Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit, kun puhut puhelua ja joku toinen soittaa? Ekstrovertit vs introvertit?

Vierailija
09.04.2020 |

Tällainen kysymys on herännyt tässä viime aikoina. Sisällä pysymisen vuoksi olen puhunut normaalia enemmän puhelimessa (normaali = ei juuri koskaan). Olen nyt useasti tullut dumpatuksi kesken puhelun, koska joku toinen soittaa (ja aiemmassa sosiaalisesti vapaammassa elämässä joku toinen kaveri tullut kadulla vastaan tms). Kyse siis sattumanvaraisista keskeytyksista, ei sovituista menoista.

Itse en kehtaisi lopettaa jo meneillään olevaa puhelua sanomalla, sori Matti soittaa, ja melkeinpä luuri korvaan. Koen että ensimmäisenä alkanut keskustelu hoidetaan loppuun ja Matin aika on myöhemmin. Olen myös vahvasti introvertti ja nämä "dumppaajat" ovat vahvasti ekstroverttejä. Uusi puhelu ei koske mitään tärkeää vaan samanlaista juoruilua kuin minunkin kanssani. Siinäpä sitten odottelen tunnin tai kaksi että joskohan se soittaa takaisin.

Asia ei ole vakava, mutta tällainen leikkimielinen kysely nyt tuli mieleen. Vastauksia odotellessa... :)

Miten toimit, kun puhut puhelua ja joku toinen soittaa? Ekstrovertit vs introvertit?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin soittajasta, ei siitä olenko introvertti vai ekstrovertti.

Vierailija
2/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vaihtoehto lopetan puhelun ja ignooraan toisen puhelun? T:introvertti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin kenen kanssa höpötän ja olenko jo jutellut asiani hänen kanssaan ja kuka taustalla soittelee. Jos tiedän kaverin soittelevan vain höpöttääkseen, niin me ehdimme juttelemaan kyllä myöhemminkin. Jos taas vaikka mies, lapsi tai vaikka äitini soittaa, niin keskeytän vähemmän tärkeät puhelut kertoen, että mies/lapsi/äiti soittaa ja soittelen taas. Mies, lapset ja äiti soittavat niin harvoin, että heillä on oikeasti asiaa.

Eli joo, en jaksa kirjoittaa tarkemmin, mutta kaikki riippuu kaikesta ja teen päätökseni sen mukaan, mitä parhaimmaksi sillä hetkellä katson. Ei se ole niin kovin vaikeaa.

Vierailija
4/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei extroverttiys tarkoita sitä, että olisi automaattisesti moukka. Vähän epäystävällinen ja asenteellinen oletus :/

Vierailija
5/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei extroverttiys tarkoita sitä, että olisi automaattisesti moukka. Vähän epäystävällinen ja asenteellinen oletus :/

Ei tässä ole mitään asenteellista, ennemminkin sinä nyt ylitulkitsit. En tarkoittanut että puhelun lopettaminen on moukkamaista. Minua vain yllättää että niin käy kerta toisensa jälkeen ekstroverttikaverieni kanssa. Siksi tämä LEIKKIMIELINEN kysely...

Vierailija
6/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri sanoo, että hetki, joku toinen soittaa, niin osaan itsekin katkaista puhelun.

Vierailija
7/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin kenen kanssa höpötän ja olenko jo jutellut asiani hänen kanssaan ja kuka taustalla soittelee. Jos tiedän kaverin soittelevan vain höpöttääkseen, niin me ehdimme juttelemaan kyllä myöhemminkin. Jos taas vaikka mies, lapsi tai vaikka äitini soittaa, niin keskeytän vähemmän tärkeät puhelut kertoen, että mies/lapsi/äiti soittaa ja soittelen taas. Mies, lapset ja äiti soittavat niin harvoin, että heillä on oikeasti asiaa.

Eli joo, en jaksa kirjoittaa tarkemmin, mutta kaikki riippuu kaikesta ja teen päätökseni sen mukaan, mitä parhaimmaksi sillä hetkellä katson. Ei se ole niin kovin vaikeaa.

Juu totta kai, ideana olikin kaksi täysin saman arvoista keskustelua. Totta kai esim vanhalle äidille vastaa yleensä aina, mutta jos minä haluan jutella viime viikonlopusta ja Lissu soittaa ja haluaa jutella viikonlopusta.

Vierailija
8/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vaihtoehto lopetan puhelun ja ignooraan toisen puhelun? T:introvertti

Haha tämä olikin hyvä huomio, ja se paras vaihtoehto :).

