Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia syötte koronaeristyksen aikaan ja miten suunnittelette viikon tai pidemmän ajan ruokahankinnat? Onko teillä valmis viikottain toistuva kauppalista?

Vierailija
10.04.2020 |

Aikamoinen ruljanssi tämä ostosten teko nyt kun pitää etukäteen suunnitella ja miettiä kaikki valmiiksi pitkäksi aikaa. Aiemmin tuli poikettua lähikaupassa harva se päivä. Mitenhän tämän ruokahankintojen keskittämisen saisi parhaiten onnistumaan? Onko teillä valmiit listat jotka toistuvat viikosta toiseen perustarvikkeiden osalta? Syötte kaupassa käynnin jälkeen tuoretuotteita ja myöhemmin pakasteita ja pidempään säilyviä? Olisi kiva kuulla jotain vinkkejä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikkoon kauppaan, ei hirveästi suunnitella. Ostetaan jauhelihaa, broileria, perunaa, riisiä, pastaa, kasviksia, hedelmiä jne. Tänään oli kauppapäivä, oli mangot tarjouksessa joten ostin. Juusto oli tarjouksessa, ostin useamman paketin, säilyy pitkään. Suunnilleen tiedän montako litraa maitoa menee viikossa. Leipä on hankala, emme tykkää pakastetusta leivästä.  Joten säilyvää leipää ja kerran viikossa leivon itse lisää. 

Samat ostokset oli ennen koronaa ja koronan aikana, aina on tehty ruuat itse, nyt vaan menee enemmän kun koululaisetkin päivät kotona.

Vierailija
22/23 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ateriaa saatan suunnitella etukäteen. Lisäksi jonkun piirakan reseptin katson. Muuten ostetaan ihan perus ruokatarpeita. Ensin syödään tuoreet vihannekset ja sitten siirrytään pakasteisiin. Omenat ja appelsiinit säilyy melko hyvin ja niitä ostetaan runsaasti eli ne on riittänyt aina seuraavaan kauppa reissuun asti. 1.5 viikon välein haetaan nouto palveluista. Pikaisesti olen joutunut käymään lähikaupassa ja apteekissa pari kertaa mutta mahdollisimman nopeasti olen yrittänyt päästä sieltä pois. Tullut ostettua vähän liikaakin ruokaa. Arvioin ruuan tarpeen mieluummin yläkanttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa olen asioinut viimeksi helmikuun puolessavälissä, sen jälkeen tilannut kotiinkuljetuksella, yksi satsi riittää kolmisen viikkoa. Perinteistä kotiruokaa, itse asiassa terveellisempää kuin muulloin koska ulkoilu ollut pannassa eikä jumppaamalla pääse samaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän