja olen mittauttanut joskus kun niitä epäilin, arvot normaalit. Tähän hätään en löytänyt lukemia.. Pms oireet sopisi myös kuvaan, yritin lääkärille niistä puhua kun masennus diagnoosi taas tuli ilman muita tutkimuksia, lääkäri hymyillen puisteli päätä että ei voi olla. Näköjään kun kerran olet masennus diagnoosin saanut, kaikki kuitataan sen jälkeen uusiutuneena masennuksena. Ap
Talven jäljiltä myös D-vitamiinin puutos, testaisin sen ferritiinin ja kilpirauhasen ohella. Ja hormonien. Väsymys yleensä tuntuu aamulla, olet sumussa ja siksi kiukkuinen ennen kuin saat verensokerilla ja kofeiinilla oloasi kohennettua hetkeksi. Ja mulla oli lisäksi PCO, joka sotki hormonit. Kuin ainainen PMS.