Vierailija
9/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietäisi mistään että joku toinen soittaa, enkä ole kuullut kovin monella muullakaan olevan koputuspalvelua. Täysi turhake sellainen, ellei satu olemaan joku päivystysvalmiudessa oleva lääkäri.

Vierailija
10/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin soittajasta, ei siitä olenko introvertti vai ekstrovertti.

Ideana oli kaksi täysin samanarvoista soittajaa. Introvertti/ekstrovertti -huomio tuli vain omista kavereistani. Ei tarkoitus ottaa vakavana tieteellisenä tutkimuksena.

Vierailija
11/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä kuka soittaa, mutta jos minulla on hyvä juttu kesken ja joku usein soittava kaveri soittaa niin ignooraan ja jatkan puheluani. Soitan sitten takaisin kun ehdin. Olen putkiaivo ja teen yhden asian ķerrallaan mieluummin kuin sählään vähän siellä sun täällä.

Vierailija
12/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietäisi mistään että joku toinen soittaa, enkä ole kuullut kovin monella muullakaan olevan koputuspalvelua. Täysi turhake sellainen, ellei satu olemaan joku päivystysvalmiudessa oleva lääkäri.

Hmm mielenkiintoista sillä useimmat kaverini tietävät että joku toinen soittaa. Monella on myös useampi puhelin esim. eri maiden sim-korteilla (asumme ulkomailla).

Vierailija
13/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ensimmäisen puhelun loppuun ja soitan koputtajalle takaisin. Mielestäni koputuspalve on muutenkin turha, jos itse soitan jollekin ja tulee se koputusnsihoite, soitan myöhemmin uudestaan tai kerron asiani viestillä, en jää odottamaan että puheluni syrjäyttäisi sen kesken olevan puhelun.

Vierailija
14/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupista puuttuu vaihtoehto: "Ihmettelen hetken aikaa mikä piippaus puhelimestani kuului, sitten kohautan olkapäitäni ja jatkan puhelua."

Vierailija
15/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan meneillään olevan puhelun vain siinä tapauksessa että tuleva puhelu on töistä tai lapseltani. Kumpikaan ei soita turhan takia eli

silloin asia on tärkeä.

Vierailija
16/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mitään asenteellista, ennemminkin sinä nyt ylitulkitsit. En tarkoittanut että puhelun lopettaminen on moukkamaista. Minua vain yllättää että niin käy kerta toisensa jälkeen ekstroverttikaverieni kanssa. Siksi tämä LEIKKIMIELINEN kysely...

Ok. No mutta tämän ekstrovertin mielestä se ON moukkamaista, ellei nyt ole jostain varmasta hengenhädästä kyse. Törkeää arvottaa, että muka joku toinen kaveri olisi tärkeämpi kuin toinen.

Jos tiedäisin että jollain on tärkeää asiaa ja on soittamassa ja toinen ehtii soittaa ensin, sanoisin sille tokalle, et muuten X saattaa soittaa pian ja mun pitää vastata, mut jutellaan ennen sitä mitä ehditään, ja sit kun X soittais ni sanoisin et nyt pitää lopettaa, mutta jatketaan pian uudestaan, sikäli mikäli asia jäi kesken =)

Vierailija
17/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua kuormittaa nuo ekstroverttien karanteenipuhelut. Tekisi ihan vain sanoa, että opetelkaa olemaan yksikseen, eikä tartte soittaa illalla klo 23 jälkeen, jos ei ole mitään tekemistä.

Mä keskeytän puheluita usein. Vaikka juttu olisi kesken, saatan keskeyttää, jos ei enää kiinnosta. Peräännyt tietysti kohteliaasti jollain tekosyyllä tai kiireellä.

Vierailija
18/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin ihan teoriassa, mulle ei koskaan soita kukaan muu kuin enintään joku remppamies sopiakseen käynnin asunnossa. Viimeksi joku on soittanut jutellakseen huvikseen... Hmm enpä edes muista, vuosia sitten joka tapauksessa ☹️. Pari kertaa vuodessa soitan yhdelle kaverille, mutta hän ei koskaan ikinä itse ehdota puhelua (olen sanonut että mulla on rajaton saldo, voin soittaa jos hän vain ehdottaa), joten en kovin usein viitsi häiritä häntäkään.

19/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta meneillään olevaa puhelua kesken. Saatan kyllä lopettaa sen nopeammin soittaakseni sille joka yritti samaan aikaan tavoitella, koska haluan hoitaa kaikki puhelut ja asiat nopeasti pois päiväjärjestyksestä. 

Olen introvertti. 

Vierailija
20/23 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole koskaan tullut kahta puhelua yhtä aikaa? Niin paljon en puhelimessa läpise että jollakin muullakin ehtisi olla vielä asiaa... Intro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi