Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
näytän passikuvalta siltä kun olisi huono päivä, ilmeen perusteella.
Just kävin otattamassa passikuvat, kun henkilökortti menee loppukuusta vanhaksi. Nyt täytyy mainostaa: En löytänyt sitä vanhaa kuvauspaikkaa enää toiminnasta (ONNEKSI !!!) ja se toinenkin paikallinen oli muuttanut jonnekin sisäpihalle, joten ei jaksanut sitäkään etsiä, sitten kaivoin puhelimen googletin ja tsadam Tunnin Kuva olikin peräti rantautunut paikalliseen Prismaan. Siis sinne. Elämäni paras passikuva! Oikein ihmisen näköinen, nätti suorastaan, kuten mallikin, joka onkin aina ihmetellyt, miten toiset onnistuvat valokuvissa, minä en. Ja palvelukin pelasi, kuusi kappaletta paperikuvia ja vielä poliisille se sähköinen. Eikä siinä kuvauksessa kauaa nokka tuhissut. En muista, että entisessä paikassa olisi koskaan laitettu siihen rinnalle leuan alle mitään valkoista pyöreää levyäkään, ehkä se jotenkin valaisi naamaa. Niinpä silmänaluset ovat kuvissa olleet kuin turpiin saaneella ja muutenkin merkillisen mustan oloinen muoto, vaikka olen taatusti vaaleaihoinen. Sen verran nyt retusoin itseäni etukäteen, että vetäisin ikivanhaa meikkivoidetta naamaan ja silmänalusiin (ja ihmettelin, miten ne ovat noin ryppyisiksi äkkiä menneet, olen vasta hiukan yli 70 :D) sitten vielä peitepuikkoa päälle. Aika surkea meikki se mielestäni oli, mutta saattoi jonkin verran auttaa, kun iho näytti paljon paremmalta ja terveen väriseltä. Tukkakin meni kerrankin mukiinmeneväksi parilla pikaisella harjanvedolla juuri ennen kuvan ottoa.
Kallista lystiä, 26 euroa, mutta hintansa väärtti. Lopputulosta henkilökortissa en vielä tiedä, mutta ei se varmasti pahemman näköinen ole, kuin tässä nykyisessä (viisi vuotta sitten otetussa) ja ajokortissa (eri aikaan, mutta samassa lopettaneessa firmassa otetut kuvat). Niitä ei oikein olisi viitsinyt kenellekään esitellä. Toivon mukaan tämä nykyinen nyt näyttää myös varsinaisessa tarkoituksessaan yhtä hyvältä, kuin saamissani paperikuvissa.
Kokemukseni perusteella sillä on väliä kuka ja missä se kuva otetaan. Jos on jotkut vanhat ikiloput vehkeet tai uusi nykyaikainen laadukas kalusto, niin tottahan se vaikuttaa. Onhan tuollainen passikuva tavallaan ihmisen käyntikortti, kun sitä "asiakirjaa" käytetään niin monissa paikoissa, niin olisi mukava, ettei tarvitse hävetä silmiä päästään yhden epäonnistuneen valokuvan takia......
Näytän passikuvassa ihan seinään törmänneeltä perseeltä, posket näyttää järkyttävän leveiltä ja pulleilta, vaikka kasvoni on kapeat. On nimittäin kuvaajassa vika, ei naamassa
Väsyneet pienet silmät tuijottavat laiskoina syvältä kallosta. Suupielet ovat kääntyneet alaspäin ja niitä reunustavat rypyt, jotka korostavat väsynyttä ongelmakäyttäjän habitusta. Tympeä ilme on kuin tiukalla ala-asteen opettajalla, joka ei koskaan keksi oppilailleen mitään mukavaa sanottavaa, mutta mäkättää kyllä senkin edestä aivan ihmeellisistä asioista. Ohuet hiukset reunustavat tympeitä kasvoja, joilla on puuterista huolimatta rasvainen kiilto. Ai että.
Vierailija kirjoitti:
Matti Nykänen ilmestyi jostain mun passikuvaan.
😄
Nuorena pelleiltiin töissä laittamalla naama kopiokoneeseen, nykyään passikuvani näyttää ihan samalta.
Ajokortissa on hienot luonnonkiharat (mies). Silloin aloin jostain syystä vihaamaan niitä armeijassa, sen jälkeen en antanut niiden kasvaa koska ne oli "epämiehekkäät" ja "epäorganisoidun" tuntuiset, semmoinen boheemi lookki joka lukiossa oli kova sana, jostain syystä myöhemmin alkoi ärsyttää.
Nykyään harmittaa, kun olen kaljuuntunut. Hieno ja persoonalinen tukka oli. Eikä mitenkään epämiehekäs. Jos jotain hyvää niin kalju on helpompi pitää puhtaana
Vierailija kirjoitti:
Ajokortissa on hienot luonnonkiharat (mies). Silloin aloin jostain syystä vihaamaan niitä armeijassa, sen jälkeen en antanut niiden kasvaa koska ne oli "epämiehekkäät" ja "epäorganisoidun" tuntuiset, semmoinen boheemi lookki joka lukiossa oli kova sana, jostain syystä myöhemmin alkoi ärsyttää.
Nykyään harmittaa, kun olen kaljuuntunut. Hieno ja persoonalinen tukka oli. Eikä mitenkään epämiehekäs. Jos jotain hyvää niin kalju on helpompi pitää puhtaana
On kummallista että monet joilla on kiharat (miehet etenkin) vihaa niitä ja sanoo "helvetin luonnonkiharat" ja niitä pitää taivutella pitämään hiuksensa niin pitkänä että ne kihartuu. Mutta sitten ne joilla ei ole, kadehtii. Niin toimii ihmismieli, mikään mitä itsellä on ei ole hyvä
Ei kannata leikata kiharoita, jos on tosiaan aidot eikä tehyt T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Kun kuvailin itseäni kuin vankileirille menossa tuli teksti vihapuheesta , ja moderointiin jonoon. Tämäkin on ison naurun arvoinen.
Ylläpito luuli vi h a pu h e eksi :D
Rysän päältä kiinni jäänyt ammattirikollinen tuijottaa passikuvasta silmät laajentuneina.
Sieraimeni kummallisesti laajenneet, vasen silmä karsastaa yläviistoon, vaikka ei oikeasti sitä teekkään, tukka tuulesta sekaisin vaikka niin yritin sievästi laittaa. Mutta maksaa piti.
Klassinen etsintäkuulutus kuva silmät murhanhimoa kiiluen.
Minä näytän passikuvassa ihan jammu siltavuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Näytän itäsaksalaiselta naispuoliselta terroristilta
Näin on. Jostain syystä keski-ikäisenä ilmaantuu myös kaksoisleuka kuvaan. Ellei poliisiasemalla laiteta värileima tai hologrammikuva siihen peitoksi. Hormonihäiriöt omaavilla kasvaa myös parta ja pitää olla ajolaite. Maapallossa on jotain outoa.
Näytän passikuvassa aina ihan kirvesmurhaajalta..
Sennäköinen, kun olisin hukkunut ja just kuolleena, pöhöttyneenä merestä naarattu.
Näytän uudessa passikuvassani hyvin hätääntyneeltä ja katson kameraan kuin sieppauksen uhri, joka kaipaa epätoivoisesti vapauteen pääsemistä mutta epäilee jo etteivät omaiset aiokaan maksaa hänestä sieppaajien vaatimia lunnaita.
Mulla on mustavalkokuvassa toinen silmä ihan mustana, kuin olisin ottanut turpaan.
N 55 v.