Nyt kannattaa kasvattaa itse ruokaa!
Ensi syksyä ja miksei kesääkin silmälläpitäen. Siemeniä saa joko ihan tomaatista, paprikasta jne. tai edullisesti netistä, Lidl myös myy halpoja. Tilaa ei tarvitse mahdottomasti! Perunoita voi kasvattaa ämpärissä tai kestokassissa. Parvekkeelle tai ikkunalaudalle saa kasvamaan vaikka mitä. Tarvikkeita ja esim. lantaa saa vaikka roskalavan kautta sekä kierrättämällä.
Kommentit (3)
Tuo kannattaa jos on edes hieman isompi piha. Muuten hyöty hintaan ja työhön nähden on surkea. Partsilla kasvatat ne 3 kitukasvuista perunaa ja 2 paprikaa. Kokeiltu on jo muutama vuosi.
Syyllistä meitä jollain muulla seuraavassa aloituksessasi.
Parvekkeella enemmän saa iloa kukkien kasvattamisesta ja yrttejä voi kokeilla jotka eivät tarvitse isoa multa ruukkua. Esin persilija, ruohosipuli, basilika tai muuta pienikasvuista. Tai vaikkapa herneen versoja salaattiin. En minäkään suosittele perunoita tai paprikoita parvekkeelle.
Jaa nyt vasta. Minä kun olen harrastanut jo parikymmentä vuotta ensin rivarissa ja sitten omakotitalon tontilla. Parhainta on hedelmäpuiden kasvattaminen eikä sellaista turhanpäiväsiä hyödyttömiä kasveja. Monenlaista hyötymarjaa lisäksi kuten tyrniä, saskatoonia ja aroniaa mistä riittää linnuillekkin ravintoa. Saskatooni näytti olevan oikein lintujen herkku ja jos ei ehdi itse keräämään niin ne linnut kyllä syö ensimmäisenä. Saskatooni ja tyrni on maaperän suhteen kaikkein vaatimattomimpia ja helpoimpia aloittelijoille.