Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei voi vastata viesteihin?

Vierailija
11.04.2020 |

Ne luetaan kyllä mutta niihin vastataan monen tunnin viiveellä tai unohdetaan kokonaan. Aika weird kun pitäisi taas kirjoittaa jotain uutta ja siinä näkyy se edellinen johon ei ole vastattu mitään. Eikä viitsi hoputtaa. Vai voiko kirjoittaa: Haloo!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viesteihin vastaamisella ole mitään kiirettä. Jos joku lähettää viestin, se tarkoittaa että asia ei ole mitenkään kiireellinen ja viestin voi lukea sitten kun sattuu sen huomaamaan. Jos asia on kiireellinen, niin silloin soitetaan - tietenkin!

Edes oma mieheni ei vastaa viesteihini välttämättä samana päivänä enkä ota siitä mitään kierroksia. Jos kyllästyn vastauksen odotteluun ja/tai haluan asian selvitettyä, soitan puhelimella. Ei hän siihenkään aina vastaa, koska ei välttämättä kanniskele puhelinta jatkuvasti mukanaan, mutta ainakin soittamalla on paremmat mahdollisuudet saada mies kiinni.

Itselläni on puhelimessa asetukset niin, että vain puheluista kuuluu ääni. Jos minulle tulee tekstiviesti tai viesti jonkun muun sovelluksen kautta, niin puhelin ei inahdakaan. En halua kuunnella mitään turhaa piipitystä. Viestit katson sitten kun jaksan.

Vierailija
22/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen viestit heti, vastaan tai reagoin muuten tärkeisiin ja kiireellisiin. Turhanpäiväisiin sitten illalla tai seuravaana päivänä kaikkiin kerralla, niin ei tarvitse olla koko päivää puhelimessa kiinni. 

Sama juttu. Viestejä tulee niin paljon, ettei voi ruveta vastailemaan kaikkiin heti vaan ainoastaan kiireellisiin viesteihin. 

Ei viestit ole koskaan kiireellisiä, puhelut on kiireellisiä asioita varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yksinkertaisesti jaksa. Olen tarkka, että kirjoitan kieliopillisesti hyvin ja haluan keskittyä rauhassa vastaamiseen. Se viel älyttömästi energiaa. Viestin sisällöstä riippuen vastaaminen voi viedä jopa lähelle puoltatuntia. Kaiken kukkuraksi näppäimistö puhelimessani on niin veemäinen, että niihin kirjaimiin on vaikea osua ja kun kun 15 minuutin kirjottamisen jälkeen olen saanut viestin lähetysvalmiiksi, toinen 15 minuuttia menee kirjoitusvirheiden korjaamiseen. Puhh..

Vierailija
24/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt ymmärtää että ne teidän kivat/tärkeät viestit ei ole välttämättä kivoja ja tärkeitä sille toiselle, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta vastata. Joo ei se kivalta tunnu ja asia erikseen kannattaako tuollaisten ihmisten kanssa olla sitten edes tekemisissä, mutta kun kyllä niille oikeasti tärkeille ihmisille löytyy aikaa vastata. 

Ja voin kertoa että se ei todellakaan ole mikään kosto että "noh nytpä sitten en viitsi edes laittaa viestiä hänelle!!" kun puhutaan näistä hitaista vastaajista, se on heille ainoastaan plussaa jos jätätte turhat höpinät laittamatta.

Alapeukkuja vain tulemaan!

Vierailija
25/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tekosyy toi, että kuuluu moneen eri ryhmään Whatsapissa ja siksi ei vastaile mihinkään viesteihin. Kahdenkeskinen viesti ystävältä on vähän eri asia kuin joku ryhmä Whatsapissa johon joku spämmää koko ajan jotain.

Mä kyllä oletan, että mulle vastataan jotain, vaikka OK, tai palataan asiaan. Jos mitään ei iltaan mennessä kuulu mutta selvästi on paikalla oltu, niin sitten voi poistaa koko tyypin yhteystiedoista ja enää ei tarvitse olla tekemisissä. On munkin ajalla arvo, enkä kysele turhanpäiten asioita. Jos kysyn, on syytä vastata.

Vierailija
26/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pääsiäinen, haloo. Anna ihmisten olla.

