Naisen huono maku häiritsee
Olen jonkun aikaa tapaillut mukavaa naista, joka on oikein sympaattinen ja kauniskin. On vaan alkanut ärsyttää kun hän pukeutuu ja meikkaa itselleen epäsopivalla tavalla. Kampauskin on sellainen takatukka-look, vähän 80-luvun tyyliin, mikä ei todellakaan imartele hänen kasvonpiirteitään. Tämä on kuitenkin sellainen asia, ettei vissiin parane pahemmin kommentoida? Vai mitä mieltä naiset olette?
M28
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostat pikkumaiselta. Etkö ymmärrä, että se nainen TYKKÄÄ sellaisesta tyylistä, siksi hän ylipäätään pukeutuu niin.
Sulla ei ole oikeutta muuttaa häntä mitenkään.
Joskus näin tv-ohjelman jossa kaksi brittinaista etsi Ruotsissa taviksia stailattavaksi. He ruotivat erittäin suorasukaisesti asiakkaidensa tyylin huonoja puolia, ja selittivät havainnollisesti, miksi jotkut vaatteet toimivat paremmin kuin toiset. Ja nämä Ruotsin-mammat selittivät sitten kameralle tohkeissaan, että ovat aina tunteneet olevansa hukassa tyylinsä kanssa ja saivat nyt arvokkaita neuvoja pukeutumisen suhteen, ja aikovat jatkossa noudattaa saamiaan ohjeita.
Eikö ole mahdollista, että ap:n puolisokin on tällainen? Miksi vieraalta tulevat stailausneuvot ovat ok, mutta omalta kumppanilta tulevat ovat tabu?
Ehkä ohjelman stailattavat tulivat ohjelmaan vapaaehtoisesti. Ehkä he itse kaipasivat jotain uutta ja piristävää. Ehkä he vain halusivat osallistua tv-ohjelmaan. Mistä sen tietää. Se on ihan eri tilanne, jos viihtyy sellaisena kuin on, mutta joku alkaa siitä huolimatta tuputtaa neuvoja.
Ottamatta kantaa muuhun, niin kyseisessä ohjelmassa juontajat tosiaan kadulla pysäyttelee mielestään apua tarvitsevia naisia. Ei heitä tietenkään mukaan pakoteta vasten tahtoaan mutta kyllä se aloite tulee selkeästi näiden stailaajien puolelta.
-eri
Ne kadulla pysäyttämiset on käsikirjoitettu. Kummasti on kaikilla loppupäivä sopivasti vapaata ja perhekin saadaan muotinäytökseen paikalle.
Aivan, ja kummasti kaikilla on vaikeita eroja, syöpädiagnooseja ja muita traagisia kohtaloita, joista he sitten pukukopissa niiskuttaen avautuvat brittileideille. Ei ikinä onnistuisi jos osallistujat repäistäisiin summamutikassa kadulta.
Aina löytyy joku, jota on koulukiusattu nuorena ulkonäön takia. Nyt hän puhkeaa kukkaan ja näyttää Susannahin kanssa kiusaajille keskisormea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella typerältä. Joko dinun täytyy hyväksyä se naisen tyyli tai jättää tapailut sikseen. Toisen tyylin arvostelu se vasta typerää onkin ja joskus jopa menee sairauden puolelle.
Eipä itselle ainakaan tulisi edes mieleen alkaa pukeutumaan, meikkaamaan tms jonkun toisen toivomalla tavalla.
Oho, oletkohan sinkku? Minä kyllä useinkin ilahdutan miestäni pukeutumalla ja meikkaamalla siten, mistä tiedän hänen tykkäävän. Omaan makuuni tuo look on vähän turhan lutkahtava, mutta palkinto viitseliäisyydestä odottaa sitten makkarin puolella.
Mikä palkinto? 1000 euroa rahaa?
Meitä on ilmeisesti erilaisia. Osa oikeasti loukkaantuu myös ns. hyvää tarkoittavista ulkonäköneuvoista. Nuorena minäkin tapasikin vähän aikaa miestä, joka alkoi ohjeistaa pukeutumisessa ja kampausasioissa. Tykkäsin lyhyistä hiuksista, koska ne ovat kätevät ja helppohoitoiset, en tykännyt meikkaamisesta ja pidin väljistä vaatteista, koska niissä on mukava olla.
Mutta olen kuullut myös sellaisesta, että joku muuttaa ulkomuotoaan kaverin toiveiden mukaiseksi.
Palkinnon pitää sitten olla vaivan arvoinen?
Minulle palkinto on se kun kumppani ilahtuu. Onneksi hän tykkää myös ilahduttaa minua. Tekee yhteiselosta aika paljon mukavampaa.
Minun kokemukseni mukaan ne, jotka haluavat muuttaa muita, eivät ole tyytyväisiä ikinä. He löytävät aina valittamisen aihetta.
En tiedä, onko ap: kun samanlainen. Että jos kumppani nyt muuttaa kampausta ja pukeutumista hänen takiaan, niin seuraavaksi arvostellaan hänen värväämiltäkään, sisustamallaan, ruoanlaitto- ja makuuhuonetaitojaan. Suo on loputon.Nimenomaan, eli on kyse kontrolloimisesta. Itse asia on merkityksetön ja se on epäkunnioittavaa.
