Kamalin asuinalue missä olet asunut?
Minulla Vesala hki. Ankea ja kurja alemman keskiluokan lähiö
Kommentit (264)
Kivistönmäki, eräs tietty katu, Lahti.
Nykyään suurin osa ulkomaalaisia, viime vuosina suomalaiset ja jopa venäläiset ovat paenneet kun kaikenkarvaiset perheet vaan lisääntyy...
Mitkään säännöt ja normaalit käyttäytymistavat ei heitä koske. Ei mene mikään jakeluun vaikka säännöt ja ohjeet on taloyhtiön puolesta käännetty ja levitetty ympäriinsä.
Osaa täällä kyllä suomalaisetkin möykätä, kiduttaa lapsia ja rikkoa paikkoja.
Poliisit ja ambulanssit käy näissä taloissa viikottain.
Meidän talossa pahimmat häiriköt, tuholaiset ja varkaat, joten pari vuotta sitten juuri meidän taloon tuli valvontakamerat. Vaikka taloyhtiöön kuuluu pari muutakin taloa.
Eipä kovinkaan kauan mennyt että valvontakameravideo oli todisteena oikeudessa tappojutussa.
Sievi kokonaisuudessaan ei vain yksi asuinalue.
Helsingissä Itä-Pasila opiskeluaikana. Muualla kuin Hki Kokkola ja Pori. Ei ikinä enää.
Voisko näihin saada jotain perustelujakin?
Menee muuten samanlaiseksi ketjuksi kuin se ”kamalin pikkukylä mitä tiedät” tai vastaava.
Ei mitään järkeä vaan listata paikkakuntien nimiä.
Hyvinkään keskusta. Ankea ja näköalaton, ei mitään vesialuetta lähelläkään. Ihmiset tympeitä ja tylyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Simonkylä, kaupungin slummitalot Alepaa vastapäätä.
Aivan laiton meininki aamusta iltaan, niissä taloissa ei tainnut kukaan käydä oikeissa töissä.
Aikuiset ihan kujalla, lapsista useampi oireili ulospäin kotiolojaan mm. väkivaltaisella käytöksellä.
Iltaisin m.amumiehet kerääntyivät parkkikselle ja pihalle huudattamaan autojensa moottoreita/radioita.
Aamusta yöhön raikasi kovaääninen piripolkka.
Tämä siis 2000-luvun alku, en tiedä onko alue siistiytynyt. Ulkoapäin ihan ok nykyään, asukkaista en tiedä.
Hyi.. missä Helsingissä saisi oikeasti rauhalliselta alueelta ja rauhallisesta taloyhtiöstä asunnon? Ihan järkyttäviä asuntoja suurin osa.
Hyi itsellesi.. oletko koskaan käynyt, saati sitten asunut Helsingissä? Miksi luulet että kaikki haluaisivat asua maalla omakotitalossa?
Pupuhuhta Jyväskylä. Asuinalue johon kukaan ei halua, vaan sinne joudutaan
Vierailija kirjoitti:
Lasnamäki Tallinnassa joskus 1990-2000-luvun vaihteessa. Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen alue oli luhistumaisillaan ja kaikkialla näkyvä kurjuus, nälkä ja rääsyläiset eivät ikinä unohdu.
Miten oikein päädyit sinne asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Petonen Kuopiossa, (epämääräinen seutu), Korso Vantaalla (varsinkin keskusta ja asema-alue) ja Haapavesi kokonaisuudessaan (tuppukylähän se)
Itse asun Korsossa ja ihan perus alue. En voi sanoa mitään huonoa. Junalla olen kulkenut paljon ja illalla on liikuttu usein, ei mitään sen pahempaa. Saattaa olla asemalla S marketin lähellä joskus juoppoja mutta ei ne ikinä ole mua häirinnyt.
Ikaalinen ja Parkano.
Kummassakin vähä-älyisten maajussien vielä tyhmempiä poikalapsia.
Vierailija kirjoitti:
Voisko näihin saada jotain perustelujakin?
Menee muuten samanlaiseksi ketjuksi kuin se ”kamalin pikkukylä mitä tiedät” tai vastaava.
Ei mitään järkeä vaan listata paikkakuntien nimiä.
Jospa ne perustelut on sellasia mitä ei saa sanoa... ketju poistettaisiin.
Käpylä Helsingissä. Todella idyllisen näkönen paikka, mutta asukkaat keskiluokkaan kuuluvia pikkumaisia ihmisiä, jotka tykkää kytätä naapureittensa tekemisiä. Suurin osa asukkaitten ongelmista on itse luotuja.
Vierailija kirjoitti:
Koskela Helsingissä. Vuokratalo ja koko pihapiiri oli täynnä vanhoja juoppoja ja narkkareita... kun aamulla lähdin töihin, juopot olivat jo rapun edessä ryyppäämässä ja huorittelemassa. Meidän rapussa kävi poliisit tosi usein, vähintään kerran viikossa. Rapussa haisi aina kannabis ja oksennus ja oli likaista. Monesti hissiin änki narkkarit väkisin koirineen samaan aikaan kun itse menin: kerran yhden koira puri minua polveen ja mies uhkasi tappaa minut jos kerron siitä jollekin. Näytti vielä linkkaria. Muutimme vihdoin pois kun asuntooni yritettiin murtautua keskellä päivää ollessani lapsen kanssa kotona. Aivan karsea paikka.