Vierailija
27/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yksinkertaisesti jaksa. Olen tarkka, että kirjoitan kieliopillisesti hyvin ja haluan keskittyä rauhassa vastaamiseen. Se viel älyttömästi energiaa. Viestin sisällöstä riippuen vastaaminen voi viedä jopa lähelle puoltatuntia. Kaiken kukkuraksi näppäimistö puhelimessani on niin veemäinen, että niihin kirjaimiin on vaikea osua ja kun kun 15 minuutin kirjottamisen jälkeen olen saanut viestin lähetysvalmiiksi, toinen 15 minuuttia menee kirjoitusvirheiden korjaamiseen. Puhh..

Tässä viestissäsi et kuitenkaan ollut tarkka hyvästä kieliopista.

Vierailija
28/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään pääsiäisveistin yhdeltä puolituntemattomalta mieheltä, johon en vastannut.

Vierailija
29/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt ymmärtää että ne teidän kivat/tärkeät viestit ei ole välttämättä kivoja ja tärkeitä sille toiselle, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta vastata. Joo ei se kivalta tunnu ja asia erikseen kannattaako tuollaisten ihmisten kanssa olla sitten edes tekemisissä, mutta kun kyllä niille oikeasti tärkeille ihmisille löytyy aikaa vastata. 

Ja voin kertoa että se ei todellakaan ole mikään kosto että "noh nytpä sitten en viitsi edes laittaa viestiä hänelle!!" kun puhutaan näistä hitaista vastaajista, se on heille ainoastaan plussaa jos jätätte turhat höpinät laittamatta.

Alapeukkuja vain tulemaan!

Sehän se ongelma onkin kun edes ne ystävät ei ehdi vastaamaan, kun pitää päivittää instastorya ym tärkeetä. Eikä se mikään kosto ole että enpä laita jatkossakaan viestejä, vaan ihan itselleni teen siinä palveluksen kun ei tarvitse odotella että vastaako se Tiina kun pyydän vaikka leffaan. Harmittaa vaan kun vaikuttaahan tuo ihmissuhteisiin sitten. Ja kyllä mullekin viestittely on sillä lailla työlästä että aina ei jaksaisi, mutta olen ottanut sen asenteen että kyllä ystävien viesteihin pitää jaksaa vastata. Harmi ettei kaikki ajattele noin.

Vierailija
30/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole aikomusta vastata viestiin, niin ne voi kyllä vilkaista siitä lukitusnäytöltä ilman että merkkautuvat luetuiksi ja viestin lähettäjällä ei ala pannu keittämään. Jos on aikaa mennä sinne viestisovellukseen lukemaan viesti, niin on kyllä aikaa vastatakin jotain, edes että "vastailen vähä myöhemmin".

Ainoastaan täysretardeilla näkyy mitään viestejä lukitusnäytöllä.

Ja ainoastaan täysretardit tarvitsevat joitakin "vastaan myöhemmin" spämmiä. Vastaan kun ehdin, jos asia vaatii vastausta. Jos en vastaa ja asia on kysyjälle tärkeä, niin kysyy uudella viestillä tai soittaa.

Onneksi tuttavissani ei ole kaltaisiasi peeloja.

Vierailija
31/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ainoa vastaamaton viesti odottaa vuosien takaiselta exältä joka yllättäen alkoi vonkaamaan takaisin. En vastaa.

Vierailija
32/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tekosyy toi, että kuuluu moneen eri ryhmään Whatsapissa ja siksi ei vastaile mihinkään viesteihin. Kahdenkeskinen viesti ystävältä on vähän eri asia kuin joku ryhmä Whatsapissa johon joku spämmää koko ajan jotain.

Mä kyllä oletan, että mulle vastataan jotain, vaikka OK, tai palataan asiaan. Jos mitään ei iltaan mennessä kuulu mutta selvästi on paikalla oltu, niin sitten voi poistaa koko tyypin yhteystiedoista ja enää ei tarvitse olla tekemisissä. On munkin ajalla arvo, enkä kysele turhanpäiten asioita. Jos kysyn, on syytä vastata.

Onpa tämä ja muutama muu kommentti tosi aggressiivisia. Onko teillä kaikki ihan ok?

Ihmisillä nyt on vaan muitakin velvoitteita kun vastata viesteihin. Jotain voi vaikka olla sattunut. Nyt katse muuallekin kun omaan napaan.

Vierailija
33/33 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomighostaus. Totu siihen. Olet vaikea, jos kysyt jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi