Kamalin asuinalue missä olet asunut?
Minulla Vesala hki. Ankea ja kurja alemman keskiluokan lähiö
Kommentit (264)
Olari ja Pasila. Ei enää koskaan enää.
Pansio Turussa 2005-2017. Sinne muutin opiskelijana ja sieltä muutin spurguna
-80 luvulla, Korso, Vantaa. Aivan kamala alue jo silloin. Onneksi sain pitkän säästöprojektin päätökseen ja minulle myönnettiin laina. (80-luvulla sai lainaa helpommin, kuin nyt). Sain ostettua mukavan yksiön Munkkiniemestä.
Väinölä, Pori
Sampola, Pori
Ikaalinen
Janka, Tampere
Tsekissä eräs Prahan lähiö. Olen unohtanut nimen, en jaksa kaivaa vanhoja päiväkirjoja. Vuosituhannen vaihteessa asuin siellä 8kk. Melkein tunti julkisilla keskustasta. Korkeita kerrostaloja, sellaista kuin on nähnyt kuvissa jossain Moskovan lähiöissä. Ruma alue, mutta ihmiset oli ihan kivoja, vaikkei yhteistä kieltä ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olari ja Pasila. Ei enää koskaan enää.
Itä vai Länsi?
Tampereen Hipposkylä on kanssa aika ankea. Kaupungin puisia kaksikerroksisia vuokrataloja, joissa asukkaina mt- ja päihdeongelmaisia. Asuin aikoinaan vastapäätä talossa, jossa oli pahviseinät, joten Hipposkylän asukkaiden mökä kuului yötäpäivää seinien läpi. Puhumattakaan paloautojen, poliisautojen ja ambulanssien toistuvasta rallista alueella.
En ole asunut kovin pahoissa paikoissa, sillä minulle kamalin oli yo-kylä Turussa. Yöllä alueella hiippaili joskus hämärää porukkaa tirkistelemässä sisään luhtikäytävien ikkunoista, koska joku jätti rapun oven auki illalla, ilmeisesti Wolt-tilaus olisi hänestä ollut liian ikävää noutaa alaovelta saakka. Asuin jossakin vaihtaritalossa, ja yhden asunnon päässä naapurilla oli kesän ajan grilli kuumana huoneistopihalla joka päivä, ympärillä istui koko päivän 4-10 lähi-i*täläisen näköistä miestä, jotka soittivat etnistä musiikkia kaiuttimista, tupakoivat ja grillasivat ja kälättivät. Kyyläsivät aina minua, kun tulin omalle pihalle remmiulkoiluttamaan kissaani. Naapurilla oli vaimokin, mutta sitä en nähnyt kuin vilaukselta, ei se käynyt koskaan ulkona. Poliisit kävivät heidän ovellaan vähintään kerran kuussa. Toinen naapuri taas piti pihaansa kaatopaikkana, heitti roskat sinne useaksi päiväksi ja linnut levittivät ne ympäriinsä. Lopulta hänellä oli vain isompi työ kerätä ne pitkin nurmikkoa levitetyt roskat kuin kävellä heti sinne roskikselle viemään roskapussi, vissiin jotakin elämänhallinnan ongelmia.
Onneksi seinänaapurin espanjalainen nuorukainen oli mukava, meillä oli avaimet toistemme asuntoihin ja kastelimme toistemme kasveja, jos toinen oli poissa. Hänellä ei alkuun ollut huonekasveja, mutta tuli yksi päivä ovelle esittäytymään ja sanoi, että mulla näkyy ikkunoista hienoja kasveja ja ehkä hän voisi saada vinkkejä kasvattaa samanlaiset. Eikä ollut edes kannabista. :)
Ahtiala Lahti. Ostarin takaiset pahvilaatikon väriset ja näköiset talot. Naapurin juoppo heitti aina välillä koko kalustonsa ikkunalaseista läpi ja uussuomalaiset pennut kirkuivat aikaisesta aamusta myöhään yöhön pihalla. Narkkarit luukuttivat paskajumputustaan läpi yön, niin että pahviseinät heiluivat.