:O Huh huh! Olen vielä miettinyt Koskelaan muuttoa koska vaikuttaa idylliseltä pientaloalueelta mutta tämän luettuani harkitsen kyllä uudelleen, hyi. Miten noinkin kalliilla alueella voi olla tuollainen meininki?
Kortepohja Jyväskylässä. Sieltä sain ylioppilaskylästä ensimmäisen opiskelija-asuntoni, johon muutin suoraan lukiosta 2012. Ja voi jestas, millainen oli se kämppäkin. :D Koppi, jossa yksi ainoa ikkuna ja "keittiö" oli sellanen parin neliömetrin kaappi, jossa oli kaksilevyinen hella ja miniuuni, jotka eivät toimineet yhtä aikaa! Eli jos halusi sekä uunissa paistaa että keittää niin vuorotellen piti. Kaikenlaisia ötököitäkin se talon asunnoista löytyi aina säännöllisesti jauhopusseista yms ja viemärit haisi aina kun oli käynyt viikonlopun jossain.
Alue itsessään siinä ympärillä oli aika ränsistynyttä, vanhanaikaiset rakennukset ja ulkona näkyi koko ajan juoppoja ja mormoneja. Jäin miettimään, olikohan siellä mormonikirkko jossain lähellä, kun ne tulivat käännyttämään vähän väliä ovellekin ja postiluukusta tuli jatkuvasti esitettä, niitä mormonien mainoksia ja kutsuja tutustumistilaisuuksiin. Ei edes Jehovan todistajat ole noin ahkerasti käyneet ovellani missään. Ei auttanut edes sekään, kun sanoin että kuulun kyllä jo kirkkoon enkä aio vaihtaa tuosta luterilaisesta seurakunnasta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kortepohja Jyväskylässä. Sieltä sain ylioppilaskylästä ensimmäisen opiskelija-asuntoni, johon muutin suoraan lukiosta 2012. Ja voi jestas, millainen oli se kämppäkin. :D Koppi, jossa yksi ainoa ikkuna ja "keittiö" oli sellanen parin neliömetrin kaappi, jossa oli kaksilevyinen hella ja miniuuni, jotka eivät toimineet yhtä aikaa! Eli jos halusi sekä uunissa paistaa että keittää niin vuorotellen piti. Kaikenlaisia ötököitäkin se talon asunnoista löytyi aina säännöllisesti jauhopusseista yms ja viemärit haisi aina kun oli käynyt viikonlopun jossain.
Alue itsessään siinä ympärillä oli aika ränsistynyttä, vanhanaikaiset rakennukset ja ulkona näkyi koko ajan juoppoja ja mormoneja. Jäin miettimään, olikohan siellä mormonikirkko jossain lähellä, kun ne tulivat käännyttämään vähän väliä ovellekin ja postiluukusta tuli jatkuvasti esitettä, niitä mormonien mainoksia ja kutsuja tutustumistilaisuuksiin. Ei edes Jehovan todistajat ole noin ahkerasti käyneet ovellani missään. Ei auttanut edes sekään, kun sanoin että kuulun kyllä jo kirkkoon enkä aio vaihtaa tuosta luterilaisesta seurakunnasta mihinkään.
Niin ja tähän unohtui vielä mainita, että seinänaapurini järjesti rymybileitä pitkin yötä ja poltti kannabista koko ajan sisällä kämpässään ja se ällöttävä haju tuli minunkin puolelleni. Se olikin tärkeimpiä syitä, miksi itse muutin sieltä pois, en itse päihteettömänä ja raittiina halunnut todellakaan jatkuvasti haistella mitään huumepöllyjä. Pihallakin oli aina joku oven edessä tupakalla ja savu tuli sisään rappukäytävään, vaikka oven luona oli nimenomaan kieltokyltti ettei siinä saa polttaa.
Kruununhaka. Kauniista rakennuksista huolimatta ahdistava, ahdas kivinen alue, ilman luontoa ja puistoja. Tervasaari täynnä hanhen psskaa. Pieniä ahtaita ja kalliita ruokakauppoja, tungosta, kaikin puolin ahdistava paikka jonne en enää koskaan muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasankatu, Hki.
Vaasankatu on trendikäs vegaanipaikkoineen ja boheemine meininkeineen.
Jep, kaljakuppiloineen ja thai hieronta paikkoineen
Vierailija kirjoitti:
Tommola Heinolassa. Jätevedenpuhdistamo ja tehtaat haisee, jatkuva rekka- ja viemärilieteralli. Köyhällistökaupunginosa, jossa kurjuus tiivistyy.
Täällä toinen joka on asunut Tommolassa. Yksikään peruskoulun ysin luokkakaveri ei ole saanut korkeakoulututkintoa. Tyly paikka.
Tämä. En ikinä palaisi takaisin.