Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
1161/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan yleistä tämä murhaaja- ja rikollinenlook. Passintarkastajilla on pokassa pitämistä.

"Mikäli olet aivan passikuvasi näköinen, olet todella loman tarpeessa."

Tämä on hulvattoman ketju pitkästä aikaa, kiitos tästä!

Ainoa vain, että meinaan kuolla nauruun. Melko kirjaimellisesti. Silmät ja nenä valuu ja henki vinkuu ja yskin ja kuulostaa kuin itkisin.

Voisi olla sellainen peli, jossa on muutamia näitä luonnehdintoja ja vastaavat passikuvat, ja sitten pitäisi etsiä oikeat parit. Kuka nopeimmin naurultaan pystyy.

Vierailija
1162/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on erittäin vaikea saada hyvää kuvaa, koska olen epäsymmetrinen kasvoista. Edestäpäin otettu kuva näyttää juuri siltä mikä on todellisuuskin, eli kulmakarvat eri tasolla ja erillaiset muutenkin. Leuka ja suu vinossa, pää laatikko mutta vino. Silmät nekin vinossa tietysti. Hiukset päätä myöten ja korostaa kokonaisuutta.

Sama täällä ja sanoisinkin että näytän kubistiselta muotokuvamaalaukselta, tosin ilman värejä. Googlatkaa jos ette tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei passikuvaa voi näyttää kaikille...olen niin jäykkä ja seipään nielleen näköinen ettei mitään rajaa. 

facebookissa oli joku kysely ja sitten sai vastauksena oman kuvan muokattuna...sen laitoin sitten facen profiiliin ja olen saanut kehuja....sitä harva tietää, että kuva on muokattu enkä luonnossa ole niin hyvin meikatun näköinen ja fres. 

Vierailija
1164/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikeuksia saada silmät pysymään auki passikuvissa. Joudutaan yleensä räpsimään monta otosta ennen kuin lopulta ns. onnistuu. Ns., koska tosiaan en näytä itseltäni. Kun oikein ponnistelen pitääkseni  silmät auki, naamani ei ole vaaditusti peruslukemilla, vaan ne silmät on sitten tosiaankin selällään ja suu kapea ja melkein aukeaa, ja näytän kauhistuneelta, kuin päälleni olisi vyörymässä rekka. Tai ehkä se tulija on vain joku näitä muiden passikuvien sarjamurhaajia moottorisahansa kanssa. Mutta eipä ole viiru- eikä tihrusilmät ainakaan!

Vierailija
1165/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästynyt Peura ajovaloissa 🙈

Kerran taas kävi päinvastoin. Matkalla tuuli ja nenä.alkoi valua. Kun pääsin kuvaamoon oli tukka sekaisin, silmät punaiset ja nenä kiiltävä. Jostain syystä passikuvasta tulikin tosi hyvä ja onnistunut😂 Näytin viimeisen päälle meikatulta ja siistiltä. En tiedä mikä filtteri sillä kuvaajalla oli kamerassa.

Vierailija
1166/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kalju. Kävin ottamassa passikuvat neljä (!) kertaa, ennen kuin kelpasi poliisille. Ja samassa, mukamas ammattilaispaikassa. No, ne ekat kolme minusta olivat ihan hyviä, paitsi yksi kuva oli hieman liikaa vasemmalla. Muuten ihan olin kai itseni näköinen. MUTTA! Se ainoa, eli neljäs kuva joka sitten kelpasi, oli todella vaalea, ja lisäksi valaistuksen takia näyttään kuin minulla ei olisi lainkaan päänuppia kulmakarvojen yläpuolella. Tuijotin ihmeissäni tuota kuvaa, luulin että se oli joku vitsi. Mutta eipä ollut, meni läpi, ja sellainen nyt on passissani. Mies vailla päälakea.

PS, en maksanut kuin yksistä kuvista koska oli kuvaajan moka

Vierailija
1167/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keski-ikäinen täti-ihminen saa kuulla joutuvansa linnaan kesken kauppareissun."

Kävin ottamassa kuvan marketin sisällä olevassa kuva-automaatissa ollessani 30...

Vierailija
1168/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan hyvältä. Pyydän kuvaajaa ottamaan uudet jos en pidä. Ja kaksoisleukakuvia en hyväksy ollenkaan. Kerran olen joutunut pyytämään uusiksi. Myös kaksi lastani ja siskoni näyttävät passikuvissa hyviltä. Samoin vanhempani. Ehkä kasvomme sopivat passikuviin jotenkin erityisen hyvin.

Vierailija
1169/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän ihan omalta äidiltäni.

Älä välitä! Minä näytän passikuvassa mummoltani. Oikeasti en ole niin kauhean näköinen luonnossa.