Noin 85% Suomesta on kamalinta asuinaluetta.
Vantaan Simonkylä, kaupungin slummitalot Alepaa vastapäätä.
Aivan laiton meininki aamusta iltaan, niissä taloissa ei tainnut kukaan käydä oikeissa töissä.
Aikuiset ihan kujalla, lapsista useampi oireili ulospäin kotiolojaan mm. väkivaltaisella käytöksellä.
Iltaisin m.amumiehet kerääntyivät parkkikselle ja pihalle huudattamaan autojensa moottoreita/radioita.
Aamusta yöhön raikasi kovaääninen piripolkka.
Tämä siis 2000-luvun alku, en tiedä onko alue siistiytynyt. Ulkoapäin ihan ok nykyään, asukkaista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Simonkylä, kaupungin slummitalot Alepaa vastapäätä.
Aivan laiton meininki aamusta iltaan, niissä taloissa ei tainnut kukaan käydä oikeissa töissä.
Aikuiset ihan kujalla, lapsista useampi oireili ulospäin kotiolojaan mm. väkivaltaisella käytöksellä.
Iltaisin m.amumiehet kerääntyivät parkkikselle ja pihalle huudattamaan autojensa moottoreita/radioita.
Aamusta yöhön raikasi kovaääninen piripolkka.
Tämä siis 2000-luvun alku, en tiedä onko alue siistiytynyt. Ulkoapäin ihan ok nykyään, asukkaista en tiedä.
Hyi.. missä Helsingissä saisi oikeasti rauhalliselta alueelta ja rauhallisesta taloyhtiöstä asunnon? Ihan järkyttäviä asuntoja suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Ahtiala Lahti. Ostarin takaiset pahvilaatikon väriset ja näköiset talot. Naapurin juoppo heitti aina välillä koko kalustonsa ikkunalaseista läpi ja uussuomalaiset pennut kirkuivat aikaisesta aamusta myöhään yöhön pihalla. Narkkarit luukuttivat paskajumputustaan läpi yön, niin että pahviseinät heiluivat.
Hahaha, Roihuvuoressa (Helsinki) oli samanlainen meno VVO:n taloissa. :D Katsoin kerran vähän matkan päästä, kun eräs tunnettu juoppo (Slemmy) viskoi koko irtaimistonsa parvekkeelta alas, keskellä arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Koskela Helsingissä. Vuokratalo ja koko pihapiiri oli täynnä vanhoja juoppoja ja narkkareita... kun aamulla lähdin töihin, juopot olivat jo rapun edessä ryyppäämässä ja huorittelemassa. Meidän rapussa kävi poliisit tosi usein, vähintään kerran viikossa. Rapussa haisi aina kannabis ja oksennus ja oli likaista. Monesti hissiin änki narkkarit väkisin koirineen samaan aikaan kun itse menin: kerran yhden koira puri minua polveen ja mies uhkasi tappaa minut jos kerron siitä jollekin. Näytti vielä linkkaria. Muutimme vihdoin pois kun asuntooni yritettiin murtautua keskellä päivää ollessani lapsen kanssa kotona. Aivan karsea paikka.
Tässä kyllä hyvä esimerkki Helsingin (vai koko Suomen?) erikoisuudesta; heitä kivi yhteen suuntaan, siellä on ihana vauras Koskelan puutaloidylli. Heitä kivi toiseen suuntaan, siellä on Koskelan vuokraslummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, Roihuvuoressa (Helsinki) oli samanlainen meno VVO:n taloissa. :D Katsoin kerran vähän matkan päästä, kun eräs tunnettu juoppo (Slemmy) viskoi koko irtaimistonsa parvekkeelta alas, keskellä arkipäivää.
XD ei helvetti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että Lemmy oli jo kuollu
Vierailija kirjoitti:
Vaasankatu, Hki.
Vaasankatu on trendikäs vegaanipaikkoineen ja boheemine meininkeineen.
Rinkeby. Kaksi kuukautta remppaevakossa siellä riitti loppuelämäksi.