Pääsiäismenuunne?
Meillä on uusia perunoita, parsaa, porkkanoita, luomukaritsaa kermakastikkeella, fetasalaattia, punaviiniä ja kinderkakku.
Teineille teen joku päivä jauhelihapihvejä niin voivat kasata hampurilaisia ja sitten varmaan iltapalalla varmaan joku päivä teen tortilloja ja avokadotahnaa. Suklaamunia on paljon, samoin vichyjä ja limpparia teineille. Alkuviikolla teen karjalanpaistia. Suklaa ei lopu, mignoneita on 12 kpl.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko saa uusia perunoita?!
Kyllä, ostin Prismasta.
Oliko ne kasvatettu Kyprosella, Espanjassa vai Egyptissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen sillä lailla sivistymätön, että en tiedä mitä pääsiäisenä pitäisi syödä ja minä päivänä... Täytyy ehkä lukaista ajatuksen kanssa jokin uusi ruokalehti.
Voit aloittaa pääsiäismenuun rakentamisen sillä että hankit pari rovetta mämmiä ja suklaamunia. Itse en kyllä suuremmin välitä karitsan- ja lampaanlihasta, vaan ajattelin syödä broilerin koipireisiä riisin ja herne-maissi-paprika-sekoituksen kera.
Vierailija kirjoitti:
Olen sillä lailla sivistymätön, että en tiedä mitä pääsiäisenä pitäisi syödä ja minä päivänä... Täytyy ehkä lukaista ajatuksen kanssa jokin uusi ruokalehti.
Eihän tähän mitään virallista kaavaa ole. Teet vaikka omia lempiruokiasi.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä menu teillä, ap, NAM!
Mämmi oli unohtunut listalta.
Huomenna savulohipastaa, la nachopelti, sunnuntaiksi hasselbackan perunoita ja broileria, maanantaina tähteitä edellä mainituista.
Herkkuosastoa edustavat suklaamunat sekä suklaajuustokakku ja kinuskikermakakku. Vietämme synttäreitä pääsiäisenä, siksi tuo täytekakku.
Lampaanviulu uuniin, triple cooked perunoita, uunikasviksia, varmaan punaviinikastile, salaatti. Punaviiniä, kahvit ja konjakit. Vieraat tuo jälkiruoat, joten oletan sen olevan joku juustokakkutyyppinen.
Ja ennen kuin joku kitisee, näiden vieraiden kanssa oltu jouduttu olemaan tekemisissä koronan alusta saakka, eli me ollaan kaikki ja korona tartutettu toisiimme jos näin.
Karitsanfileetä, valkosipuli-tilliperunoita, minttutsatzikia, fetasalaattia ja mämmiä kuohukermalla ja sokerilla.
Uunilohta, itsetehtyjä hampurilaisia, broilerinpaistileikkeitä ja itse tehtyä pizzaa muina päivinä.Teen kaksi ruokaa päivässä.
leipomista en taida nyt jaksaa, kun niin paljon kokkailua kotonaolon vuoksi ollut.Pakkasesta löytyy korvapuusteja.
Vierailija kirjoitti:
Joko saa uusia perunoita?!
Johan niitä on saanut pari viikkoa!
Perinteinen eli karjalanpiirakoita munavoilla ja graavilohella, karjanpaistia, lammaspaistia ja perunoita, kasviksina pikkutomaatteja ja kesäkurpitsaa. Jälkkäriksi suklaamunia ja pashaa pullan kanssa.
Tänään karitsankaretta, uunijuureksia, fetasalaattia ja tsatsikia. Huomenna myös karetta ja parsarisottoa varmaan salaattiakin. Jälkkärinä tyrniappelsiinijuustokakkua ja suklaapupukin löytyy.
En laita tämä pääsiäisenä itselleni paljon mitään. Parsaa on yksi puntti ja teen siihen hollandaisen, siinä yksi lounas. Toisena päivälle teen vaan savulohisalaatin. Syön aamiaisen lisäksi vain yhden aterian päivässä, ei ole yhtään nälkä nyt kun pysyttelee vain kotosalla. Ihan tekee pahaa ajatuskin monen lajin aterioista. Pashaa tekis mieli, mutta sitäkään en viitsi vain itselleni tehdä. Normaalipääsiäisenä olis iso perheateria herkkuineen.
Tänään on alkupalaksi timjami-voikastikkeessa paistettuja kampasimpukoita, pääruuaksi kylmäsavulohipastaa ja jälkkäriksi valkosuklaa-juustokakkua tuoreilla marjoilla. Huomiseksi ja ylihuomiseksi naudan sisäpaistia lisukkeineen ja maanantaina kuhaa perunamuusilla.
Pitkäperjantaina perinteisesti kalaa. Laitan uunissa lohifileen, johon tulee päälle katkarapuja, tilliä ja mustaleimaraastetta. Nesteeksi sitruunakermaa. Lisukkeena keitinperunat ja parsakaalia. Jälkkäriksi kerrosmaljat, joissa murskattuja dominokeksejä ja vadelma-valkosuklaa rahkaa ja tuoreita vadelma.
Sunnuntaina karitsan parikyljyksiä grillattuna, raakapaistetut valkosipuliperunat, pekonipapuja ja punaviinikastike. Jälkkärinä chili suklaakakku ja vaniljajäätelöä.
Muina päivinä jämiä ja mitä milloinkin.
En ollenkaan tiedä. Kaupassa olen käynyt pari viikkoa sitten. Jääkaapissa on lenkki ja pakkasessa ranskalaisia, pizzaankin tarvikkeet löytyisi.
Eilen väkersin taikinan hiivaleipäjauhoista ja pussimuusijauheesta, leivoin ohuiksi rieskoiksi ja paistoin pannulla, savukinkkua päälle ja hyvää oli. Kinkkua olisi vieläkin joten ehkä teen saman taikinan.
Ei nyt edes jaksa miettiä kaupassa käymistä, mutta en yleensäkään vietä pääsiäistä joten jotain ihan arkista se ruoka olisi.
Paahtopaistia, uuniperunoita kermapippurikastiketta, tomaatti/kasvis salaattia ja tietenkin mämmiä.
Ainakin yhtenä päivänä sään salliessa mies sanoo tekevänsä perinteisiä grilliherkkuja, joihin meillä kuuluu myös perinteinen grillimakkara.
Pe: pastaa valkosipulilla ja yrteillä
La: Mexicon tacosalaatti
Su: lammaslihapullat, porkkanaperunamuusi
Ma: rääppiäiset
Karjalanpaistia, perunoita, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, majoneesimunia, lammaspaistia, juustokakkua, pääsiäismunia, paistettuja lanttukuutioita, herkkusieniä, punkkua.
Pääruoka on nötköttiä ja perunaa. Alkupaloiksi tonnikalaa öljyssä. Jälkiruuaksi syön appelsiinin keripukkia ehkäisemään.