Se on jännä juttu kun mulle tulee tästä sanasta aina oletus, että äänessä on maahan muuttaja. Ei 90-luvulla kukaan mistään kunnioituksesta puhunut, varsinkaan parisuhteiden yhteydessä.
Ihan olen suomalainen vaalea moderni nainen.
Aika hankalaa, mutta kyllä minä lopettaisin jutun tuossa kohtaa.
Kuulostaa siltä että pidät kyseisestä ihmisestä mutta et kuitenkaan tarpeeksi tai sillä tavalla kuin seurustellessa kuuluisi. Ehkä ennemmin kaverimatskua? Kutsuit häntä mm. friikihköksi, enkä usko että suhteen alkuvaiheessa (tai missään muussakaan vaiheessa) kumppania noilla sanoilla kuuluisi kuvailla kun pitäis olla ne ihanat vaaleanpunaiset lasit silmillä tässä kohtaa..
Ei tyyli tee naista ja sitä tyyliä voi vaihtaa. Esim hiukset, naisella pitkät haluat lyhyet. Sanot hitto sä näyttäsit hyvältä lyhyessä, ootko koskaan kokeillut. Ei se nainen sua tuosta syö.
Ei toisen tyyliä voi oikein muuttaa. Jos haluat tehdä jotain, kehu hänen vaatteitaan, meikkiään, hiuksiaan tms. silloin kun ne mielestäsi näyttävät hyvältä ja korosta miten juuri vaikkapa tietty paita sopii hänelle tosi hyvin. Jos siis edes jonain päivänä joskus hänellä on joku hyvännäköinen asia ulkonäössään. Voi olla että naiselle tulee hyvä fiilis kehuistasi ja hän alkaa useammin pukeutua/laittautua tyylillä, josta pidät. Tämä kuitenkin kannattaa tehdä hienovaraisesti ettei nyt aivan maasta taivaisiin ylistä jotain vaatetta.
Jos naisesi ei itse tiedä missä lookissa ja vaatteissa näyttää parhaimmalta niin oletettavaa on että huono maku on ja pysyy ja näkyy myös kodin sisustuksessa, tulevien lasten nimissä jne
Et jos kestät niin ok, muuten mäkeen
olet ap oikeassa. Naisella tuntuu tosiaan olevan huono maku, ainakin miesten suhteen, kun tuollaisen mäntin kanssa hengailee.
Kannattaa pitää suu kiinni. Kaikki naiset eivät etsi itselleen imartelevinta tyyliä. Jotkut pitävät tärkeimpänä persoonallista tyyliä, mistä voi tulla tuo friikkiefekti. Sellaiset eivät tosiaan kaipaa neuvoja miten näyttää geneeristen nätiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hänet valitsit
Niin, mutta silloin hänellä oli neutraalimpi kampaus. Ja ehkä vaatetuskin huomaamattomampi.
ap
Haluat siis huomaamattoman hiirulaisen?
Vierailija kirjoitti:
Ei toisen tyyliä voi oikein muuttaa. Jos haluat tehdä jotain, kehu hänen vaatteitaan, meikkiään, hiuksiaan tms. silloin kun ne mielestäsi näyttävät hyvältä ja korosta miten juuri vaikkapa tietty paita sopii hänelle tosi hyvin. Jos siis edes jonain päivänä joskus hänellä on joku hyvännäköinen asia ulkonäössään. Voi olla että naiselle tulee hyvä fiilis kehuistasi ja hän alkaa useammin pukeutua/laittautua tyylillä, josta pidät. Tämä kuitenkin kannattaa tehdä hienovaraisesti ettei nyt aivan maasta taivaisiin ylistä jotain vaatetta.
Kiitos, tämä on hyvä neuvo. Olen kyllä kehunut sitä nutturakampausta, mutta siitäkin meinasi tulla kriisi, kun sitä ei siis enää ollut silloin kun kehut esitin. Vaatteita en ole varmaankaan kehunut. Se voi olla hankalaa kun niiden halaattien alta ei erota mitä muuta on yllä.
ap
Luulin, että puhuttiin siitä miltä nainen maistuu. Alakerrasta siis. Sit olisin ymmärtänyt aiheen, koska on ollut miehiä, joita ei tehnyt mieli makustella alakerrasta. Varmasti tämmöisiä naisiakin on.
Hyvin otti tämä provo tuulta alleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hänet valitsit
Niin, mutta silloin hänellä oli neutraalimpi kampaus. Ja ehkä vaatetuskin huomaamattomampi.
ap
Jos asia on näin, silloin mielestäni voi kysyä vaikka, että olet muuttanut tyyliäsi? Miten päädyit tuohon tyyliin? Tms.
Se on jännä juttu kun mulle tulee tästä sanasta aina oletus, että äänessä on maahan muuttaja. Ei 90-luvulla kukaan mistään kunnioituksesta puhunut, varsinkaan parisuhteiden yhteydessä.