Vierailija
1170/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän siltä kuin paskoisin alleni ja oisin juuri pusertamassa oikein antaumuksella sitä p*askaa x)

En näytä siltä kyllä oikeasti ainakaan omasta mielestäni xD

Vierailija
1171/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson passikuvaani en ihmettele, miksi joudun niin useasti tarkastukseen, matkustin sitten lentokoneella tai laivalla

Vierailija
1172/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pitää naamaa luontevan rennosti jos pitää poseerata neutraalisti, silmät ja sieraimet pullistuu oudosti ja näytän jöötiä kiusaantuneena vääntävältä brakykefaaliselta koiralta. Lisäksi mulla on luonnostaan vino naama joka kuvissa oikein korostuu, ja näyttää kuin nenä olisi joskus lyöty poskelle ja toinen suupieli roikkuu.

Vierailija
1173/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän passikuvassani ihan virolaiselta elämäntaparikollismurhamieheltä, joka on jäänyt kiinni kuljettaessaan Tallinnan-lautalla perseessään kymmenen kiloa kokaiinia.

Vierailija
1174/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin asian vierestä, että jos on vähän osaamista sekä kuvaamisessa että kuvien käsittelyssä tietokoneella, ne passikuvat voi ottaa itse. Sitten saa sellaiset että näyttävät hyviltä.

Olen ottanut omat ja oman perheen passikuvat ainakin viimeiset 15 vuotta itse. Vaativinta on järjestää tasainen valotus. Myös taustan on oltava tasaisen värinen ja vaalea. Käsittelyssä pitää vähän laskea, että saa kasvot asettumaan oikeisiin pikseliväleihin. Mitään Photoshoppaamista ei tarvita, eikä sellaista myöskään saa tehdä. Kuvan lataus poliisin palvelimelle on triviaali juttu ja sieltä se löytyy kun täyttää hakemuksen netissä.

Lopetin käyttämästä valokuvausliikkeitä, kun tarvitsin passin ja poliisi hylkäsi kahden eri liikkeen ottamat kuvat teknisesti virheellisinä, jonka jälkeen virkailija vielä uhkasi keskeyttää hakemukseni käsittelyn ellen toimita kelvollisia kuvia. Pakon edessä Googlasin tekniset vaatimukset ja käynnistin oman kameran. Ammattilaisten kuvissa myös näytin kamalalta, kun ne oli otettu lyhyen polttovälin linsseillä liian läheltä, jolloin kasvojen keskiosa korostuu. En itse edes aloittelevana harrastajana olisi valinnut käyttää sellaista.

Vierailija
1175/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kuvassa kuin Lewis Capaldi olisi ryypännyt viikon.

Vierailija
1176/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nukahtamassa oleva tsekkoslovakialaisen lihakombinaatin yövartija, joka on viimeiset 30 vuotta istunut siinä samassa vartiokopissa joka yö popsimassa oman kombinaatin klobásaa, kittaamassa muutaman litran pilsneriä ja torkkumassa siihen päälle. Naamasta näkyy, ettei päässä liiku ensimmäistäkään ajatusta ja koko kombinaatin voisi kantaa portista ulos ilman ensimmäistäkään reaktiota.

Vierailija
1177/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeasti mukavan pulleat huulet, no passikuvassa ei ole alahuulta nimeksikään. Silmät omituisen sirrillään ja hiukset päätä myöten, kuin vasikat olisivat ne nuolleet. Kuvan ottoa ennen peilistä tarkistin ja hiukset olivat pöyheät ja kivasti. Miten ihmeessä passikuva voi olla aina aivan hirveä.

Vierailija
1178/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi viimeksi niin, että ensin - kuvaajan mielestä - silmäni eivät olleet riittävän auki. Minulla on raskaat silmäluomet, joten normaali silmien auki pitäminen ei riitä passikuviin. No, minä sitten yritin väkisin avata niitä lisää. Siitähän tulee sellainen pelokkaan mulkoilun tunnelma. No, kuvaajalla kesti saada säädöt kohdalleen, joten jouduin pitämään ilmettä väkisin. Kuvaaja sitten tokaisi vähän halveksivaan sävyyn, että nyt vähän tuijottaa, jolloin sitten yritin häpeissäni saada ilmettäni kuntoon. Lopputulos on, että näytän pelästyneeltä tuijottajalta.

Vierailija
1179/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on passikuvassa sarjamurhaajan katse..

Vierailija
1180/1428 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytän ihan omalta äidiltäni.

Älä välitä! Minä näytän passikuvassa mummoltani. Oikeasti en ole niin kauhean näköinen luonnossa.

Noo, jos mummo on vielä elossa, niin sittenhän se ei ole niin paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän